Toon posts:

Vreemd netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd nogal wat problemen met internet, in ons netwerk zijn 3 computers aangesloten, 2 met kabel, 1 draadloos. De router is een 3com office connect wireless 11g cable/dsl gateway (3crwe554g72) en sinds een week kan ik vaak geen verbinding met internet krijgen, en als ik dan naar de andere pc's kijk dan doet internet het daar ook niet, ook kan ik geen verbinding meer maken met de router en het thuis netwerk.

Nu heb ik vanalles geprobeerd, en kwam ik erachter als ik mijn pc niet aansluit op de router (die met kabel verbonden is) dan doet alles het weer perfect en heb ik geen problemen met internet, plug ik hem er weer in ligt alles binnen de kortste keren plat. Dit probleem doet zich eigelijk voort sinds ik windows erop nieuw op heb gezet nadat deze heel sloom was geworden nadat ik SP2 had geinstalleerd. Hierna heb ik windows nog aantal keergeinstalleerd maar dat heeft niet meer geholpen. Ik heb geprobeerd draadloos een verbinding te maken en dat hielp ook niet kreeg ik zelfde probleem als met de kabel.

Router is half jaar oud, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad dus vind het vreemd dat het zo plotseling gebeurd zonder echte aanleiding...

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:01

Masselink

Voor de dorst

Zet de verbinding tussen de router en de modem eens vast op 10 MB Half duplex. en test dan nog eens. Dat was bij mij het probleem.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dat, want ik kan volgens mij geen verbinding krijgen met de modem, maar ik heb dit probleem nu ineens, daarvoor nooit gehad, maar ik wil het wel proberen natuurlijk...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 14:13:
hoe doe ik dat, want ik kan volgens mij geen verbinding krijgen met de modem, maar ik heb dit probleem nu ineens, daarvoor nooit gehad, maar ik wil het wel proberen natuurlijk...
Apparaatbeheer moet je zijn.
Dan je netwerkkaart bekijken en daar kan je dat allemaal instellen. Bij elke netwerkkaart kan het weer anders heten. 10 MB FD. Daar moet ie dus ff voor de test op.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
mja maar het ging toch om de verbinding tussen de router en de modem niet tussen de router en de pc's?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 14:16:
mja maar het ging toch om de verbinding tussen de router en de modem niet tussen de router en de pc's?
Jij zegt in je TS dat als je een PC met kabel in je router steekt de verbinding wel eens pleite gaat. Dan moet je dus ff die snelheid veranderen om te tesen op die PC. Misschien dat dat em nekt.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Zonder enige aanleiding ?, je PC werd traag en dus installeerde je maar SP2. Firewall ? ondanks dat het geen invloed mag hebben op de andere PC's maar zoals je zelf al zegt zodra je jouw PC loskoppelt is het probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 14:19:
Zonder enige aanleiding ?, je PC werd traag en dus installeerde je maar SP2. Firewall ? ondanks dat het geen invloed mag hebben op de andere PC's maar zoals je zelf al zegt zodra je jouw PC loskoppelt is het probleem opgelost.
nee juist andersom, ik had windows geinstalleerd omdat de pc langzaam werd en had last van wat andere problemen, toen het er weer opstond ging ik dus naar www.windowsupdate.com en daar heb ik toen SP2 gedownload en geinstalleerd, toen werd de pc langzaam, internet deed t niet meer enzo, dus ik dacht het zal wel aan SP2 liggen en toen heb ik alles weer geformateerd, windows er opnieuw op zonder SP2 maar nu heb ik nog altijd het probleem dan intetnet het niet doet...

Het probleem is dat als ik mijn pc erin plug en ik heel even op internet kan waarna hij er weer afgaat, dan doet intetnet het op alle pc's niet meer, ook instellen van de router gaan niet zolang mijn pc verbinden is, als ik hem eraf koppel, router rest dan is t probleem opgelost en heb ik nergens last van...alleen vervelende is dat ik dan op mijn pc dus geen internet heb 8)7

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 14:26:
[...]

nee juist andersom, ik had windows geinstalleerd omdat de pc langzaam werd en had last van wat andere problemen, toen het er weer opstond ging ik dus naar www.windowsupdate.com en daar heb ik toen SP2 gedownload en geinstalleerd, toen werd de pc langzaam, internet deed t niet meer enzo, dus ik dacht het zal wel aan SP2 liggen en toen heb ik alles weer geformateerd, windows er opnieuw op zonder SP2 maar nu heb ik nog altijd het probleem dan intetnet het niet doet...

Het probleem is dat als ik mijn pc erin plug en ik heel even op internet kan waarna hij er weer afgaat, dan doet intetnet het op alle pc's niet meer, ook instellen van de router gaan niet zolang mijn pc verbinden is, als ik hem eraf koppel, router rest dan is t probleem opgelost en heb ik nergens last van...alleen vervelende is dat ik dan op mijn pc dus geen internet heb 8)7
Ik zou zeggen, volg de andere tips eens op :)

Verwijderd

Topicstarter
De snelheid veranderen helpt ook niet.
Het lijkt net of de router blijft hangen elke keer, want elke keer als internet uitvalt dan is het op alle pc's weg, als ik de router dan reset is internet op alle pc's weer terug, totdat de router weer vastloopt, na 1 a 2 minuten. Als ik mijn pc niet verbind met de router dan werkt alles goed en valt internet niet weg...

Verwijderd

Topicstarter
hmm bij het posten van vorig bericht viel internet dus wel even uit, zonder dat mijn pc verbonden is, hij kwam wel redelijk snel weer terug en hoefde niet te resetten, maar nu snap ik er dus helemaal geen zak meer van |:(

Probleem is dus volledig bij de router? iemand nog enig idee hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 15:13 ]

• Scuzzyyy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 14:17
Theoretisch zou het aansluiten van 1 pc op het netwerk/router geen invloed mogen hebben op de rest van het netwerk. TENZIJ! deze instellingen bevat die dat wel hebben.
Misschien heb je op je router aan port forwarding gedaan naar jouw pc ? Of claimed jouw pc een ip adres die andere nodig hebben ? Kijk dat eens na. Zet DHCP op je router aan (als je dat nog niet gedaan had) en zet alle instelling in je TCP/IP op automatisch (op alle pc's het liefst :))

Verwijderd

Topicstarter
Scuzzyyy schreef op 16 september 2004 @ 15:14:
Theoretisch zou het aansluiten van 1 pc op het netwerk/router geen invloed mogen hebben op de rest van het netwerk. TENZIJ! deze instellingen bevat die dat wel hebben.
Misschien heb je op je router aan port forwarding gedaan naar jouw pc ? Of claimed jouw pc een ip adres die andere nodig hebben ? Kijk dat eens na. Zet DHCP op je router aan (als je dat nog niet gedaan had) en zet alle instelling in je TCP/IP op automatisch (op alle pc's het liefst :))
Portforwarding heb ik uitgezet, maar nog altijd zelfde probleem. TCP/IP op automatisch zetten had ik ook al gedaan. Maar ik denk ook niet dat 1pc invloed heeft op de andere pc's maar dat ie de router laat hangen oid...
Maar zou niet weten hoe dat kan, want nu heb ik dus mijn pc van het netwerk afgehaald, maar nu krijg ik t probleem na een tijdje ook op deze pc (ook via kabel verbonden).
Pagina: 1