Shuttle MV43V met P4 2.4 Ghz Prescott?

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22
Hallo, ik heb een Shuttle MV43V moederbord waarop ik een Pentium 4 2.4 Ghz probeer te monteren. Nu had ik hem net even aan de praat maar nu werkt hij weer niet, ook niet na een cmos reset.
Nu las ik op de site van shuttle dat dit mobo met rev7.3 geen prescott processors ondersteund. Alleen ben ik niet zo thuis in de Pentium4's dus ik weet niet of dit een Prescott is. Het is een 2.4Ghz P4 met 533 fsb en 1 mb cache.
En ik heb ook geen andere p4 om mee te testen. Het mobo lijkt in orde dus volgens mij is het de processor.
Kan iemand voor mij bevestigen of dit een prescott is. Ik heb bij intel dit
lijstje gevonden en daar staat maar 1 p4 bij met 1 mb cache maar niet of dit een prescott core is of niet.

Hail to the king baby!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

P4's met 90nm technologie en 1MB cache zijn inderdaad Prescotts :)

• urk_forever
Hmmm, dan ga ik er maar vanuit dat deze combo niet gaat werken. :(

Hail to the king baby!

• opel4ever
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08-2023
Je kan natuurlijk ook even checken of er nu een bios update is voor de prescott proc.

met vriendelijke groet,

• urk_forever
Ik neem aan dat als ze op de website zetten dat dit mobo geen prescotts ondersteund dat ze er ook geen bios update voor gaan maken. Dat zou wel heel dom zijn van ze.

Hail to the king baby!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even terugkomend op de topicstart:
Nu had ik hem net even aan de praat maar nu werkt hij weer niet
Je had hem dus weldegelijk kortstondig aan de praat? Je kon gewoon in Windows komen etc? If so, dan moet je het probleem ergens anders kijken. De voeding bijvoorbeeld. De Prescotts zijn nou niet bepaald stroomzuinig namelijk ;)

• urk_forever
ja, ik had hem ff aan de praat en kwam in de bios, toen heb ik de multiplier op 18 gezet en gesaved en toen deed ie niks meer.
Ik heb er een el-cheapo 300 watt voedingkje aan hangen. Maar dat is de enige hier met een P4 4pins aansluiting. Anders moet ik thuis ff kijken met men Q-Tec 450 watt.

Hail to the king baby!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

P4's zijn multiplier locked. Multipliers aanpassen is volkomen zinloos. Dan weet je dat alvast voor de volgende keer ;) Maar dan nog had de PC niet mogen vastlopen. Testen met een ander voeding is zinvol. Die Q-Tec 450W is in wezen ongeveer 360W, dus het moet wel lukken :)

• urk_forever
Nou, ik heb hem nou weer ff aan de praat. De multiplier staat standaard op 14 maar dat klopt dus niet! Hij detecteerd hem nu als een 1,9 Ghz P4. De fsb staat op 133 dus dat klopt wel.

Er komt hier net even een P4 1,7 Ghz langslopen die even met een onderzoekje wil meewerken ;) en dat werkt als een trein! Het lijkt me dus een probleem met de Prescott te zijn.

Hail to the king baby!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hij detecteerd hem nu als een 1,9 Ghz P4.
De BIOS kan de CPU natuurlijk gewoon verkeerd interpreteren :) Dat komt door gebrek aan de juiste microcode in de BIOS, die je normaliter met BIOS updates zou meekrijgen.

Kijk eens met 3rd party progseltjes in Windows hoe snel de CPU daadwerkelijk loopt. WCPUID, CPU-Z, etc. Linkjes zijn in de FAQ van dit subforum te vinden :)

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 16-09-2004 14:21 ]

• urk_forever
Tja, als ik hem maar 1 keer aan de praat krijg en daarna niks meer kan ik ook niet even in Windows kijken ;)
Dit mobo werkt gewoon niet met de prescott core. Met een andere proc werkt het wel goed, het is nou eenmaal niet anders.

Hail to the king baby!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je deze al doorgenomen?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Toen waren beige computers heel gewoon.

• urk_forever
Nee, maar dat is ook niet meer nodig. Het mobo werkt gewoon als er geen Prescott gebruikt wordt.

Hail to the king baby!

Pagina: 1