Toon posts:

875P Raid / S-Ata / IATA_ICH5R.exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo wat gezocht hier op got en google en vond niet direct informatie over mijn probleem : Overal staat dat je op je Msi 875 P neo fisr deze driver moet installen : IATA_ICH5R.exe

En dan zijn alle problemen opgelost maar ik heb iets totaal anders van probleem : Ik krijg deze driver niet installed , op intel site al gezocht en geen info gevonden , ik heb wel de chipset van mijn mobo kunnen indentificeren etc

Bij deze de screenie van mijn probleem:

http://users.skynet.be/bk368738/huh.JPG

Zoals je ziet , ik heb IATA_ICH5R.exe gerunt , en hij geeft die error ... Chipset id staat erboven met officiele tool van intel

Ik ben ten einde raad ... Groetjes zage

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:57
Die kun je alleen installeren als je een raid configuratie hebt ingesteld op de ich5r, zo nee dna krijg je dus deze melding..

Systeem Specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

I/O controller related.

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers dus :)

En je kunt deze inderdaad alleen installeren als je een RAID config hebt gemaakt op de ICH5R.

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 16-09-2004 12:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ow ok , sorry voor verkeerde post

maar even over die raid maken op ichr euh ... Ik heb hdd'kes hangen op Ide 1 (ide) en dan 3 * s-ata
1 op ide1 (sata) hij herkent die als ide3 dan in bios (prim)
1 op ide2 (sata) hij herkent die als ide4 dan in bios (prim)
1 op ide3 en deze herkent hij als soort raid driver .. daarom ook dat ik dacht om deze driver te installen , in windows herkent hij deze schijf niet en in bios wel

Groetjes jan

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het gaat er niet om waar je de schijven hebt aangesloten en hoe deze schijven worden herkend. Het gaat erom of je een RAID array op de schijven hebt gemaakt :) Als je er geen kaas van hebt gegeten, dan raad ik je aan om de handleiding van je moederbord te dooenemen en eventueel de RAID FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
owkay ;) zalk doen ... Bedankt alvast ik dacht dat er iets mis was met mijn mobo door die foutmelding ;)

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-03 23:41
Als ik het goed begrijp heb je 4 SATA poorten op je moederbord?

Is dit dan niet het 875P Neo FIS2R bord (ipv fisr).

Als dat zo is, dan heb je de 3e (nieuwe) harddisk waarschijnlijk aangesloten op de onboard Promise 20378 S-ATA controller.

Wanneer je op de MSI website zoekt naar drivers en je hebt idd het Neo FIS2R bord, dan vindt je de drivers via deze pagina. (en dus NIET bij Neo FISR (PCB 2.0) op hun main moederbord pagina)

[ Voor 8% gewijzigd door Holybuck op 16-09-2004 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
nice tnx

:d

ik heb gewoon dom gedaan en als raid gezet die laatste schijf en hij herkent ze in windows ... Dus probleem opgelost

Bedankt voor de reply's groeten jan
Pagina: 1