[Windows XP]Synchroniseren dmv. werkmap, uitleg nodig.

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Situatie:
Voor school moet ik een heleboel opdrachten maken (Word bestanden). Deze sla ik op op een USB memory stick, zodat ik de opdrachten zowel thuis als op school paraat heb. Echter, zo'n stick kan kapot gaan/kwijtraken/etc. Dus wil ik de opdrachten als een soort back-up ook thuis opslaan in mijn-documenten. Nu is het een heel gedoe om elke keer de bestanden van de Stick te kopiëren en te plakken in Mijn Documenten, dus-->werkmap.

Wat ik wil:
Ik maak de documenten en sla ze op op mijn USB Stick in een werkmap. Zodra ik deze Stick aansluit op mijn PC thuis klik ik op "bijwerken" (of "synchroniseer" of hoe het ook heet) en dan kopieert hij de opdrachten automatisch naar een vaste map in Mijn Documenten, waarbij alles overwrite zodat in Mijn Documenten exact hetzelfde staat als op de USB Stick.

Probleem:
De werking van het fenomeen "werkmap" is mij niet helemaal duidelijk, op GoT gezocht: problemen met werkmappen. Windows help: lekker vaag, slecht vertaald met onduidelijke termen. Via Google vond ik ook geen eenvoudige uitleg...

Dus:
Wie kan mij helpen bij dit probleem?

leoaq.fm // Jeune Loop

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:06
Ik begrijp eigenlijk je vraag niet zo goed. Wat wil je nu precies weten? Hoe een werkmap werkt? Met de Windows help moet je toch een heel eind kunnen komen hoor. Er staat in de Windows help zelfs een stappenplan hoe je met een werkmap kunt werken. :)

[ Voor 1% gewijzigd door SysRq op 16-09-2004 12:47 . Reden: typo ]

-

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik wil vooral weten hoe ik mijn "probleem" oplso. Ik weet dat dit kan d.m.v. een werkmap, maar met de Windows help kom ik echt 0,0 verder, zo onduidelijk is die..

leoaq.fm // Jeune Loop

• SysRq
Uit de Windows help:
Een nieuwe werkmap maken
U opent het onderdeel Deze computer door te dubbelklikken op het pictogram Deze computer op het bureaublad.
Klik op de map waarin u de nieuwe werkmap wilt maken.
Klik op het menu Bestand, wijs Nieuw aan en klik vervolgens op Werkmap.
Opmerking

Als u een nieuwe werkmap op het bureaublad wilt maken, klikt u met de rechtermuisknop op een willekeurige plaats op het bureaublad. Vervolgens klikt u op Nieuw en klikt u op Werkmap.
Bestanden op verbonden computers synchroniseren met de Werkmap
Terwijl de computers met elkaar zijn verbonden, opent u de Werkmap op de draagbare computer en kopieert u de gewenste bestanden van de hoofdcomputer.
Bewerk de bestanden op de draagbare computer.
Wanneer u klaar bent met de bestanden, verbindt u de twee computers als u de verbinding hebt verbroken, opent u de Werkmap op de draagbare computer en voert u een van de volgende handelingen uit:
Als u alle bestanden wilt bijwerken, klikt u op Alles bijwerken in het menu Werkmap.
Als u alleen bepaalde bestanden wilt bijwerken, selecteert u de gewenste bestanden en klikt u op Selectie bijwerken
Zoeken in de Windows Help op werkmap doet wonderen. ;)

/edit: nog meer:
Bestanden op een verwisselbare schijf synchroniseren met de Werkmap
Plaats een verwisselbare schijf in een schijfstation van de hoofdcomputer.
Open de Werkmap en kopieer de juiste bestanden naar de Werkmap.
Sleep de Werkmap naar de schijf.
De bestanden in de Werkmap worden naar de schijf gekopieerd.

Verwijder de schijf uit de hoofdcomputer en plaats de schijf in een schijfstation van de draagbare computer.
Open de Werkmap op de schijf en bewerk de bestanden. Als u klaar bent met de bestanden en deze wilt synchroniseren, verwijdert u de schijf uit de draagbare computer en plaatst u de schijf in een schijfstation van de hoofdcomputer.
Open de Werkmap op de schijf en voer een van de volgende handelingen uit:

[ Voor 24% gewijzigd door SysRq op 16-09-2004 12:57 ]

-

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

1. maak een werkmap
2. ram er bestanden in van je usb stick
3. verander wat bestanden.
4. ga naar je werkmap en druk op bijwerken.

cest ca

McFraGG de gekste !!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Hoe ik er een moet maken weet ik wel ;) ...maar dat 2e stukje: Geen flauw benaul wat je nou moet doen... Moet ik nu zowel in Mijn Documenten als op de USB Stick een werkmap maken? En hoe weet de werkmap op m'n USB stick waarmee hij moet synchroniseren...

