Toon posts:

Welke TwinView voor een BP6 onder Win2k?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PCI videokaartje voor mijn 2e monitor heeft de geest gegeven. Nu kan ik wel een nieuw kaartje kopen, maar misschien is dit wel een ideaal moment om mijn primaire videokaart te vervangen.
Nu dacht ik dus aan een Geforce2 MX met Twinview, zodat ik weer een PCI slot vrij heb. Nu heb ik een BP6 moederbordje en draai ik win2k. Is er iemand die een TwinView kaartje aan de praat heeft gekregen met deze combinatie? Kan je de resoluties op de 2 monitoren onafhankelijk vanelkaar instellen onder win2k?

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

met een matrox g450 of een millenium kan het wel, dacht ik, maar op hardwareinfo.net staat een revieuw van een Geforce 2MX met twinview
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=108&page=1 maar of je dan verschillende resoluties kan instellen? geen idee...
mzzls
liam

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die het werkend heeft?

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Win2k doet nogal moeilijk met single chip dualhead/twinview.
Je kunt dan de resoluties niet meer apart instellen. Dus dan zul je toch weer over moeten naar een 2e pci-kaartje.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dankzij mijn grainward cardexpert geforce2 mx twinview blablabla wil w2k helemaal niet meer installeren :?

g400 erin en werkt wel.. damn..

maaruh onder 98se kan ik verschillende resolutie's instellen.

Onder w2k kan ik met een g400 GEEN verschillende resolutie's instellen omdat hij mijn bureaublad uitbreid..dus op je ene scherm een half bureau blad en op je andere scherm een half bureau blad |:(

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:00

Petuhr

FreeBSD

Ok, ik heb ook een BP6 en een G400, en kan gewoon de resoluties afzonderlijk istellen :)

Grtz Petuhr

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Petuhr: dan draai jij geen win2k toch?? anders moet je me toch echt ffies uitleggen hoe je dat gedaan hebt...

Verwijderd

nee, er is GEEN manier om dat in Win2k aan de praat te krijgen. Met geen ENKELE dualhead single chip solution (tenzij het een single chip solution is die zichzelf als 2 devices aanmeldt)?

• Petuhr
  • Laatst online: 09:00

Petuhr

FreeBSD

Ok, het is onder Win98 wel in te stellen en onder Win2K niet :(

Grtz Petuhr

• Tjark
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

maar ja: een BP6 onder W9x is een beetje zonde......

*insert signature here

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Effe wat copy&paste:
TwinView Spanning In Windows NT 4.0 and Windows 2000

TwinView spanning works differently in Windows NT 4.0 and Windows 2000. In these operating systems, TwinView spanning actually causes the desktop area to span across the two monitors, such that you have one large desktop. This means that each monitor needs to be set to the same resolution as the other, same color depth, same refresh rate, etc. So, if you have a 19 inch monitor and a 15 inch monitor, the resolutions that you will see will be limited by the capabilities of the 15 inch monitor.

Please note: Currently, due to limitations within the Windows 2000 and Windows NT operating systems, Twinview is limited to a 2048×768 virtual desktop (2 1024×768 monitors). A solution to this is currently in development and should be corrected in the next major driver release v6.4.X.
Zelf had ik ook wat problemen met een TwinView (van Gainward) onder W2000 (2e monitor werd niet gevonden), maar door de beide aansluitingen om te wisselen (primary wordt secondaire en andersom), werd mijn 2e monitor eindelijk gevonden waardoor ik onder W2000 eindelijk met de TwinView kon werken. Maar zelf MikeC van nVnews (toch niet de minste) kwam wat problemen tegen met de TwinView en dat bleek een driver kwestie te zijn.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Pagina: 1