XP boot niet, fixmbr werkt niet en herstelcons. ook niet.

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

gisteravond crashte m'n pc ineens. Nadat ik hem opnieuw opstartte kwam ik erachter dat hij niet meer wilde booten.
Tijdens het Windows XP bootscherm gaat hij hangen. (toetsenbord ledjes en muis ledje flitst even en dan hangt hij).

Meteen veel gezocht op internet, en overal kom ik tegen dat ik of fdisk /mbr (had geen zin) moest doen, of moest proberen de windows recovery console in te komen.
Als ik dit laatste probeer (windows cd erin, en dan op R) krijg ik de melding dat hij geen harde schijf in m'n pc ziet, en dus niet verder kan.

Ik dacht dat het misschien een virus zou kunnen zijn oid, maar als ik de schijf bij een ander in een pc hang en met Norton scan, vind hij niks.

Zelf zie ik zo geen mogelijke oplossingen meer op formatteren na... is dit probleem misschien bij sommigen van jullie bekend?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
Misschien is de harddisk stuk, of zit een van de kabels (IDE of voeding) niet helemaal goed vast?

Herkent het BIOS de schijf nog wel gewoon?

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
In de bios staat niks bij master, maar volgens mij is dat vanaf het begin al zo geweest (is SATA?).
Tijdens het opstarten staat er op een gegeven moment wel gewoon MaxtorXXXX.

Ik heb hem nu in deze pc hangen als slave, en daar doet hij het wel, op 1 partitie na, die is niet geformatteerd zegt hij.

Edit: dat laatste kwam ik overigens net pas achter, begin nu ook te twijfelen of hij nog wel heel is..

[ Voor 16% gewijzigd door TangLeFuzZ op 16-09-2004 15:32 ]