Het zal wel neerkomen op de ontleding van de Windows-Help tekst in normaal Nederlands maar dat kan ik dus niet...terwijl ik toch een universitaire opleiding doe. Die Windows Help tekst heeft het ook over een hoofdcomputer, een schijf én een draagbare computer. Ik heb alleen een "schijf" en een "hoofdcomputer"...

Dus de vraag: Kan niet iemand het in normale termen en met een correcte zinsbouw, op een eenvoudige manier uitleggen?

RaR, tnx!

Nog 1 vraagje: kan ik ook vanaf mijn USB stick bijwerken? Nu moet ik eerst die werkmap in Mijn Documenten openen en daarin dan op bijwerken drukken, kan dit ook vanuit de USB Stick of via een 3rd part programmaatje oid?

[ Voor 21% gewijzigd door sjaakaq op 16-09-2004 13:04 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• SysRq
leokennis schreef op 16 september 2004 @ 13:00:
Hoe ik er een moet maken weet ik wel ;) ...maar dat 2e stukje: Geen flauw benaul wat je nou moet doen... Moet ik nu zowel in Mijn Documenten als op de USB Stick een werkmap maken? En hoe weet de werkmap op m'n USB stick waarmee hij moet synchroniseren...
Tja, ik zou zeggen, probeer zelf eens wat. Je geeft aan dat je de werkmap al hebt kunnen maken. Zoals in de help staat moet je nu de werkmap naar je stikkie slepen. De bestanden worden dan gekopieërd. Je kunt ze vervolgens op een andere pc bewerken. Zodra je de usbstik weer in je pc doet worden de documenten gesynchroniseerd. Simpel toch? :)
Open de Werkmap op de schijf en voer een van de volgende handelingen uit:
bijwerken. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SysRq op 16-09-2004 13:07 ]

-

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik heb nu:
-een werkmap op mijn Harde Schijf
-een gewone map op mijn SUB stick

ik heb de bestanden op mijn USB stick naar die werkmap gesleept en ze vervolgens gewijzigd op de USB stick. Toen in de werkmap op bijwerken gedrukt-->werkt, de bestanden op de harde schijf werden ook gewijzigd.

Echter, maak ik nu een nieuw bestand aan op de USB stick, maar ik wijzig de al aanwezige bestanden niet, en vervolgens klik ik op "bijwerken" in de werkmap op mijn HD, dan wordt dat nieuwe bestand er niet bij gezet, en zegt ie dat alles bijgewerkt is...

Dus volgens mij klopt er nog steeds geen *** van.

Heel simpel gezegd wil ik 2 mappen: 1 op de USB stick en 1 op mijn Harde Schijf. De map op mijn Harde Schijf moet met 1 druk op de knop gesynchroniseerd worden aan de map op mijn USB stick. Dus zou ik de map op mijn USB stick leeghalen, en dan op "synchroniseren" drukken, dan zou de map op mijn HD vervolgens ook leeg moeten zijn.
De map op mijn USB Stick bepaald dus wat er in de map op mijn HD staat.

Kan dit?

[ Voor 6% gewijzigd door sjaakaq op 16-09-2004 13:18 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

ik werk er persoonlijk nooit mee, maar volgens mij onthoudt de werkmap welke bestanden hij moet synchroniseren en NIET de directory.
Misschien moet je dan heel de directorykopieren naar de werkmap ofzo, misschien dat ie dan idd de gehele dir synchroniseerd.

[ Voor 19% gewijzigd door McFreak op 16-09-2004 13:22 ]

McFraGG de gekste !!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
RaR schreef op 16 september 2004 @ 13:21:
ik werk er persoonlijk nooit mee, maar volgens mij onthoudt de werkmap welke bestanden hij moet synchroniseren en NIET de directory.
Misschien moet je dan heel de directorykopieren naar de werkmap ofzo, misschien dat ie dan idd de gehele dir synchroniseerd.
Dit werkt idd! Al had ik dat zelf ook wel mogen bedenken...

Tnx iig!

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1