ik ben bezig om een vpn verbinding te installeren op een server. Moet een VPN server nu ook meerdere nic's in de server hebben of kan het er 1 zijn. Ik heb gelezen dat er servers zijn met 2 nic's. 1 voor intern gebruik en 1 voor de vpn verbinding
Inprincipe heb je dat ook niet nodig, want VPN staat voor Virtual Private Network. Een virtueel netwerk dus. Zeg maar een netwerk door / over een ander bestaand, echt netwerk. Dus door een netwerkkaart moet je toch wel, maar dat je er 2 netwerkkaarten voor nodig hebt, lijkt me stug...Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 11:59:
ik ben bezig om een vpn verbinding te installeren op een server. Moet een VPN server nu ook meerdere nic's in de server hebben of kan het er 1 zijn. Ik heb gelezen dat er servers zijn met 2 nic's. 1 voor intern gebruik en 1 voor de vpn verbinding
Mijn broer maakte tijd terug via zijn laptop verbinding met een het netwerk van de Univeristeit in Eindhoven... Met gewoon maar 1 netwerkkaart...
Verwijderd
Verdiep je eens wat meer in de techniek van netwerken en VPN's. Dan zijn dit soort vragen makkelijk te beantwoorden.
We verwachten op dit forum enige kennis en vooral eigen initiatief van onze users. Lees daarover de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
We verwachten op dit forum enige kennis en vooral eigen initiatief van onze users. Lees daarover de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Dit topic is gesloten.
![]()