Levert Dell 8300 USB te weinig power voor Mycom externe HDD?

Pagina: 1
Acties:

• skiwi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:18
Ik ben sinds een weekje in het bezit van een externe harddisk casing van MyCom. Leuk ding! Ik heb er zelf een IDE schijfje in gezet. De harddisk spint lekker rond maar mijn Windows XP SP2 heeft moeite met de hardware te detecteren. Zelfs het aansluiten van USB apparatuur (een 128 MB memorystick) via de MyCom externe case levert niet het verwachte resultaat op. Dit usb apparaat wordt nu niet herkend terwijl deze het wel doet als ik 'm direct in mijn pc prik.

Nu heb ik de mycom externe schijf ook eens op een oudere machine (PII 300Mhz) aangesloten. Wat blijkt: de harddisk werkt zonder problemen (maar wel via USB 1.1 ipv 2.0). Ook het aansluiten van mijn memorystick via de mycom case op deze oude bak werkt wel.

Ik vermoed dat de USb poorten van mijn Dell Dimension 8300 niet genoeg power leveren om gebruik te kunnen maken van de mycom casing. Voor het gebruik van de 2 usb poorten voor op de mycom casing hoeft de adapter niet aangesloten te worden.

Iemand die deze problemen ook heeft (gehad)?? Is hier wat aan te doen, behalve het terug brengen naar MyCom?
Thanks.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:27
Is dat een 3.5" externe haddisk? Zo ja, adapter aansluiten.
Dat deze het wel doet op de oudere PC is puur geluk.

Zo nee, ook 2.5" schijven zijn niet allen geschikt om zonder adapter aangesloten te worden, zelfde verhaal dus.

• skiwi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:18
Domino schreef op 16 september 2004 @ 14:32:
Is dat een 3.5" externe haddisk? Zo ja, adapter aansluiten.
Dat deze het wel doet op de oudere PC is puur geluk.

Zo nee, ook 2.5" schijven zijn niet allen geschikt om zonder adapter aangesloten te worden, zelfde verhaal dus.
Het is een 3.5" harddisk. Nadat ik de adapter aan heb gesloten doen de harddisk en de usb poorten/cardreaders het nog steeds niet. Ik heb ook al alle jumper mogelijkheden van de harddisk geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Nu heb ik de jumper eraf gehaald en werkt de harddisk perfect op mijn oude pc maar nog steeds niet op mijn nieuwe Dell.

[ Voor 5% gewijzigd door skiwi op 16-09-2004 15:30 ]