[@home] Ip veranderen

Pagina: 1
Acties:

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:45
Hoi, is het mogenlijk om met @home (static ip) je ip adres te veranderen zonder een ander modem te nemen? (heb nu com21)

Verwijderd

toevallig ook al zelf gezocht? :)

edit:
Ik heb ut niet doorgekeken maar der kwamen 158 resultaten tevoorschijn ;) klik

edit:
2
Oke dan heb ik niks gezegt :X

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 15:01 ]

• dbzfan
Heb search gebruikt, maar kwam uit op veel resuls van chello eigenaren :)

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:41
Vreemd wat je vraagt, omdat @home in principe alleen dynamische ip's gebruikt, ook al lijkt het anders als je al jaren met hetzelfde IP zit (die toch dynamisch is).

no comment

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Nee, helaas is het niet mogelijk om bij @Home een vast IP adres te krijgen. Dit heeft onder meer te maken met de wijze waarop het netwerk is ontworpen. Klik hier voor meer informatie.
van de site van @home

dus je hebt sowieso een dynamisch adres!

[ Voor 16% gewijzigd door the_stickie op 16-09-2004 15:04 ]

• Br@m
  • Niet online
Wat heb je gedaan dan, omdat je een ander IP-adres wilt? ;)

En als je je modem een weekje van de stroom afhaald?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Waarom zou je een ander IP willen? De makkelijkste optie is te kijken hoe lang je lease loopt en dan de pc voor die periode uitzetten. Is volgens mij iets van 5 dagen ofzo :)

Verwijderd

Ik ga nog een keer zeuren over de search :P
In dit topic staan veel reply's dat dat niet kan zonder een goed argument waarom je dat zou willen :)

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-02 13:27
Het is niet mogelijk om zo je IP-adres aan jou kant te veranderen aangezien deze van je computernaam afhangt. De enige mogelijkheid is om via @home zelf te vragen om een nieuwe computernaam.

Wat je dus kan proberen is gewoon @home helpdesk bellen en zeggen dat je op dit IP veel last hebt van hackers etc. Een beetje agent helpt je zo aan een nieuwe computernaam, gaan ze moeilijk doen dan zul je een firewall log door moeten sturen naar abuse. Maar het is het proberen waard.

• Br@m
  • Niet online
Cerntje schreef op 16 september 2004 @ 15:13:
Het is niet mogelijk om zo je IP-adres aan jou kant te veranderen aangezien deze van je computernaam afhangt. De enige mogelijkheid is om via @home zelf te vragen om een nieuwe computernaam.
Dus als ik dit goed begrijp, dan heb je als het ware toch een vast IP-adres bij @Home? Want als ze kijken naar je computernaam, dan maakt het ook niet uit, als je een ander modem neemt of een tijd van de stroom afhaald?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Cerntje
Br@m schreef op 16 september 2004 @ 15:17:
[...]

Dus als ik dit goed begrijp, dan heb je als het ware toch een vast IP-adres bij @Home? Want als ze kijken naar je computernaam, dan maakt het ook niet uit, als je een ander modem neemt of een tijd van de stroom afhaald?
Klopt, je IP-adres is totaal onafhankelijk van je modem. Het is wel zo, dat als je van een COM21 naar een Motorola modem wisselt je een nieuwe computernaam (dus ook nieuw IP-adres) krijgt. Maar dat heeft ermee te maken dat je op een ander netwerk wordt aangesloten.

Het maakt dus niets uit als je je modem er een paar dagen uittrekt of een paar dagen offline blijft op je computer.

• dbzfan
Hmz, dus geen andere manier dan het gewoon te vragen bij hlpdsk... Ik zou natuurlijk ook m'n modem kunnen laten wisselen naar motorola (upload ligt nu nog steeds op 20 kbs, had 64 moeten zijn) ...

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
Cerntje schreef op 16 september 2004 @ 15:22:
[...]

