Toon posts:

Hardeschijf en DVD brander - Vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik val maar gelijk met de deur in huis... Ik ben een N00B. En heb hulp nodig.

Ik ga volgende week de Nec 2510 bestellen en heb vernomen dat het een Bulk versie is, dus zonder kabels en software. Nu is mijn vraag: kan ik de dvd brander gewoon aansluiten op de draden waar nu mijn cdbrander op aangesloten is? Of heb ik andere kabels nodig?

Ook ga ik een hardeschijf bestellen: ik zag op Tweakers Pricewatch de Maxtor DiamondMax Plus 9, 80 GB (7200rpm, ATA133, 2 MB cache voor 55 euro) Daar heb ik ook een paar vragen over.
Vraag 1: Ik heb een 20 GB 5400rpm. Op welke van de 2 kan ik het best Win XP prf draaien?
Vraag 2: Hoe zit dat met D-ATA en S-ATA en hoe weet ik of die Maxtor in mijn pc kan.
Vraag 3: Die Maxtor heeft 2 MB cache er is ook een 8 MB versie wat houd dat in?
Vraag 4: Laatste vraag, ik neem aan dat de Mator ook een Bulk versie is wat voor kabels heb ik hier voor nodig. Of kan ik hem beter laten inbouwen (doe het liever zelf)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DVD brander: dezelfde kabel werkt prima.

1: Moet je zelf weten. De nieuwe schijf zal sneller zijn en alleen jij kan bedenken of je de moeite er voor over hebt om windows over te zetten.
2: Door naar de aansluitingen op je moederboord te kijken. Extreem kort door de bocht (lees dus gerust wat documentatie over dit gebied): S-ATA schuiven hebben een aansluiting die niet lijkt op de aansluiting van je huidige schijf.
3: De hoeveelheid cache. Tegenwoordig moet je gewoon altijd de 8 MB versie nemen. Prijsverschil is miniem, dus het is anders verkeerde zuinigheid.
4: Inbouwen is net zo moeilijk als de dvd-brander inbouwen, dus als je dat rustig doet en gezond verstand gebruikt moet het wel lukken. Kabels hangt van je keuze mbt vraag 2 af. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 16-09-2004 12:45 ]

{signature}

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:02
De dvd brander kun je inderdaad gewoon aansluiten op de huidige kabel. Waar je nog eventueel op zou kunnen letten is of de kabel een 40 of 80 aderige kabel is. Dit ivm een eventueel aan te sluiten 2de hd.

Wat verder handig is: Windows XP installeren op de nieuwe schijf, en de swap-file op de andere schijf aan laten maken.

/toevoeging: Swap file (Wisselbestand) kun je instellen onder systeemeigenschappen -> geavanceerd -> instellingen voor prestaties -> geavanceerd -> virtueel geheugen wijzigen

[ Voor 22% gewijzigd door SysRq op 16-09-2004 12:55 ]

-

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik ben een N00B.
Da's geen excuus om een topic te starten :)

Neem de FAQ van dit subforum eens door, daarin kun je een groot deel van de antwoorden op je vragen vinden. En dan met name onder "Een paar basiscursussen" en onder "Hoe kan ik mijn IDE configuratie het beste indelen?" B)

Inzet en vooronderzoek wordt hier op GoT echt wel van je verwacht. Ik zou zeggen, klik terug naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en neem deze alsnog in z'n geheel door, incluis de onderliggende linkjes. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

[ Voor 36% gewijzigd door BalusC op 16-09-2004 13:04 ]

Dit topic is gesloten.