[Visual Basic 6 SP 6] Een IsCurrency functie

Pagina: 1
Acties:

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik zoek een functie voor VB6 waarin ik kan controleren of een bepaalde tekenreeks geïnterpreteerd kan worden als een currency-type.
Net zoals in PHP de IsInt-functie voor integers.

Het probleem is nu dat ik de functie vartype gebruik, maar als ik:

msgbox vartype(text1.text)

doe, returnt 'ie altijd een string-type.
Ik wil dus weten of de waarde in de textbox ook als currency geïnterpreteerd kan worden.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:56

RayNbow

Kirika <3

VarType retourneert ook alleen 't type van de variabele die je als parameter meegeeft. De Text property van een TextBox is van 't type String dus geeft VarType ook netjes vbString terug.

Wat je wel in VB kan doen is kijken of een String kan worden geevalueerd als een numerieke waarde met de IsNumeric functie. Met CCur kan je een expressie omzetten naar een Currency.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dus als ik echt 100% zeker wil weten of ik te maken heb met een currency, zal ik dus een regex moeten toepassen?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
DPLuS schreef op 17 september 2004 @ 08:35:
Dus als ik echt 100% zeker wil weten of ik te maken heb met een currency, zal ik dus een regex moeten toepassen?
Nee. Je kunt IsNumeric testen of het een getal betreft om dan met CCur het ding om te zetten naar een variant. ( Zie ook Advanced Variant Topics in je MSDN )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.