Toon posts:

[Delphi & MS SQL Server] inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zit met een probleempje. Ik heb een MS SQL server met een DB. die gebruik ik in mijn delphi7 applicatie via ADOconnection..

Nu moet ik gebruikers maken voor de db, met verschillende rechten. Ik heb het geprobeerd in MS SQL server, maar elke keer als ik mijn applicatie start en ik krijg het inlogscherm, maakt het niks uit wat ik invul, ik heb gewoon toegang, en ik heb ook alle rechten. (het inlogschermpje wordt aangeroepen via adoconnection ook. Daarin kun je aanvinken dat je een inlogscherm wil en geen vaste user)
En ZELFS als ik dan inlog met een net aangemaakte gebruiker met bijv alleen maar schrijfrechten, heeft hij ook gewoon alle rechten...

Hoe in hemelsnaam los ik dit op. ik wil gewoon gebruikers met bepaalde rechten waarvan die rechten ook functioneren in de DB zoals ik hem in mijn delphi-app gebruik...

(ADOConnection -> ADOquery -> Datasource -> visuele db componenten)
(ADOConnection -> ADOtable -> Datasource -> visuele db componenten)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 15:17 ]

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

En als je kijkt met de MS-SQL Query logger, welke gebruiker zie je dan?

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 11:36
Zo even uit mijn hoofd...

Bij ADOconnection heb je de connection string, en die is iets als:
code:
1
PROVIDER=SQLOLEDB.1;DATA SOURCE=[server];DATABASE=[database];TRUSTED_CONNECTION=NO;User ID=[loginnaam];Password=[wachtwoord]

Deze gegevens kan je gewoon zelf vragen (popup o.i.d.)

Daarnaast moert je een property ' loginprompt' o.i.d. op false zetten. En dan zou het moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste werkt niet. Hij zegt dat de users niet bestaan of niet genoeg rechten hebben...

Op windows NT Beveiliging heb ik dus ALTIJD toegang, dat was de situatie in mn eerstepost. Als ik het op Specifieke user en password zet, werkt geen enkele.

"Reason: not associated with a trusted SQL-Server connection"

Die query annalizer zit ik nog mee te klooien btw.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 15:40 ]

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 11:36
Welke rechten hebben de betreffende gebruikers? Het moeten gebruikers zijn met SQL-authenticatie met rechten op de master-db en rechten op de gewenste db.

Lukt het om met de query-analyzer aan te loggen met naam/wachtwoord?

Met welke gebruiker wordt er ingelogd als het wel werkt (NT authenticatie)? Zie daarvoor de Profiler.

Verwijderd

Topicstarter
De gebruikers hebben wel de benodigde rechten volgens mij. Ik heb ze net zelf aan gemaakt..

De profiler kan ik niet gebruiken. heb ik geen rechten toe.

En de analyser weet ik nog niet...

Ik los het iig nu eerst eff anders op. met een aparte tabel met gebruikers. Tis een test bij mijn stage vandaar.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-05 15:35

Tomatoman

Fulltime prutser

In de ConnectionString moeten de parameters voor user name en password worden verwijderd. Wellicht overriden die parameters ongewild de waarden van de login prompt.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Wat je even moet controleren is of je SQL Server in Mixed Mode is geinstalleerd als dit niet het geval is kun je dit fixen via het registeren moet je ff zoeken op google.
Pagina: 1