Ben bezig met het aanpassen van osCommerce, na het toevoegen van een order status 'Geannuleerd' kwam ik op het probleem dat wanneer je naar het overzicht gaat van orders totaal statistieken, dat ie daarbij ook de bedragen van de geannuleerde orders optelt.
Wat ik dus wil doen is checken per order of ie geen orders_status_id van '4' heeft. Heeft ie dat niet dan mag het totale bedrag van de order opgeteld worden bij het totaal van de klant.
Ik heb de volgende query:
Sinds er nog drie andere order status mogelijkheden zijn naast 'Geannuleerd' (1 => 'Besteld', 2 => 'Wordt verwerkt', 3 => 'Afgeleverd') krijg MySQL meerdere rows per order, en telt de order som telkens op.
Op deze manier krijg ik dus per order een bedrag dat 3x groter is dan ie werkelijk is.
Hoe kan ik zorgen dat ie checkt dat de order geen orders_status_id van '4' heeft, en daarnaast per order eenmaal het ordertotaal berekent?
Alvast bedankt!
Wat ik dus wil doen is checken per order of ie geen orders_status_id van '4' heeft. Heeft ie dat niet dan mag het totale bedrag van de order opgeteld worden bij het totaal van de klant.
Ik heb de volgende query:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
| select c.customers_firstname, c.customers_lastname, sum(op.products_quantity * op.final_price) as ordersum from customers c, orders_products op, orders o, orders_status_history osh where c.customers_id = o.customers_id and o.orders_id = op.orders_id and osh.orders_id = o.orders_id and osh.orders_status_id != '4' group by c.customers_firstname, c.customers_lastname order by ordersum DESC |
Sinds er nog drie andere order status mogelijkheden zijn naast 'Geannuleerd' (1 => 'Besteld', 2 => 'Wordt verwerkt', 3 => 'Afgeleverd') krijg MySQL meerdere rows per order, en telt de order som telkens op.
Op deze manier krijg ik dus per order een bedrag dat 3x groter is dan ie werkelijk is.
Hoe kan ik zorgen dat ie checkt dat de order geen orders_status_id van '4' heeft, en daarnaast per order eenmaal het ordertotaal berekent?
Alvast bedankt!
edit:
SQL query minder layoutvern**kend gemaakt
SQL query minder layoutvern**kend gemaakt
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 12:33 ]