Draadloos internetverbinding naar de zolder

Pagina: 1
Acties:

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Hoi Tweakers,

Ik heb een klein probleem, om een internetverbinding naar mijn zolder te maken.
Ik heb vele topics gelezen over draadloos internetten, maar heb geen goede antwoord kunnen vinden op mijn vragen, dus deze heb ik een topic geopend.

Mijn computer en toebehoren staan in mijn zolder, omdat ik in mijn woonkamer weinig ruimte heb. Ik was van plan op een telefoonkabel naar boven te trekken, maar dat is ook niet te doen, opdat mijn telefoonaansluiting niet rechtonder is, waar mijn computer ook staat. Ik moet dan door de hele huis telefoonkabel trekken en ook moet ik dan door 2 betonnen vloeren gaan boren.
Omdat ik ADSL wil nemen, dacht ik aan draadloos internetten, waar ik regelmatig van hoor. Dus een kastje bij de telefoonaansluiting en een netwerkkaart in mijn computer.

Mijn probleem is wat voor appratuur moet ik nemen, (een router?) en moet er speciale netwerkkaart komen voor draadloos internetten?
Hoe kan ik mijn 'draadloos'internetverbinding beveiligen tegen mijn 'buurman' die ook erop wilt. en wat is ongeveer kostenplaatje hiervan.
Ik wil geen netwerk in mijn huis aanleggen, wil alleen 'draadloos' kunnen internetten op mijn zolder, zonder dat ik tientallen meters kabel hoeft te trekken.

offtopic:
Ben een Nooby betreft draadloos internetten

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Salo op 16-09-2004 11:15 ]

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Verwijderd

Ik zou zeggen, zoek hier eens op got naar wireless / draadloos.......je zal zien dat er errug veel te vinden is over het opzetten ervan.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:05
Lord_Salo schreef op 16 september 2004 @ 11:14:
Ik heb vele topics gelezen over draadloos internetten, maar heb geen goede antwoord kunnen vinden op mijn vragen, dus deze heb ik een topic geopend.
Ik denk dat je niet helemaal goed gekeken hebt :)
Hier kun je zo ongeveer alles vinden: Wireless lan FAQ

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Lord_Salo schreef op 16 september 2004 @ 11:14:
Mijn probleem is wat voor appratuur moet ik nemen, (een router?) en moet er speciale netwerkkaart komen voor draadloos internetten?
Wat dacht je van een router met wireless module? En een wireless netwerkkaart?
Hoe kan ik mijn 'draadloos'internetverbinding beveiligen tegen mijn 'buurman' die ook erop wilt.
Draadloze netwerken zijn best wel te beveiligen, dat doe je middels WEP keys, die kan je zelf instellen.
en wat is ongeveer kostenplaatje hiervan.
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/315
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/314
Ik wil geen netwerk in mijn huis aanleggen, wil alleen 'draadloos' kunnen internetten op mijn zolder, zonder dat ik tientallen meters kabel hoeft te trekken.
Dat komt mooi uit, het voordeel van draadloos is dat je geen draden hoeft te trekken.
offtopic:
Ben een Nooby betreft draadloos internetten
Dat geeft niks.... maar je moet wel beter zoeken de volgende keer aangezien hier echt wel genoeg over te vinden is. Kijk maar in de FAQ van NT:
-=: Het Grote Wireless Topic :=-
-=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :=-
Wireless lan FAQ

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 16-09-2004 11:22 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Allereerst bedankt voor jullie snelle reactie's, ben al een stuk wijzer geworden. Blijkbaar heb ik toch niet zo goed gezocht/gelezen. |:( |:( |:( .

Kan ik aan de operator vragen voor een slotje. :X

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..