Toon posts:

[DOS] Scrollmuis aansturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, 't ziet er een beetje vreemd uit, maar ik wil dus een muis, INCL. scrollbutton aansturen onder DOS. Dat van die muis lukt nog wel, maar aangezien er in het DOS-tijdperk geen scrollmuizen waren, welke overigens ook niet nodig waren, wordt dat scrollen wel erg lastig.

Is er iemand die dit vaker heeft gehad? Zijn er drivers voor de vinden?

Zelf heb ik al met Logitech en Microsoft gebeld, ze ondersteunen allebei geen DOS meer en konden mij niet verder helpen dan eens te gaan zoeken op google of tweakers. Dit heb ik dan ook al gedaan, maar niets gevonden, zelfs niet iets wat er op lijkt,

Iemand misschien?

Groet,

Hielke

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
Euh....ik zet in op 'niet', tenzij je die driver volledig zelf gaat schrijven ofzo.

Trouwens, over wat voor type muis hebben we het dan, PS/2 of USB? Dat laatste wordt helemaal een feest namelijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
We hebben het over een ps/2 muis. Dit maakt het dus iets gemakkelijker? Dit geeft me goede hoop.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
Ehm, uit 'USB wordt helemaal een feest' mag je helaas niet afleiden dat PS/2 wel gaat werken hoor :P

Meer dat het bij USB denk ik wel helemaal volslagen kansloos zou zijn, uberhaupt, om dat in DOS werkend te krijgen. PS/2 muizen werken op zich wel in DOS, maar een driver die een scrollwheel ondersteund heb ik nog nooit van gehoord, dus ik vrees dat je die echt zelf zult moeten schrijven.

Is dat de moeite waard? Waar is het voor, als ik vragen mag? Moet het met 1 specieke soort PS/2 muis werken, of in het algemeen (dat zal wel helemaal niks worden namelijk).

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo dat we hier citrix gebruiken. En aangezien we een hele stapel oude pc's hebben liggen, wat eigenlijk wel zonde is, willen we deze gebruiken om dos op te zetten.
Het voordeel hiervan is dat het lekker stabiel, en vooral ontzettend snel is. Daarbij komt dat je geen dure XP-licenties hoeft te kopen.
Tevens zijn de pc's dermate oud, dat winXP zeker niet gaat lukken. 95 of 98 zou nog wel gaan, maar dan moet je de hele boel weer dicht-timmeren.
We hebben het netwerk aan de praat gekregen onder dos, en ook de citrix-client was geen eitje. Er draaien nu al 10 van dergelijke pc's, lekker stabiel. Een van de "kinderziektes" is echter die scrollmuis.
Het mag wel voor 1 type muis zijn, dat is het probleem niet, dan schaffen we gewoon een doos dezelfde muizen aan. Het moet dan wel werken natuurlijk.

Lastige situatie, er is vast wel een oplossing voor, maar gemakkelijk is het idd niet.

Groet
Pagina: 1