Ik wil aan de hand van een template file bepaalde bestanden genereren. Dit doe ik door bepaalde strings (van de vorm: ~~~Zoekterm~~~) te vervangen met iets anders dat uit een XML file komt. Ik gebruik hiervoor de replaceAll functie. Deze functie wordt als volgt beschreven:
Ik wil graag weten hoe dit komt en wat ik er aan kan doen? Dat stomme "$" teken is namelijk niets iets dat ik weg kan laten...
Op zich is er niets mis behalve als er een "$" in de replacement value staat. Dit vind ik persoonlijk heel vreemd, want zoals ik het zie is de replacement string een String en geen regular expression. Dus zou het "$" teken niets moeten uitmaken (in regular expressions heeft het echter wel een speciale betekenis). Maar toch krijg ik een "java.lang.IllegalArgumentException: Illegal group reference" error.public String replaceAll(String regex, String replacement)
Replaces each substring of this string that matches the given regular expression with the given replacement.
An invocation of this method of the form str.replaceAll(regex, repl) yields exactly the same result as the expression
Pattern.compile(regex).matcher(str).replaceAll(repl)
Ik wil graag weten hoe dit komt en wat ik er aan kan doen? Dat stomme "$" teken is namelijk niets iets dat ik weg kan laten...
[ Voor 3% gewijzigd door Deddiekoel op 16-09-2004 11:15 ]
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2