Toon posts:

[Access Mysql] Tabellen access weergeven in Mysql

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is mogelijk om met ODBC tabellen van Mysql te koppelen binnen Access. Deze zie je dan als gekoppelde tabel binnen access en als je hier wat in wijzigd is dit realtime ook gewijzigd in mysql.
Is het ook mogelijk om binnen mysql tabellen van Access te koppelen via ODBC of wat dan ook?? met andere woorden dat je dit van de andere kant aanpakt??

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:29

Boss

+1 Overgewaardeerd

Nee. MySQL is een database server, geen front-end naar andere database servers (zoals Access). Dit kan dus niet.

Eventueel kan je wel de tabellen uit Access exporteren naar MySQL

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat is wel jammer..... we hadden het namelijk wel voor elkaar door binnen het op het bedrijf gebruikte Office pakket (Access) de koppeling te leggen met de tabellen in Mysql die we eerst geexporteerd hadden (ODBC).

Vervolgens hadden we ontstane koppeltabellen hernoemd naar de orginele (Binnen Access). We hadden het pakket toen realtime gekoppeld.
Alleen zijn alle relaties binnen Access dan weg. Zodat het pakket niet meer goed werkte op alle punten en het onmogelijk werd om deze nog te updaten.

Ik dacht dus aan een tussen database (Access)die ik koppel met dat office pakket zodat ik die tabellen daar weer in heb zonder invloed op het bestaande pakket. Verder koppelen gaat volgens mij niet meer binnen Access omdat deze al gekoppeld zijn. Ik dacht er dus aan om die weer te koppelen vanuit Mysql.

Pfff maar dat kan helaas ook niet zoals Boss zei..... iemand nog een helder idee

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 23:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 23:39:
...op het bedrijf gebruikte Office pakket (Access) de koppeling te leggen met de tabellen in Mysql die we eerst geexporteerd hadden (ODBC).
ff kijken, bedoel je nou dat je je MySQL tabellen in Access hebt geimporteerd (in plaats van te linken) :? (Ik heb er enige moeite mee goed te begrijpen wat je nou precies bedoelt, maar misschien ligt het aan mij 8)7 )
En daarna de brontabellen in Access overschreven door je MySQL tabellen. Als dat zo is, zal er wel een en ander misgaan. Ik weet weinig van MySQL maar de velddefinities komen wellicht niet goed over in Access, omdat beide systemen nou eenmaal totaal andere engines hebben. Verder kan er natuurlijk van alles mislopen als het niet overkomen van default values etc.etc...

Ik snap dus niet waarom je niet gewoon, als je datamodel in MySQL klopt, je gewoon in je Access frontend via ODBC linkt naar de tabellen? Eventueel kan dat via een Access koppeldatabase, maar nodig is dat niet :)
Wel moet dan natuurlijk de opzet van de frontend goed communiceren met de MySQL backend