Live-cd met mogelijkheid tot downloaden naar HDD?

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Misschien dat ik het over het hoofd zie, maar volgens mij is het bij doorsnee live-cd's niet mogelijk een download te doen naar een Windows partitie.

Weet iemand een live distro waarbij dit wel mogelijk is? Dit zou voor mij heel handig zijn. (Ik ben helaas nog niet togekomen me te verdiepen in Bart's PE Builder, want ik neem aan dat die wel kan wat ik zoek)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
Zolang het geen NTFS-partitie is kan dat prima hoor.

Verwijderd

http://home.nedlinux.nl/~chromisx/knoppix-hd.php

of bedoeldje je dat niet?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 15:16 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als die partitie FAT(16/32) is, kan het heus wel. Echter, NTFS-schrijf-support is nog niet zo goed na mijn weten als het wezen zou moeten. Knoppix heeft echter ook een 2.6-kernel na mijn weten, waarbij je gelimiteerd naar NTFS zou moeten kunnen schrijven.. (op eigen risico uiteraard).

• Wilke
En dat 'op eigen risico' moet je in dit geval zeker niet opvatten als 'ohhhh...als dat alles is'.

Ga er van uit dat schrijven naar NTFS-partities gewoon niet kan, naar FAT32 wel. maui71: je kunt inderdaad prima Knoppix op de harddisk installeren, maar dat lijkt me niet wat de topicstarter bedoelt, al is dat enigszins onduidelijk idd...

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Als ik met Knoppix draaiend dan in Mozilla ergens een link aanklik, kan ik alleen de ramdisk aangeven als plek om de download op te slaan. Hoe dirigeer ik die naar C:\Temp\ of welke andere willekeurige map?

-edit: misschien is het probleem inderdaad dat ik dit alleen geprobeerd heb met een NTFS partitie 8)7

Maar dan nog zou ik willen weten hoe dit werkt in geval van een link aanklikken en dan de plek waar het file moet komen, ik had dan geen mogelijkheid een hda aan te geven.

[ Voor 43% gewijzigd door neanderthaler op 16-09-2004 15:40 ]

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je moet deze ook eerst mounten (man mount) en pas daarna kan je hem benaderen (lezen, schrijven etc).

Lees anders ook FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004

• Wilke
In knoppix staan er gewoon op de desktop links naar alle partities van je harddisk, dus daar klik je dan op en je sleurt die file naar een willekeurige directory op die partitie. Zo ingewikkeld kan dat echt niet zijn hoor ;)

Alleen bij NTFS kan dit dus niet.

Verwijderd

Knoppix heeft een of andere NTFS-wrapper onboard die je in staat stelt ntfs.sys/ntoskrnl.exe te gebruiken om betrouwbaar NTFS te schrijven.
Maar hoe heet dat ding ook al weer?

Verwijderd

de captive drivers, daarmee kan je op NTFS schijven schrijven.

staat een optie use captive drivers to write NTFS

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
ik heb die captive ooit eens geprobeerd, werkt mooi en goed, maar als je een grote schijf hebt (200gb) dan kan hij niet overal schrijven, "non nmappeble area's" komen in je messagesfile als ik me goed herinner...
Pagina: 1