Ik zet gisteravond m'n JVC Breedbeeldje aan en alle kleuren zijn verkloot. Natuurlijk net sinds een maand de garantie eraf (doh). Mijn vraag is of iemand er verstand van heeft en me kan vertellen of het de moeite is een reperateur te zoeken of dat ik maar beter een nieuwe TV kan sjeffen. (Heb ik eigenlijk helemaal geen geld voor
)
Ik heb paint even aangezwengeld om te zien wat er nu precies gebeurde. Wat vierkantjes getekend en op m'n TV gezet.
Zwart --> Zwart
Wit --> Wit
Rood --> Groen
Groen --> Blauw
Blauw --> Rood
Geel --> die vage kleur van wie niemand weet of het blauw of groen is
Ook zie ik linksboven, rechtsboven en rechtsonder (linksonder niet) een rand 'storing'/kleurverschuiving, alsof je een speaker er in de buurt houdt.
Als ik em ga repareren, waar moet ik dan heen? Weet iemand toevallig een goeie techneut in Utrecht die dat soort dingen kan bekijken?
Ik heb paint even aangezwengeld om te zien wat er nu precies gebeurde. Wat vierkantjes getekend en op m'n TV gezet.
Zwart --> Zwart
Wit --> Wit
Rood --> Groen
Groen --> Blauw
Blauw --> Rood
Geel --> die vage kleur van wie niemand weet of het blauw of groen is
Ook zie ik linksboven, rechtsboven en rechtsonder (linksonder niet) een rand 'storing'/kleurverschuiving, alsof je een speaker er in de buurt houdt.
Als ik em ga repareren, waar moet ik dan heen? Weet iemand toevallig een goeie techneut in Utrecht die dat soort dingen kan bekijken?