[dos netwerk] hoe share name te geven.

Pagina: 1
Acties:

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
ik ben bezig met een dos netwerk voor 386 pc's en 1 win98 pc met ms client3.0.

nu word de win98 pc herkend door de 386 maar niet anders om.
ik heb share geinstalleerd en kan ook dingen versturen naar de win98 pc.
nu wil ik de 386 hdd sharen met win98 pc maar ik snap niet hoe ik de 386 hdd een naam moet geven.

nu ben ik gaan zoeken op google en search maar dan kom ik er nog niet uit.
ik heb hier een links die duidelijk is maar ik snap niet hoe ik het moet invoeren.
http://www.computerhope.com/nethlp.htm
het gaat om NET SHARE share name (beetje in het midden).

ik heb dit ingetikt in autoexec.bat en config.sys maar het werkt niet.

wie kan mij helpen.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

ikman schreef op 16 september 2004 @ 11:36:
het gaat om NET SHARE share name (beetje in het midden).
ik heb dit ingetikt in autoexec.bat en config.sys maar het werkt niet.
Ik hoop niet dat je dat letterlijk in getypt hebt, want dat slaat natuurlijk nergens op.

Sorrie als ik je compleet verkeerd begrijp of onderschat, maar zoiets hoort echt zeker NIET in config.sys

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:47

TheVMaster

Moderator WOS
[heel fout antwoord van mij]

[ Voor 103% gewijzigd door TheVMaster op 16-09-2004 18:14 ]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hmm. Je hebt dus MS CLIENT 3.0 geïnstalleerd en je wilt een schijf delen?

Lijkt me dat dat niet de handigste manier is met een CLIENT!!

Gaat dus niet werken. ALs je ook even goed gelezen had op de pagina die jezelf hebt opgegeven staat rechtsbovenaan:

AVAILABILITY

The net.exe command is an external command that is available in the below Microsoft Operating Systems.

Windows 95
Windows 98
Windows NT
Windows ME
Windows 2000
Windows XP

Dus niet in DOS! Het SHARE commando werkt anders en wordt niet gebruikt om de map of schijf te delen maar alleen om de ruimte en filelocks voor read/write operations te definiëren.

NET SHARE werkt niet wanneer je alleen maar de client installeert. De MS DOS client 3.0 werd ontwikkeld als client bij LANMANAGER servers.

Op de servers werden de mappen gedeeld.

• ikman
ik draai dos 6.22 en gebruik gewoon net.exe en dat gaat prima van uit dos naar win98. anders om lukt nog niet en dat wou ik weten.

ik heb bij ms gekeken naar welke dos versie netwerk ondersteunt en dat werd vanaf 3.1 ondersteunt maar om het te laten werken heb je de client nodig.

die client zit inderdaad niet in dos maar wel in windows en als je hem er uit haald werk hij gewoon onder dos. ik heb hem gedownload omdat ik toen nog geen bruikbare win98 pc had.

ik wil hem graag wel in config of autoexec hebben zodat als de pc aan gaat hij automatisch word herkend.

[ Voor 81% gewijzigd door ikman op 16-09-2004 19:04 ]

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 16:16
ik heb dit ook wel eens in elkaar gezet.
je hebt hier een soort van uitbreiding van MSDOS voor. ik had 'm van de ftp site van MS gehaald, weet alleen niet meer hoe dat bestand heet, sorry. hij was tenminste wel 2 floppy's groot :p

als je dat pakketje installeerd heb je de beschikking over o.a. NET.EXE en nog wat van die commando's :)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:47

TheVMaster

Moderator WOS
ikman schreef op 16 september 2004 @ 18:51:
ik draai dos 6.22 en gebruik gewoon net.exe en dat gaat prima van uit dos naar win98. anders om lukt nog niet en dat wou ik weten.

ik heb bij ms gekeken naar welke dos versie netwerk ondersteunt en dat werd vanaf 3.1 ondersteunt maar om het te laten werken heb je de client nodig.

die client zit inderdaad niet in dos maar wel in windows en als je hem er uit haald werk hij gewoon onder dos. ik heb hem gedownload omdat ik toen nog geen bruikbare win98 pc had.

ik wil hem graag wel in config of autoexec hebben zodat als de pc aan gaat hij automatisch word herkend.
Je zult hem zowieso vanuit Autoexec.bat moeten aanroepen...devicedrivers etc...roep je aan vanuit Config.sys :)

• ikman
dan is dat ook duidelijk, ben niet zo'n dos ster. eigenlijk ook wel logisch

[ Voor 27% gewijzigd door ikman op 16-09-2004 20:21 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

ikman schreef op 16 september 2004 @ 11:36:
ik ben bezig met een dos netwerk voor 386 pc's en 1 win98 pc met ms client3.0.
eeehm 386 PC's? voor een werkgroep is dat wel erg veel... :P

[ Voor 7% gewijzigd door Nulnulnix op 16-09-2004 20:30 ]

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

er is een NET.EXE beschikbaar die je ook in staat stelt vanuit DOS schijven te delen.
ik geloof dat de bootdisks op www.nu2.nu en www.veder.com die net.exe versie gebruiken. Even kijken dus :)

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
probeer anders een freedos. Dat wordt in tegen stelling tot MS dos nog door ontwikkeld en heeft het een en ander aan uitbreidingen.

[ Voor 29% gewijzigd door Sir Isaac op 17-09-2004 12:56 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

http://www.wown.info/j_helmig/dosclien.htm
DOS-system as a Server on a Microsoft network
To share the disk and/or the printer of a DOS-system for access from a Windows system, you need to install first the Microsoft Network Client 3.0 and then download/install the add-on for DOS-based Microsoft Network Server.
15 sec zoekwerk.

[ Voor 75% gewijzigd door KillerAce_NL op 17-09-2004 13:03 ]

• ikman
die heb ik al
Pagina: 1