Toon posts:

Het is blijkbaar weer virustijd

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt nu al enkele dagen letterlijk bestookt met mailtjes uit alle hoeken van de wereld, ze bestaan uit één vaag regeltje met een totaal nietszeggende boodschap, verder zit er een attachment aan die blijkbaar direct door de virusscanner wordt getackeld. Hij is vermoedelijk al eerder voorbij geweest, maar vandaag de volgende:
Dear user of Planet.nl gateway e-mail server,

Our antivirus software has detected a large ammount of viruses outgoing
from your email account, you may use our free anti-virus tool to clean up
your computer software.

For further details see the attach.

For security purposes the attached file is password protected. Password is "02311".

Best wishes,
The Planet.nl team http://www.planet.nl
Met daar een heuse zip-file bij. Het mag duidelijk zijn dat ik daar niet intrap, ikke niet stom, maar wees op uw hoede, en voor mij tijd voor een ander e-mail alias.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 06:36

Tux

ammount
Ze kunnen ook duidelijk geen Engels :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 17:30
Best wishes
aant einde van een zakelijk bericht :X :X

dat gebruik ik nog niet bij persoonlijke berichten :X

Verwijderd

Met daar een heuse zip-file bij. Het mag duidelijk zijn dat ik daar niet intrap, ikke niet stom, maar wees op uw hoede, en voor mij tijd voor een ander e-mail alias.
Ik heb een betere :P : open geen mailtjes van mensen die je niet kent. ;)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, dit virus is al maanden (zeker 3-4 maanden al) oud... is een Bagle-variant (of was het nu Netsky?)...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Mja, zoals wildhagen al zei komt dit wel vaker voor.
Ik zou zeggen: Gooi het ding(als mail)door een goede virusscanner heen en je zal erachter komen welke malware dit is. :)

Ik zie het nut verder niet echt in van dit topic - er valt weinig te discussiëren - en gooi hem daarom dan ook op slot.
Mocht je toch vinden dat dit topic wel interessant kon gaan worden, dan kun je me mailen. :)

Dicht.

Edit: Normaal gesproken trouwens Bagles. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 18:43 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.