Toon posts:

[XP] Shares en rechten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de loop vd tijd zijn veel bestanden met verschillende rechten (lezen, uitvoeren, etc) verplaatst binnen m'n shares, waardoor ik vanaf een computer in het netwerk het ene wél en het andere níet kan kopieren/openen.
Ik ben nu aan 't proberen door de rechten in 1 hoofdmap te veranderen, gelijk alle onderliggende mappen/bestanden dezelfde rechten mee te geven. Bij de eigenschappen van deze hoofdmap heb ik de gebruiker Gast bepaalde rechten gegeven [Lezen; Lezen en uitvoeren; Mapinhoud weergeven]. Ook de 'gebruiker' Iedereen heeft deze rechten. Bij Geavanceerd staat toepassen op 'Deze map, submappen en bestanden'.
Het probleem is dat dit niks verandert. Nogsteeds kan ik sommige bestanden niet benaderen. Hoe kan ik dit makkelijk oplossen, zonder voor elk bestand/map afzonderlijk rechten te gaan instellen?

Verwijderd

Check even of je submappen het volgende hebben aangevinkt onder de knop 'Advanced' bij je rechtenoverzicht:
Inherit from parent the permission entries that apply to child objects.

Verwijderd

Topicstarter
Yup dat staat overal aangevinkt. Bestaan er geen programma's ofzo die gewoon alle rechten van de mappen "resetten"? Dan stel ik 't gewoon opnieuw in, dat is net zo makkelijk

Verwijderd

Topicstarter
Even 'n kickje, prob is er nogsteeds :'(