[citrix]username / toestel controle

Pagina: 1
Acties:

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-02 16:51
Ik heb ongeveer dezelfde vraag al eens gesteld in deze topic.

Maar de situatie ligt nu enigsinds anders. Het is zo dat elke user gaat inloggen via een citrix sessie. Vooraleer deze sessie het stukje software start, dat voor ons van belang is, moet er een username/toestel check zijn om te achterhalen waar deze persoon zich bevindt.

Nu had ik gedacht van dat in het login script op de server te verwerken via kix, maar niet iedere user logt in op die server. Er zijn bepaalde users die via een vpn verbinding aanloggen op onze citrix doos. Daarop moet dus ook een check gedaan worden.

Er zou dus een bepaald script moeten runnen die deze controle doet, en dat dumpt in een file op de lokale pc. Die data halen we dan op op het moment dat de applicatie start.
Dus ongeveer zo
start citrix sessie => script dumped data in file => programma start => prog haalt data op uit fileke aangemaakt door dat script.

Ik heb al geprobeerd om dit te maken mbv kix. Maar als ik daar de variabele @wksta gebruik, dumped hij de naam v/d server ipv de naam van de client die wil aanloggen.

//edit
citrix metaframe XPs
FR1
SP1

//edit 2
Ik heb net een batch aangeroepen (gemaalt in kix) en die laten runnen met usrlogon.cmd. Maar het is dus nog altijd het probleem dat ik de servernaam gereturned krijg ipv de client name

[ Voor 12% gewijzigd door StarWing op 16-09-2004 13:34 ]

Page intentionally left blank.

• StarWing
**klein kickje** soz :'(
echt niemand ?

Verwijderd

Je zou iets op basis van IP reeks kunnen doen. Als je verschillende filialen hebt en die zitten elk in een eigen reek, dan weet je waar hij/zij zit. Moet het echt op pc basis zijn, dan kun je ook de Netbios naam van de pc vinden.

Dit is denk ik trouwens geen topic voor software algemeen maar meer voor professional networking en servers. Maar dat terzijde.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 14:43 ]

• StarWing
Het moet echt wel op netbios naam zijn. Ip's zijn variabel.
Wij definieren de pc naam in onze software, die dan op zijn beurt weet waar de pc staat en welke printers hij aan die pc kan toekennen.

Ik wist niet goed waar dit te zetten. Daarmee dat ik het in SA gezet heb.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Netbios naam kan je met Powerfuse uitlezen. Je kan dan op basis van de naam allerlei acties en instellingen regelen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• StarWing
Thx voor de replys al.
Ik ga die powerfuse eens proberen dan

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit topic past waarschijnlijk iets beter in PNS :)

SA > PNS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-02 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik weet even niet of dit ook onder een ICA sessie werkt, maar ik denk het wel.

Als ik een RDP connectie maak naar een Windows 2000 server, en via CMD.exe de volgende code uitvoer:
code:
1
echo %CLIENTNAME%

Dan krijg ik keurig netjes mijn WORKSTATION NetBIOS name terug..

In combinatie met NBTSTAT -a %CLIENTNAME% krijg je dan ook de username te zien van de persoon die op die client is ingelogd.

Suc6

• StarWing
Het probleem is ook dat wij hier een allegaartje van verschillende OSses staan hebben.
W95/98; NT4; XP; W2K en binnenkort nog een W2K3

In 95/98 werkt die %clientname% niet onder DOS, in WXP dan weer wel. Daar ligt hem het probleem volgens mij.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-02 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

StarWing schreef op 22 september 2004 @ 14:03:
Het probleem is ook dat wij hier een allegaartje van verschillende OSses staan hebben.
W95/98; NT4; XP; W2K en binnenkort nog een W2K3

In 95/98 werkt die %clientname% niet onder DOS, in WXP dan weer wel. Daar ligt hem het probleem volgens mij.
* Equator zucht eens diep.
Onder welk OS draait je usrlogon.cmd ook al weer.
Die draait op je Citrix Server, en ik neem aan dat je daar toch wel een NT-OS hebt draaien.

usrlogon.cmd
code:
1
2
3
[...]
nbtstat -a %CLIENTNAME% >> \\PATH.TO.SERVER\WRITABLE-SHARE$\citrix-logon.txt
[...]

[ Voor 12% gewijzigd door Equator op 22-09-2004 14:56 ]

• StarWing
als ik nbtstat -a %computername% doe, krijg ik een uitdraai van elke user die via de citrix is ingelogged.

Als ik dan gewoon echo %computername% doe, krijg ik hetzelfde als met het kix script.

echo %clientname% werkt overigens wel zoals ik wil

Pagina: 1