Klopt, je IP-adres is totaal onafhankelijk van je modem. Het is wel zo, dat als je van een COM21 naar een Motorola modem wisselt je een nieuwe computernaam (dus ook nieuw IP-adres) krijgt. Maar dat heeft ermee te maken dat je op een ander netwerk wordt aangesloten.

Het maakt dus niets uit als je je modem er een paar dagen uittrekt of een paar dagen offline blijft op je computer.
dat is niet waar wat je daar zegt.
ik ben ook overgestapt van com21 naar motorola dit ivm bliksem schade.
ik kreeg een nieuw motorola modem voor noppes en hield mijn eigen oude CP nummers (heb er nog 3) en zelfs mijn oude IP nummers.

Verwijderd

Hier hetzelfde, overgestapt op motorola vanwege achterblijven snelheden, alleen modem geswitched, geen nieuwe naam o.i.d.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:35

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik weet niet hoe het met @Home werkt, maar als ik mijn modem in een andere netwerkkaart plug (met een andere mac adres) dan krijg ik ook een ander ip adres. Is dat misschien iets?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:43
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 16:20:
Hier hetzelfde, overgestapt op motorola vanwege achterblijven snelheden, alleen modem geswitched, geen nieuwe naam o.i.d.
hier idd geen nieuwe naam, maar wel degelijk een nieuwe ip adres, kzit nu in de 80.*.*.* range, en eerder ergens anders.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Cerntje
THC-HiDeOuT schreef op 16 september 2004 @ 16:07:
[...]

dat is niet waar wat je daar zegt.
ik ben ook overgestapt van com21 naar motorola dit ivm bliksem schade.
ik kreeg een nieuw motorola modem voor noppes en hield mijn eigen oude CP nummers (heb er nog 3) en zelfs mijn oude IP nummers.
Klopt, was ff in de war met wat anders.

Anders had je nog een manier kunnen verzinnen voor een nieuwe computernaam })

Verwijderd

Grolsch schreef op 16 september 2004 @ 16:39:
[...]

hier idd geen nieuwe naam, maar wel degelijk een nieuwe ip adres, kzit nu in de 80.*.*.* range, en eerder ergens anders.
Klopt, maar dat is ook logisch, je zit nu op een ander netwerk. 80.* is eurodocsis, 217.* (geloof ik) is Com21.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 12:06:
80.* is eurodocsis, 217.* (geloof ik) is Com21.
Nope, zo hardomlijnd zal dat niet zijn (er zijn geen IPnrs die alleen docsis of COM21 compatible zijn :P). Bovendien is er ook een 213.* range en als ik me niet vergis hebben ze recent weer een nieuwe range aangeboord.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:34

lordsnow

I know nothing

@ dbzfan:
Hoi, is het mogenlijk om met @home (static ip) je ip adres te veranderen zonder een ander modem te nemen? (heb nu com21)

Waarom wil je eigenlijk een ander IP-adres?

@home heeft GEEN statische IP's. Alleen dynamisch, alhoewel ze in de praktijk bijna nooit veranderen.

Als je een ander IP-adres gebruikt, wat niet 'van jou' is, kan je worden afgesloten door @home wegens IP-theft. Plus het feit dat jij en de ander verbindings-problemen zullen krijgen, aangezien jullie beide tegelijkertijd hetzelfde IP gebruiken. Oftewel, niet doen dus.

THC-HiDeOuT:

Wat Cerntje zei klopt wel. Waneer men van platform veranderd, veranderd het IP.
Dat jou drie (!!!) IP's onveranderd zijn is hoogst ongebruikelijk.

@ freakstar:
maar als ik mijn modem in een andere netwerkkaart plug (met een andere mac adres) dan krijg ik ook een ander ip adres.

@home doet niks met MAC adressen. Wat voor 'n IP krijg je met de andere netwerk-kaart? 169.254.x.x ?

[ Voor 48% gewijzigd door lordsnow op 17-09-2004 15:52 ]

Pagina: 1