Scsi setup geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb wat problemen met mijn scsi setup.

adaptec dual u160 controller, 93160, laatste dell bios:
kanaal A: 36GBMAP en 2 18Gb 15k.3
kanaal B: 2 18Gb 15k.3

Nu gaat het om kanaal B. Soms bij het opstarten word er 1 of 2 schijven gezet op ASYNC, en niet u160. Soms ziet ie er 1, soms 2. Ook is het wel eens tijdens windows dat de boel vastloopt, en dan bij een reset doet ie hetzelfde. Helemaal uitzetten en wachten is dan de remedie.

Nu heb ik dit ook al gehad op kanaal B met een andere kabel, een andere terminator,en andere schijven. Kortom, het lijkt me de controller, kanaal B. Is deze gewoon kaduuk of kan ik nog iets doen? Kanaal A heeft het nog nooit gehad.

Het gebeurt nu bijna elke dag een keer, heel irritant. ( En dual channal controllers zijn duur. :'( )

specs

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Ik neem aan dat je SCSI ID's goed staan ?
Dat klinkt namelijk als het probleem.
Dan schiet hij nog wel eens op A-SYNC.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 20:54

wowi

Ik heb het ook een keer meegemaakt zoiets en toen lag het probleem aan niet goed klemmende molex stekkers in de kast die waren brak, kijk daar nog eens naar zou ik zeggen rommel iets aan je stekkers en kijk of je rare dingen ziet.
Voor de rest heb je bijna alles al geprobeert.

• maratropa
  • Niet online
Scsi ID's zijn gewoon goed gejumpered, maar ik zal ze toch even checken.

Molexen heb ik nog niet aan gedacht, ga ik ook even checken.

spanx.

specs

• maratropa
  • Niet online
YAY! Al 2 dagen geen problemen meer. Ik heb even de ID jumpertje aangedrukt, maar die leken wel goed te zitten, en wat bekabeling veranderd, onder andere een verdelertje er uit gehaald.
Dus ik denk {hoop} dat dat het was.

Ik dacht echt aan de controller, wist niet dat door power problemen je ook deze effecten krijgt. (of id jumpering)

thanx lui.

specs