[TV] Kapot ?!

Pagina: 1
Acties:

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 11:50
Ik zet gisteravond m'n JVC Breedbeeldje aan en alle kleuren zijn verkloot. Natuurlijk net sinds een maand de garantie eraf (doh). Mijn vraag is of iemand er verstand van heeft en me kan vertellen of het de moeite is een reperateur te zoeken of dat ik maar beter een nieuwe TV kan sjeffen. (Heb ik eigenlijk helemaal geen geld voor :()

Ik heb paint even aangezwengeld om te zien wat er nu precies gebeurde. Wat vierkantjes getekend en op m'n TV gezet.

Zwart --> Zwart
Wit --> Wit
Rood --> Groen
Groen --> Blauw
Blauw --> Rood
Geel --> die vage kleur van wie niemand weet of het blauw of groen is :)

Ook zie ik linksboven, rechtsboven en rechtsonder (linksonder niet) een rand 'storing'/kleurverschuiving, alsof je een speaker er in de buurt houdt.

Als ik em ga repareren, waar moet ik dan heen? Weet iemand toevallig een goeie techneut in Utrecht die dat soort dingen kan bekijken?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:40

KatirZan

Wandelende orgaanzak

oververhit beeldscherm :)

reparatiekosten zullen rond de 300 komen te liggen schat ik :)

Wabbawabbawabbawabba

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 14:19

Goliath

hi ho silver... away

Dat je garantie net een maand is verlopen, wil niet zeggen dat je helemaal geen garantie meer hebt! Bij dure/duurzame huishoudelijke apparaten mag je in de de regel verwachten dat ze langer meegaan dan je garantietermijn. Ik zou het dus alsnog proberen om garantie te claimen. Een beetje verstandige fabrikant/leverancier zal je uit service-oogpunt denk ik wel helpen.

• BoomSmurf
KatirZan schreef op 16 september 2004 @ 14:43:
oververhit beeldscherm :)

reparatiekosten zullen rond de 300 komen te liggen schat ik :)
Moet zeker een nieuwe beeldbuis in dan? Niet de eerste keer!
Als dat 300 euri moet gaan kosten dan haal ik wel een nieuwe denk ik :(

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Niet de eerste keer? Heb je misschien "geen" geaard stopcantact? Of is het heel erg warm bij jou thuis? :P . Dat je het al meedere keren hebt gekregen zal wel denk aan iets anders liggen dan telkens aan de tv.

En idd als fabrikant is een klant met een maand verstreken garantie altijd nog wel een klant die ze willen helpen. Ik zou anders nog wel ven terug gaan met de bon naar de winkel waar je em hebt verkocht of zelf contact opnemen met de fabrikant.

Veel sterkte ;) .

Self reflection is the school of wisdom

• BoomSmurf
Ik heb hier idd geen geaard stopcontact (studentenkamer). Mijn kamer is niet echt warm te noemen, zit hier met een dikke trui aan :D Overigens heeft mijn zus precies dezelfde TV en die heeft ook al een keer de beeldbuis moeten laten vervangen. JVC is volgens mij gewoon een treurig merk voor breedbeeld TV's. Volgende wordt toch maar een Sony.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:56
Ik heb hier anders al heel lang n JVC breedbeeld staan, uit de tijd dat 100 Hz nog 400 euro meer kostte dan 50 en ik eigelijk geen geld had ;) En die doet t perfect, dus zegt in principe niet echt wat

• BoomSmurf
Nja kheb effe gekeken, een nieuwe 80cm kost me minstens 750 euri voor een beetje TV :( Daar gaat m'n vakantiegeld :)

Ondertussen m'n TV kaart er ingeschroeft, FFDShow ingesteld op hue = +120 et voila, ik kan weer TV kijken :D

Verwijderd

Ik weet dat in de wet staat dat je een langere garantie hebt. Je moet het even nakijken, de eigenaar van de winkel waar je het gekocht heeft weet dat jij gelijkt heb en zal het toestel laten repareren en als dat te duur is, krijg je een nieuwe :D Je moet er dus wel even werk van maken, maar dan heb je ook wat!

Succes!

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 03:57
Sorry, geaard stopcontanct voor een TV? Een TV heeft toch een euro stekker (Zo'n platte, met 2 "stokjes"). Die kun je toch niet aarden?

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Idd, de meeste tv's kan je niet aarden, en het is ook niet nodig aangezien de behuizing volledig van kunststof is.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 17:46
Heb je hem al een keer echt uitgezet en een half uur gewacht zodat de beeldbuis kan demagnetiseren.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• BoomSmurf
Jawel

Verwijderd

Zwart --> Zwart
Wit --> Wit
Rood --> Groen
Groen --> Blauw
Blauw --> Rood
Klinkt als een kapotte video decoder chip. Je zwart/wit doet het wel, maar je kleuren klopt niks van.
Barry|IA schreef op 16 september 2004 @ 21:40:
Je kan de tv ook stellen ofzo qua kleuren
Zal een spannende TV zijn als je daarmee kan instellen dat je van rood > groen maakt. Je mag blij zijn als je de verhoudingen / kleurtemperatuur etc mag instellen... :)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 21:42 ]

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Je kan de tv ook stellen ofzo qua kleuren

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• BoomSmurf
[b]Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 21:35
Klinkt als een kapotte video decoder chip. Je zwart/wit doet het wel, maar je kleuren klopt niks van.

[...]

Zal een spannende TV zijn als je daarmee kan instellen dat je van rood > groen maakt. Je mag blij zijn als je de verhoudingen / kleurtemperatuur etc mag instellen... :)
Hmm. Het magnetisch veld lijkt echter ook niet meer goed te kloppen. De kleuren verschuiven iets naar groen en paars over het beeld, ongeveer zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.am-ende.net/bbmagfield.jpg

Kan dat ook aan die decoder liggen dan? Dacht zelf toch meer aan de beeldbuis, maar ik heb er ook geen verstand van natuurlijk :D

En idd, zo spannend is m'n TV niet dat ik de kleurencirkel om kan draaien of zo :D
Pagina: 1