[NOVELL] Can't find Tree op Windows 2000 Computer

Pagina: 1
Acties:

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-02 08:54
Hoi

Ik heb se search al gebruikt, en kon geen oplossing vinden voor mijn probleem.

We hebben nu een Windows 2000 machine geinstaleerd staan op ons bedrijf. Ik heb toen de Windows Novell Client in netwerkopties geinstalleerd zodat we konden inloggen op de Novell server. Allemaal geen probleem.

Maar normaal als je inlogde als ADMIN, kreeg het programma NWADMIN32 op je bureaublad te staan. Windows 2000 doet dat dus niet.

Ik heb toen de client software van Novell gedownload en geinstaleerd. Na de reboot vraagt hij de tree aan te geven, dan laat ik hem zoeken, maar dan vind hij geen tree. Als ik de tree zelf invul en dan de context ga zoeken, zegt hij "can't dinf tree".

Uninstall ik de software, kan ik wel gewoon (via de standaard Windows login) inloggen op die Novell server.

Doe ik wat fout?

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 11:52
Voor vraag 1 je weet hoop ik waar je NWADMIN kan vinden????

Installeer zowieso de client anders kan je de admin niet gerbuiken.

Hint:

Kijk eens op je SYS partitie in de map PUBLIC en dan WIN32 en daar staat een bestand met de naam: nwadmn32.exe en als je die dubbelklikt.

Voila je hebt je NWADMIN

En vul bij de tree gewoon je tree naam in. Dat zoeken gaat inderdaad wel eens fout wanneer je die client geinstalleerd hebt.

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Heb je ook de juiste protocollen geinstalleerd? Als je geen IPS/SPX e/o NWLINK geinstalleerd hebt, dan gaat ie never je tree vinden. Ook kan je dan niet in de public folder van je Novell server.

Dit alles gaat natuurlijk niet op als je geheel via TCP/IP werkt.

just my 2 cents.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

FCVD schreef op 16 september 2004 @ 12:13:
Heb je ook de juiste protocollen geinstalleerd? Als je geen IPS/SPX e/o NWLINK geinstalleerd hebt, dan gaat ie never je tree vinden. Ook kan je dan niet in de public folder van je Novell server.

Dit alles gaat natuurlijk niet op als je geheel via TCP/IP werkt.

just my 2 cents.
En daarom moet je gewoon de client van http://download.novell.com downloaden.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Wat is de client-versie? Welke sp's heb je in win2000 geinstalleerd? Welke server-versie met welk sp-versie? Wordt ipx/spx en/of tcpip gebruikt op de server?

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-02 08:54
Het werkt nu! Dank je, had inderdaad een foute optie aangevinkt met de IPX en TCP. Ik kan nu inloggen en ook de tree en dergelijke vinden. Allemaal bedankt!
Pagina: 1