[xp] Alle bestanden in een bepaalde map printen

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 23:31

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Wij halen d.m.v. FTP hier allerlei bestanden op voor administratieve doeleinden. Deze bestanden worden d.m.v een batch filetje in diverse mappen gesorteerd. Nu wil ik alle word (.doc) bestanden, die dus ook in een aparte map komen, in één keer kunnen afdrukken. No gaat dat nog min of meer met het handje.

Nu kan je in word als openen drukt en dan de bestanden ziet staan meerdere bestanden selecteren en rechtermuisknop afdrukken, maar op de één of andere manier print hij dan niet alle bestanden.

Ik heb ook al geprobeerd in de command promt d.m.v. net use. "Net use lpt1 \\SERVER\PRINTERNAAM, geprobeerd te printen maar als ik dan daarna in de map, "print *.doc >lpt1" ingeef dan draait de printer een printje uit met de volgende tekst:
"Bezig met adrukken C:\DIRECTORY\bestand1"
"Bezig met adrukken C:\DIRECTORY\bestand2"
etc.

Ik heb ook het volgende commando geprobeerd:
"/d://rdam_srv3\op35 c:\test\*"

Maar dan begint mijn printer allerlei vreemde tekens te printen en dus werkt dus ook niet. Ik denk dus dat ik een structurele Windows achtige oplossing hiervoor moet bedenken. Iemand een idee?

Ik weet trouwens niet of dit een topic is voor WO, mis beter in SA of WEB&PRO

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Gewoon alle files selecteren en dan met rechtermuis knop druk af aanklikken!!!

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 23:31

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik zie het staan bij mijzelf idd. Maar bij die gebruiker komt dat alleen in word openen en dan rechtermuisknop. Maar nu zie ik net dat zijn D schijf nog een FAT32 partitie is, deze ga ik dus gelijk omzetten naar NTFS misschien dat het dan lukt.

Maar dan nog is het niet echt mooi ik zou liever een filetje dubbelklikken en dat het dan automatisch wordt gedaan.

EDIT:
Geconverteerd naar NTFS dit bleek echter niet de reden dat ik onder mijn rechtermuisknop niet de optie printen had. Het waren .letter bestanden en deze kan je niet afdrukken ik moet dus eerst alle bestanden renamen naar .txt en dan lukt het idd wel wat jij zegt.

Ik begin dus mijn batch bestand als volgt:
code:
1
2
ren *.*.letter *.*.txt
"En hier wil ik dus ook automatisch het print commando toevoegen, iemand een suggestie?"

[ Voor 39% gewijzigd door Beamer op 16-09-2004 11:37 ]

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd