Toon posts:

Chello, Vigor 2200E met Eurodocsis ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds twee dagen heb ik i.p.v. mijn oude vertrouwde (altjid werkende) COM21 modem nu het nieuwe Motorola Surfboard (Eurodocsis) modem. Jaren werkte mijn Draytek Vigor 2200E met m'n COM21 als een speer; maar nu is het een groot drama....

Allemaal nog afgezien van de vraag : "waarom een modem omwisselen in godsnaam ?!?!?!" en "If It Ain't Broke, Don't Fix It ?"

Anyway: heeft iemand ervaring met Chello (Classic) in combinatie met een Vigor 2200 E en een Motorola Surfboard modem ?

Ik heb al diverse firmwares gebruikt voor de Vigor en ook diverse instellingen geprobeerd, maar niets werkt. Daarnaast begrijp ik weinig van de registratie waar UPC op duid in de handleiding....

Iemand tips of trucs ?

Verwijderd

Begin eens met uitleggen WAT er fout gaat.....wellicht kunnen we dan verder helpen

Verwijderd

Indien dat modem ook met L2TP werkt (zoals bij Casema/Wanadoo het geval is) heb je hier wellicht iets aan: http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo_l2tp.html

Kijk anders hier eens rond en probeer een aantal van die handleidingen:
http://www.draytek.nl/router/2200isp.php

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb ik: Vigor 2200E, Chello Classic met een nieuw Motorola Surfboard (Eurodocsis) modem

- De handleiding exact gevolgd van de site van Draytek voor het aansluiten van de Vigor 2200E op Chello - Dynamisch.
- De firmware 2.3.6 gebruikt aangezien dit wordt aangeraden.

- Ik moet eerst nog op de site van UPC m'n modem activeren. De site geeft aan dat het maximaal aantal pc's is bereikt en ik kies om een MAC-adres te vervangen. Vervolgens werkt alles als een speer en kan ik geruime tijd het internet op.

Volgende ochtend (bijvoorbeeld vanochtend): Vigor lampjes van WAN en Broadband branden nog steeds en m'n modem lijkt ook in orde. Maar: geen internet op de PC. Dit is nu de 3e keer in 1 week en ik heb geen idee waar het aan ligt.

Er draaien geen andere PC's 's nachts door en ik verander tussentijd niets aan de instellingen. Als ik alle stappen opnieuw uitvoer, werkt alles weer.

Een andere firmware proberen ? (2.3.8 ?) Met m'n COM21 heb letterlijk JAREN geen enkel probleem gehad.....

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-05 13:03
Ik gebruik ook een 2200E met een Motorola Surfboard modem.
Ik had hiervoor een Lancity kabelmodem.

Beide werken prima met de Vigor 2200E.

Ik gebruik ook 2.3.6 en heb niks veranderd aan de settings bij de overstap naar het Motorola modem.
Enige is is dat de monteur het modem verwisseld heeft, ik heb dus niets geactiveerd bij UPC, dat zal de monteur wel hebben gedaan.(Dit was zonder Vigor ertussen) Daarna heb ik de Vigor teruggeplaatst en die werkte gelijk.

Ik gebruik met de Vigor het MAC adres van de netwerkkaart die je origineel bij je Chello abbo krijgt. Verder is het DHCP en klaar.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Meestal is het zo dat je je Mac adress moet veranderen als je een router hebt icm Chello (en nu ook casema).

Heb je eerst een verbinding via je PC naar chello gemaakt? of heb je de router er gelijk tussen gehangen.

1) Als je je PC hebt gebruikt voor de eerste verbinding moet je in je Vigor je MAC veranderen naar die van je NIC in je PC.

2) probeer je gelijk via je vigor een verbinding te maken. Probeer het dan eerst met je PC. Werkt dit niet, dan moet je een andere NIC proberen waardoor je MAC ook veranderd, en dan eerst via je PC een verbinding maken. Daarna kan je gewoon stap 1 opvolgen.

Ik heb ook een Vigor en een surfboard. maar had geen problemen omdat ik een nieuwe aansluiting had.

Een goede vriend van me heeft zijn COM21 ook om moeten ruilen en heeft nu ook de zelfde combinatie als jij en ik. Hij had het zelfde probleem als jij! :)
Pagina: 1