Toestel voor astrofotografie

Pagina: 1
Acties:

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Ik zoek een digitaal toestel, gelijk aan de nikon 4500 op de volgende vlakken:

Een bulp sluitertijd , dus langer of gelijk aan 5 minuten.
en de mogelijkheid tot het monteren op een adapter (dus schroefdraad op toestel)

De 4500 is erg mooi maar valt buiten mijn budget, ik heb gezocht op deze criteria maar kom steeds op de nikon uit, wie weet of er meer toestelen zijn die aan mijn eisen voldoen.. ik heb nu een 775 kwa megapixels genoeg.. dus misschien een oud model, dan kan ik hem altijd 2de hands proberen te vinden...

I reject your reality and substitute my own!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Geen idee wat voor astrofotografie je wilt doen.

Wil je de camera serieus koppelen aan een telescoop dat zou ik doorsparen voor een digitale spiegelreflex. Ik heb zelf hiervoor een canon 300D gekocht en dat ding is echt geweldig als ik het vergelijk met een analoge spiegelreflex+telescoop.

Heb de combinatie 300D+ telescoop drie weken getest op mijn vakantie in zuid-frankrijk en ik ben dik en dik tevreden over de resultaten.

De Canon 10D is nog beter (maar duurder) maar als je de firmwarehack op de 300D loslaat dan zit je eigenlijk wel goed.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• QlimaX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik heb zelf ook de 4500, mooi toestel alleen vrij veel ruis met lange sluitertijden, dus dat word noise reduction aanzetten (wat irri is als je een aantal minuten moet wachten ;) het werkt wel goed).

Je zou eens op e-bay moeten kijken, ik heb deze camera voor behoorlijk lage prijzen gezien.

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Ik heb nu wat maan fotografie gedaan met m'n webcam(een logi express) alleen z'n kwaliteit vindt ik matig, omdat ik geen volgmontering heb kan ik niet stacken...(nouja moeilijk.) de andere planeten wil ik ook wel eens proberen te fotograferen... alleen mijn 775 heeft net teweinig sluitertijd om bv saturnus te kunnen zien.. en m'n 775 is behoorlijk moelijk op m'n telescoop te zetten..

Mijn idee was het om gewoon (afgezien van de telescoop) een beetje kwalitatief betere camera te kopen voor het huis tuin en keuken werk...dus dan gelijk een camera waar ik gemakkelijk adapters op kan schroeven, en een langesluitertijd.. (iets met twee vliegen in 1 klap)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38

breinonline

Are you afraid to be known?

De eigenschappen die jij beschrijft zitten allemaal in een mooie DSLR. Ik zou die optie toch serieus overwegen als ik jou was. Of geef anders even je budget, dan kunnen we wat specifieker kijken naar een goede cam.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
mijn budget zal tussen de 300 en 400 euro liggen, maximaal 500 euro... dan valt een spiegelreflex al af...

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 13:48
Waarom geen tweedehands analoge spiegelreflex dan? Gooi je mooi een ISO800 of 1600 rolletje in, en dan scan je de boel in (of laat je scannen). Voor 100 euro heb je een mechanisch toestel met draadontspanner en lens, die je als je wilt de hele nacht open kunt laten staan.

Dato DUO synth voor twee

• breinonline

breinonline

Ik heb ook even gezocht, maar je komt inderdaad in de Nikon Coolpix serie terecht. Canon, Sony, Fuji, Minolta hebben alemaal geen toestel wat zo'n lange sluitertijd ondersteund. Misschien is een tweedehands spiegelreflex + scanner inderdaad ook een optie. Een SLR is gewoon uitermate geschikt voor dit soort van fotografie.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
DiMension schreef op 17 september 2004 @ 10:37:
Waarom geen tweedehands analoge spiegelreflex dan? Gooi je mooi een ISO800 of 1600 rolletje in, en dan scan je de boel in (of laat je scannen). Voor 100 euro heb je een mechanisch toestel met draadontspanner en lens, die je als je wilt de hele nacht open kunt laten staan.
Ik heb al een analoge spiegel reflex.. werkt inderdaad goed.. alleen ik wil dus zoizo gewoon een nieuw toestel hebben voor die nikon 775 en als ik dan (nu ga ik dus mijn wensenlijstje wijzigen) gewoon een langere sluitertijd dan de 3 seconden kan krijgen, en een schroefdraad, dan ben ik al blij.. mijn budget is bekend.. Mijn SLR ga ik gebruiken zodra ik een volgende montering heb, de digi wil ik voor planeten gaan gebruiken.. das is +- 15 seconden al genoeg..

• breinonline

breinonline

Als 15 seconden de grens is, is er wel wat te vinden. Kijk dan eens naar de Powershot A serie van Canon. Zij hebben schroefdraad erop zitten, je moet alleen een adapter erbij kopen, die zit niet in de verpakking bij het toestel. De Fuji FinePix camera's kunnen ook wel, maar hebben vrij veel ruis en dat lijkt me niet gewenst in deze situatie.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Een Canon Powershot S45, die ik heb, heeft al een schroefdraad en 15 seconden sluitertijd in te stellen.

Bij een ISO van 200 / 400 krijg je wel veel ruis maar dat is te compenseren met de langere sluitertijd.
En tja, die cam heb ik vorige zomer voor 600 gekocht... dus die zal nu wel in prijs gedaald zijn.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1