[Externe Case] Box voor S-ATA schijven?

Pagina: 1
Acties:

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:56
Ik heb een 80 GB Maxtor schijf over en die wil ik in een externe hdd box stoppen en via Firewire aansluiten. Nu zijn er legio boxen te koop voor ATA schijven, maar ik kan ze nergen vinden voor S-ATA.

Een converter kopen van SATA -> ATA heeft ook niet zo veel zin want dan wordt het een beetje te gek kwa kosten. Weet iemand of deze wel bestaan of is het er gewoon nog niet?

• bassio
Is er helemaal niemand die meer informatie heeft? :|

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 23:06
Bij Conrad is er eentje.
Zie ook nieuws: Seagate en NetCell demonstreren External SATA en nieuws: Binnenkort externe Serial ATA-harddisks

edit: sorry, over Firewire heen gelezen...

[ Voor 48% gewijzigd door Eegee op 19-09-2004 12:37 ]

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Gek kwa kosten? ;P

Even rekenen:
Externe grote casing (sweex) rond 49 a 59 euro
SATA -> ATA converter rond 20 euro
80 gig SATA ( ->pricewatch)

Om en om heb ik dus voor de grotere casing gekozen hebben, omdat die kleine dingen nogal wat warm worden en natuurlijk warmte vasthouden waardoor de houdbaarheid van je schijven nog langer meegaan.

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 16:15

Ryudo

Daily dose~

Dat bedoelt de TS denk ik niet.
Hij heeft een 80gb s-ata hdd die hij in een box wil doen om hem vervolgens met een firewire kabel op de pc aan te sluiten. (heb ik het zo goed?)
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er veel van dit soort cases te vinden zijn :?
Misschien nog wel s-ata naar usb, maar firewire wordt denk ik lastig.

• bassio
Ik heb die schijf al en wil hem lekker makkelijk draagbaar maken en ook op andere pc's aansluiten. Met USB en Firewire (wordt al moeilijker) gaat dat nog wel, maar met een externe s-ata aansluiting wordt het lastiger.

Het probleem is echter dat de cases nooit SATA schijven aankunnen. alleen maar gewone ide schijven(zo ook die van conrad). De aansluting van de case is dus niet het probleem, maar wel van de schijf naar de case (intern). ik denk dat ik gewoon nog even moeten wachten.

Verwijderd

Zelf ben ik ook opzoek naar zo'n oplossing. Iemand die al wat heeft kunnen vinden? :/

Nou na een flinke tijd zoeken misschien wat gevonden:

Addonics
klik

$66 voor USB
$95 voor USB+Firewire
(helaas wel een 5,25 oplossing)

Deze ziet er al beter uit:

SPIO
klik

Hmm aangezien ze amerikaans zijn, zullen ze wel werken op onze netspanning??

전원 전원 공급 보드 내장(Free Voltage) vond ik bij de specificaties op een koreaanse site...

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 12:31 ]

• bassio
Deze zien er inderdaad wel goed uit en zijn eindelijk met sata. Nu moeten ze nog in NL leverbaar zijn. De SPIO is veel mooier, maar de Addonics heeft weer firewire. Eens kijken of we in de gaten kunnen houden wanneer ze in NL komen.

Thanx for the search Neo
Pagina: 1