Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Via bluetooth-headset bellen via modem van pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Aangezien ik redelijk vaak bel (via de vaste telefoonlijn) waar ik het liefst beide handen vrij heb ben ik van plan om een bluetooth-headset aan te schaffen.

Nou vroeg ik me af of het mogelijk is dat ik een modem op m'n pc aansluit en via m'n pc vervolgens kan bellen en dat naar de bt-headset word gestuurd.

Zijn hier software-pakketten voor? Ik bedoel dus niet zoiets als skype, maar gewoon een programma dat het verkeer geregeld tussen het normale vaste telefoonnetwerk en m'n bluetooth-headset en eventueel een belletje laat rinkelen als er gebeld word.

En zijn er al gebruikers die hier ervaring mee hebben?

Mzzl,

Black_Dragon

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 11:29

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Niet zoals jij, maar ik heb zelf een Siemens Gigaset SX353 (ISDN) met bluetooth

Daar kan je bluetooth devices op aanmelden, headsets en b.v. mobiele telefoons.

Als ik dus thuis kom, zet ik mijn mobiele telefoon ernaast, en kan ik met mijn basis station bellen en gebeld worden op zowel ISDN als GSM.

Als je dan ook nog eens een extra hanset aan zou melden op de baisis, kun je dus met die handset hetzelfde (handset moet ik nog kopen) en loop je dus niet je hele huis rond met een handset, en een of meerdere mobieltjes :)

Ik begrijp dat je praat over een modem, waarschijnlijk om te kunnen bellen vanuit een software pakket ??

Bij die siemens zit een USB kabel, en software om de telefoon te bedienen (ook gespreken), gesprekshistorie bij te houden, en onderhoud te plegen op de publieke en prive telefoonboekjes

Misschien dat dit ook iets voor je kan zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Bud_s op 16-09-2004 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik had al meer gelezen over die Siemens Gigaset SX353 , alleen vind em een beetje duur geprijsd. Dan ben ik ongeveer €250 kwijt om via bluetooth te kunnen bellen en anders maar rond de €100.

Maar als dit niks word kan ik het misschien nog overwegen...

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Het is idd geen goedkoop toestel, maar je moet hem ook zien als mini-centrale.

Ik ben er iig zeer tevreden over.

Verwijderd

Topicstarter
Is het trouwens ook mogelijk om dat toestel aan te sluiten op een analoge telefoonlijn, aangezien ik op m'n kamer geen ISDN heb?

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Nope , ISDN dus. SPECS

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Als het een modem is waarmee je kunt "bellen" via de geluidskaart, dan kan dat ook via een bluetooth-headset! Vroeger zat in windows standaard een dialer, waarmee dit volgens mij mogelijk was, maar ik weet niet of dat er nog steeds in zit! Volgens mij is het mogelijk, mits de modem het kan!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
ik heb het zelf ook wel eens gedaan met een gewoon headset..
je moet gewoon zorgen dat je bt mic en je bt headset als primary staan in je programma en/of windows (als je de standaard dialer gebruikt) ik moest dus bijvoorbeeld in mijn webcam praten :P das niet handig :)

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, ik heb nog eens rondgekeken voor software. Dat is er wel, alleen het is allemaal voor ISDN. Er zit dus waarschijnlijk niks anders op dan een ISDN-lijntje naar m'n kamer door te trekken. Helaas zit ik op zolder en zal ik nog lang moeten smeken voordat dit gebeurd :'(

Anyway, bedankt voor de hulp
Pagina: 1