No Signal Input (K7S5A-Pro)

Pagina: 1
Acties:

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hier weer een geval van het bekende 'No Signal Input'
Ik krijg de melding als ik mijn computer probeer op te starten, met nadruk op probeer. De lampjes van HDD en processor branden wel gewoon, maar constant. Ze gaan ook niet uit na een tijdjes, dus hij komt helemaal nooit in Windows XP.
Ik heb al het BIOS gereset, zonder resultaat. Ik heb een andere videokaart erin gezet, ook geen resultaat. Monitor gewisseld, ook geen resultaat. Tenminste, ik heb de monitor van de pc die kapot op een werkende pc gezet en dat werkte niet. Ik heb niet een andere monitor op de kapotte pc gezet, omdat de andere daar niet geschikt voor is.

Misschien wat nuttige gegevens:

- Mobo: ECS K7S5A-Pro
- CPU: AMD Athlon XP 2000+
- RAM: 512 MB DDR 2100
- GPU: Aopen GF4TI4200 128MB (verwisseld met een RIVA TNT2 M64)
- Monitor: Iiyama Vision Master 1403

Trouwens, als ik de voedingkabel erin steek hoor ik een hoge pieptoon. Ik heb al gezocht naar gare condensators of naar dingen die er niet fris uitzien maar ik heb niks gevonden.

Trouwens 2:
Bij mij thuis zijn ze in de grond bezig, ze hebben gister per ongeluk al een stroomkabel door getrokken terwijl m`n pc aan stond... Toen was er dus een stop gesprongen maar die was niet van de groep waar m`n pc op staat, want de pc stond nog netjes aan. Ik heb m daarna afgezet en vandaag wou ik m weer aanzetten en dat ging dus niet. Kan het zijn dat het mobo een stroompiek te verwerken heeft gekregen? Ik zet als ik m`n pc uitzet altijd de schakelaar op m`n stekkerdoos uit, dus er zou dan toch geen stroom doorheen moeten kunnen? De stekkerdoos is wel geaard en beveiligd tegen piekstroom etc maar het stopcontact waar de stekkerdoos aanzit niet. Dus hij is niet geaard, of wel?

Wordt het een nieuw MoBo? Zo ja, blaas ik `m dan niet meteen op als ik niet waar het aan ligt? Anders heeft het weinig zin lijkt me.

Verwijderd

Gaat je pc wel aan?

Zie je beeld? Zo niet ben ik bang dat je CPU het loodje heeft gelegd.

Hoog piepend geluid is nooit best dit is denk door dat de stoppen eruit zijn geknald misschien een stroom storing is opgelopen en CPU verknald heeft.

• Trasos
  • Niet online
Nee, ik krijg helemaal geen beeld. De monitor springt aan en geeft meteen de melding 'no signal input' en dat ie in standby springt. Meer doet ie nie.

Hij begint al met piepen als de voedingskabel erin zit, ik hoef niet eerst de powerknop in te drukken. En volgens mij piept ie nou niet, met de TNT2 M64 ipv GF4TI4200. Kzal nog eens wissselen.

Verwijderd

Signal output betekent dat je monitor Hz buiten zijn bereik is.

Je videokaart of je AGP slot is niet helemaal goed meer.

Gisteren toevallig hetzelfde gehad toen wilde ik mijn monitor op 140Hz zetten in plaats van 100Hz begon meteen te piepen.

Ik denk als je in je bios de PCI aanzet van het opstarten van het beeld en een PCI kaart erin stopt het dan wel goed gaat.

Of je AGP bus is naar zijn grootje of de videokaart is niet op zijn best meer.

• Trasos
  • Niet online
Als ik een PCI-kaart zou hebben... Nou kan ik dus niet in het BIOS komen.

Kheb trouwens de videokaarten weer even gewisseld. Met de GF4TI4200 piept ie meteen als ik de voedingskabel erin doe, dus zonder de computer echt aan te zetten. Met de TNT2 M64 heeft ie dat niet, maar daar zit ook nix op wat kan piepen :+ .

Dus de oplossing is; ander MoBo?

Edit:
Kheb even gekeken of er gare condensatoren op de GF4 zitten maar die heb ik niet ontdekt. Het valt me wel op dat de koeler aan de zijkant zwarte aanslag heeft :? Is ook niet helemaal gezond denk ik ofwel? Kzal wel ff picje maken.

Edit 2:
Pics zitten er voorlopig niet, accu camera is leeg :(

[ Voor 32% gewijzigd door Trasos op 16-09-2004 18:12 ]

• Trasos
  • Niet online
Probleem opgelost!

Het geheugen was kaduuk! Na een nieuwe RIMM kwam het bios etc tenminste weer te voorschijn maar wou Windows maar niet komen. Ik denk van dan installeren we Windows maar opnieuw. Dat ging niet want ik kreeg de foutmelding 'fout in regel 1678 blabla'. Deze fout ff opgezocht bleek dat het geheugen of geheugenslot niet goed was, ff geheugen in ander slot en Tadaa, windows start zonder problemen op! :D
Pagina: 1