Toon posts:

IE6 "save as" wordt onterecht "html" file?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers, Als ik met IE6 (SP2) een .torrent file wil downloaden met rechtermuistoets en "save as" krijg ik te zien dat ik deze link op kan slaan als ".html" terwijl het toch echt een ".torrent" file is.

Ik heb verder alles al uitgezet om te proberen (virusscanner en firewall) maar hij blijft als extensie html geven. Is dit misschien een instelling in IE ?

(Ps: klik ik er met de linkermuistoets op dan opent hij het programma dat gekoppeld is aan extensie .torrent, dat is dus goed)

Bij voorbaat dank,
Hitser

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-12 14:22

André

Analytics dude

Dat komt waarschijnlijk doordat de server de verkeerde mime-type meestuurt. Bij het openen word ook de extensie gechecked en zoekt hij daar het juiste programma bij. Als je hem download en van die .html .torrent maakt doet hij het dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dan doet hij het niet. Zegt dan dat het een ongeldig torrent bestand is.
Hij slaat hem ook echt op als een HTML document heb ik het idee

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 15:49:

(Ps: klik ik er met de linkermuistoets op dan opent hij het programma dat gekoppeld is aan extensie .torrent, dat is dus goed)
dan doe je dat toch , save je hem nadat je hem hebt geopent, of krijg je dan ook .html ?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:05
Bekijk het opgeslagen html bestand eens (met notepad oid). Is het niet gewoon een redirect naar de link met het torrent bestand?

-

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:01
Anders is het ook nog mogelijk om tijdens het opslaan als dat drop down menu aan te klikken en dan de andere optie te kiezen.

Dit probleem heb ik ook wel vaker meegemaakt.

Anders kan het zijn dat je de link naar de link van het bestand opslaat. zoals hierboven al gezegd.

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand anders dit ook eens kunnen proberen (SP2 gebruiker):
Een torrent file opslaan met rechtermuistoets bij [een site die we liever niet zien] en dan zien wat er komt te staan bij: "opslaan als type" ?

Bij voorbaat dank

[ Voor 13% gewijzigd door Spider.007 op 19-09-2004 20:08 ]

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als ik daar met rechts op een torrent klik en kies voor opslaan als, komt netjes bestandsnaam.torrent in beeld... dan wel even onderaan kiezen voor "alle bestanden" ipv "html document" ;)

[ Voor 10% gewijzigd door saviour op 17-09-2004 13:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, dan blijft de vraag waarom ik dat niet krijg ....
wie heeft nog ideen ? alvast bedankt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:01
Heb je al geprobeert "alle bestanden" te kiezen?
Denk namelijk zelf dat dit jouw probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
"alle bestanden heb ik ook gebrobeerd", maar krijg hem dan ook binnen als een niet geldige torrent-file ook al maak ik van de extensie .torrent.
Bij het openen van dat bestand blijkt het ook echt een html document met daarin een melding.

Om deze te zien probeer maar eens een torrent file te downloaden (bij suprnova)en dan bij het opslaan de bestandsnaam .torrent te veranderen in .html

Punt 3 heeft volgens mij betrekking op mijn probleem..
Alvast maar weer bedankt

Verwijderd

Topicstarter
zou iemand , waarbij het wel goed gaat, ook nog eens willen kijken of het wel echt een .torrent file is die gedownload met de rechtermuis toets. Dus even de file openen in een editor. heeft het geen html inhoud ?

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 15:55
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 17:02:
zou iemand , waarbij het wel goed gaat, ook nog eens willen kijken of het wel echt een .torrent file is die gedownload met de rechtermuis toets. Dus even de file openen in een editor. heeft het geen html inhoud ?
firefox, wilekeurige suprnova link. opslaan als, brabelt over html ofzo, gewoon opslaan en het gaat prima. openen: geen html content.

Mijn vermoeden: indien je echt alleen maar html ziet gaat er wat fout. Probeer anders eens een client ( azureus bijvoorbeeld ) welke een kopie van de torrent opslaat.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:47
Ik heb/had hetzelfde probleem sinds een paar dagen.

Firefox doet het prima, IE dus niet.

Workaround/oplossing is door (sorry, Nederlandse XP versie):

- folder ("map") openen
- extra -> map opties -> bestandtypes

scroll down totdat je bittorrent tegen komt, pas nu de open definitie
aan zodat ie eerst "vraagt" voordat je opslaat.

Als je op een link in suprnova klikt, krijg je een box met wat je wilt, saveas
gaat nu wel goed.

Tja... geen idee waarom, maar werkt. Trouwens automatisch files openen
met ABC werkt ook niet goed. Iemand enig idee ?

