Toon posts:

Hele pc kapot ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben nu al 2 weken bezig met aan't kijken wat er kapot is aan mijn systeem. Ik ben erachter gekomen dat mijn videokaart al dood was, die heb ik vervangen alleen nu doet m'n pc het nog niet. Dus vandaag heb ik ff een moederboard van iemand geleent en daarmee boot hij nog niet. Ik krijg ook geen piepjes of wat dan ook.

Ik heb al getest met 1x de ene mem module erin, en 1 keer de andere. Maar dit hielp ook niet. Ik heb bij beide mobo's al verschillende keren bios clear gedaan, alleen nu hoor ik iemand zeggen dat het misschien aan psu kan liggen, maar daar heb ik geen vervanger voor. Ik heb al wel geprobeert met alles los gekoppeld op mobo enz. na maar dit is het ook niet.

Je zou denken dat het mijn cpu is maar, dan moet hij dat toch aangeven in 1 van de 2 mobo's ?

Specs staat in m'n sig, het 2e mobo wat ik heb geprobeert om te testen is een asrock.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 17:45 ]

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:26
Wat doet em wel en wat doet em niet?

Gaan de fans draaien bij het starten?
Bios peeps?
zit er geen kabel los?
draaien de hds's?
....

Verwijderd

Topicstarter
DinoBe schreef op 16 september 2004 @ 18:02:
Wat doet em wel en wat doet em niet?

Gaan de fans draaien bij het starten?
Bios peeps?
zit er geen kabel los?
draaien de hds's?
....
Sorry, ben beetje laks met info :)

Geen bios peeps, er zit geen kabel los. De hd's spinnen op de fans draaien ook.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:10
Dan is het moederbord dus dood (of mem of cpu)
anders mem geprobeert?
ander mobo geprobeert?

[ Voor 52% gewijzigd door 0fbe op 16-09-2004 18:15 ]

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:26
Geen condensator op het mobo gesprongen? kijk eens of de bovenkant niet bolstaat / gebarsten is.

Ik had ding onlangs met een MSI mobo

Verwijderd

Misschien je PSU brak en dan bedoel ik de kabel die naar je mobo gaat.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
hmm....volgens mij kan het alleen maar de psu zijn.

Kun je dat mainboard/cpu/memory niet in een ander systeem testen zodat je dat kunt uitsluiten :)

Verwijderd

Topicstarter
Euhm, ben ik nou zo onduidelijk of lezen jullie gewoon niet goed ? Ik heb al ander mem en ander mobo geprobeert.
Dus vandaag heb ik ff een moederboard van iemand geleent en daarmee boot hij nog niet.
Ik heb al getest met 1x de ene mem module erin, en 1 keer de andere. Maar dit hielp ook niet.
Btw. nog een ding zodra ik m'n cpu uit m'n asus mobo laat, dan geeft hij wel aan no cpu installed, zodra ik hem weer terug zet geeft hij dat niet meer aan. ( via speech poster ) betekend dit nou dat m'n cpu nog leeft of hoeft dit nog niets te betekenen ?

Ok, zojuist andere psu erbij gepakt, maar nog doet hij niets op dat nieuwe asrock moederboard. Iemand nog een idee ?

Ps. Wat ik wel raar vind is dat m'n asus gewoon aangeeft zodra er geen cpu in zit dat hij er ook niet in zit. En zodra ik m'n cpu erin zet dat hij dan nix aan geeft. ( Tenzij hij een cold boot probleem heeft, dan geeft hij het ook aan, maar dat deed hij eerst ook altijd ).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 18:44 ]

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
Misschien is de cpu kapot. Kan je niet ook eens de cpu van uw vriend lenen???

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Hephaistus schreef op 16 september 2004 @ 20:13:
Misschien is de cpu kapot. Kan je niet ook eens de cpu van uw vriend lenen???
Zou ik niet te snel mee zijn, ik heb wel eens verhalen gehoord van mensen met een kapot mobo die daarmee hun eigen en een geleende cpu hebben opgeblazen. In dat geval zou ik dus een werkend mobo+cpu lenen en niet alleen de cpu.
Pagina: 1