Ik save nu eerst, dubbelclick en dan werkt het wel.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Ik zit sindskort met hetzelfde probleem, en heb het vermoeden dat na installatie van automatische IE6 update, meteen per ongeluk een verandering plaatsvindt die dit tot gevolg heeft. Duidelijk is wel dat het niets met je lcient te maken heeft, uiteindelijk verzorgt die ook niet de verwijzing naar de juiste extensie in IE. want dat doet ie zelf

Verwijderd

Heb het probleem ook en nu staat er bij news het volgende:

As some of you might have noticed, SuprNova.org had some problems recently regarding its servers and .torrent download. It turned out that some of the (unauthorized) third party programs and/or sites that are hotlinking to our torrent database was poorly designed/configured, and that almost killed SuprNova servers. So we had no choice but to enable .torrent access only to users coming from our official mirrors. This policy will not change, so don't ask. :) In case you have misconfigured browser, you'll get (instead of .torrent) .html file with instructions how to configure your computer to access our .torrents.

I hope you understand our position and we ask you again, not to use third party applications / sites to access SuprNova.org!
Thanks

Ik heb dus geprobberd maar het werkt nog steeds niet :? ik heb norton internet securty en antivirus, ie6, en sp2, wie kan mij helpen B) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt hem dus aan de wijziging bij de site. Als je de html file opent die je binnenkrijgt met rechtermuistoets dan staat daarin beschreven hoe het zou kunnen komen dat je een html file krijgt ipv .torrent.
Maar heb al vanalles gebrobeerd maar krijg het niet goed. Misschien dat iemann anders er wel wat aan heeft ...

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 20:28:
Het ligt hem dus aan de wijziging bij de site. Als je de html file opent die je binnenkrijgt met rechtermuistoets dan staat daarin beschreven hoe het zou kunnen komen dat je een html file krijgt ipv .torrent.
Maar heb al vanalles gebrobeerd maar krijg het niet goed. Misschien dat iemann anders er wel wat aan heeft ...
inderdaad ja, heb sinds vandaag pas SP2 geinstalleerd maar ik kreeg die HTML files al sinds woensdag oid

Verwijderd

Ik heb het wel voor elkaar gekegen om als je gewoon met linker muisknop op link klikt dat ie hem dan wel opent maar je kan hemd an niet opslaan maar met rechtermuisknop en dan save as werkt ie nog steeds niet 8)7 http://db.singles.org/templates/RefererError.htm fit is wat ik heb gedaan.

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 20:04:
Ik heb het wel voor elkaar gekegen om als je gewoon met linker muisknop op link klikt dat ie hem dan wel opent maar je kan hemd an niet opslaan maar met rechtermuisknop en dan save as werkt ie nog steeds niet 8)7 http://db.singles.org/templates/RefererError.htm fit is wat ik heb gedaan.
misschien moet je nog maar eens een cursus engels volgen, aangezien dat over iets heel anders gaat :O

Verwijderd

http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/109051 het gaar er hier om dat als je op suprnova een torrent file wilt downloaden dat ie hem dan opslaat als een htm, dat ligt aan de site omdat die wat veranderd hebben iets met je browser die dan geen referer send en zo zet je die aan en kan je wel downloaden via die sote alleen je kan dan niet de torrent file opslaan als .torrent.

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
loekf2 schreef op 17 september 2004 @ 21:50:
Ik heb/had hetzelfde probleem sinds een paar dagen.

Firefox doet het prima, IE dus niet.

Workaround/oplossing is door (sorry, Nederlandse XP versie):

- folder ("map") openen
- extra -> map opties -> bestandtypes

scroll down totdat je bittorrent tegen komt, pas nu de open definitie
aan zodat ie eerst "vraagt" voordat je opslaat.

Als je op een link in suprnova klikt, krijg je een box met wat je wilt, saveas
gaat nu wel goed.
"Pas nu de open definitie
aan zodat ie eerst "vraagt" voordat je opslaat." Hoe heb je dit gedaan dan ik zie onder geavanceerd --> bewerken voor 'open' alleen '"C:\Program Files\BitTornado\btdownloadgui.exe" --responsefile "%1" staan.

Wat heb jij hiermee gedaan om het wel goed te krijgen.

Verwijderd

Ja, ja,

Zelfde probleem. Torrent file wordt gevraagd als HTML opgeslagen te worden. Na een beetje klooien is het gelukt de boel weer draaiende te krijgen (hoewel nog niet naar tevredenheid).

(Win XP Pro, SP2, Norton I-net Sec., Norton Anti-V 2004 O-) )

1. Willekeurige map --> tools --> folder options --> file extensions
Scrollen naar 'Torrent file' en deze deleten

2. Norton I-net Sec --> Privacy Control --> Custom level --> Enable browser privacy uitschakelen

Het is nu mogelijk om met de linkermuisknop te klikken op de desbetreffende file en vervolgens wordt gevraagd wat ermee te doen aangezien het een 'onbekende' extensie betrefd. Rechtermuisknop en "save as" werkt overigens nog steeds niet |:( blijft dan als HTML opslaan.

--------
Bij andere comp. (XP Pro, SP1) zonder Norton-zooi :+ zelfde probleem. Bovenstaande stap 1 blijkt afdoende te zijn om het probleem (gedeeltelijk) te omzeilen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 02:08 . Reden: ... ]

Pagina: 1