JM sib & cub

Pagina: 1
Acties:

• frederick684
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik heb erachter gezocht, maar slechts enkele kleine vermelden van deze set in bepaalde aanbiedingen tegengekomen op het forum, daarom dat ik er dus een nieuwe topic over start..

Over deze set:
Afbeeldingslocatie: http://www.focal.tm.fr/fr/home/sib-cub/images/sib_tech.jpg

De Sib is de satelliet, specificaties : http://www.focal.tm.fr/gb/home/sib-cub/sib.htm
Cub = subwoofer (actief!) : http://www.focal.tm.fr/gb/home/sib-cub/cub.htm

Ik vind de set heel mooi van uiterlijk, en naar het schijnt is ie ook wel goed. Maar toch zou ik graag weten of er mensen zijn die echt ervaring hebben met deze set? Ik vind hier in belgie geen winkel waar ik deze set kan gaan beluisteren, ik zou er toch zowieso naar duitsland omrijden, maar ik zou graag eerst weten of ik er al mag van dromen of toch weer niet :).
Ik ging normaal voor de canton movie X 2 maar die is in die winkel uitgeput en ze halen die niet meer binnen...dus moest ik wel op zoek naar iets anders. Grootte en uiterlijk en allerlei passen in het plaatje dat we hier voor onze living in ons hoofd hebben, maar ik ben nu graag geinteresseerd naar de kwaliteit van deze speakers.

De receiver wordt 90% zeker een Denon 1804.
DVD speler ook een denon dan.

Wil vooral een degelijk geluid om muziek te beluisteren. ik ben zo ook van oordeel dat als ie goed muziek aankan de films allicht ook wel goed zullen gaan, omgekeerd ligt mij minder voor de hand. En o ja, met muziek beluisteren bedoel ik niet fuiven geven voor een straal van 100 meter rond die speakers :). Gewoon op een degelijk volume een cd opzetten(mag wel al eens wat luider maar zeker niet constant heel luid). Tips? Alvast bedankt voor jullie lezen :) !

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

UJM-Lab is meestal niet verkeerd (is immers focal spul). Het is in ieder geval geen mini satteliet en gaat door tot 75 Hz. Dat is er netjes en prima buikbaar, misschien zelfs ook voor muziek :) 12 dB filter getuigd er ook van dat dit geen budget setje is.

Het subje dan: Klein maar fein. Het gaat niet verschrikkelijk diep ( -3 dB 45 Hz), maar de specs zijn wel realistitsch, iets wat je bij andere subs vaak niet kan zeggen ;) Voor muziek is die diepgang wel prima, voor films zul je misschien wat missen. Let wel op dat een gesloten sub waarschijnlijk wat strakker zal klinken.

Ik zou echt aanraden om er naar te gaan luisteren. Zal ook wel niet echt goedkoop zijn of wel?

MIsshien ben je met een gewone boekenplak luidspreker ook wel goed bediend..

Kijk ook ff op internet voor revieuws..

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 16-09-2004 11:44 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• frederick684
Welja, we gaan erom in duitsland. Die canton movie 2 waarvoor we eerst wouden gaan was een 560 euro's daar (in vgl met 1000 euro in belgie..je begrijpt wel waarom we naar daar rijden). Die cubsib is daar 700 euro. wel ietsje meer maar ik vind em echt mooi. en mits de versterker en dvd erbij te kopen in duitsland kom ik niet boven het budget van ongeveer een 1300 euros...
dus die prijs zou geen probleem zijn, in belgie zal ie wel een pak meer kosten uh :).

is er een bepaalde gekende -beste- combinatie van deze set met een bepaald soort versterker? Of is die denon 1804 geen slechte keuze? Dankjewel voor je reply !

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

frederick schreef op 16 september 2004 @ 12:12:
is er een bepaalde gekende -beste- combinatie van deze set met een bepaald soort versterker? Of is die denon 1804 geen slechte keuze? Dankjewel voor je reply !
Ik neem aan dat je voor 700 euro dan 5 van die "sat's" krijgt en een sub?

Of de amp bij de speakers past zul je zelf moeten bepalen vrees ik.

Bedenk ook, dat als je vooral voor muziek gaat, het misschien aan te bevelen is om als front's wat betere speakers te nemen. Eventueel vloerstaanders.

[ Voor 18% gewijzigd door voodooless op 16-09-2004 12:31 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Als je ook van plan bent om een surround receiver en dvd speler te kopen zou ik toch wel even stevig onderhandelen voor een goeie set prijs >:)

• frederick684
welja, dat zullen we wel doen hoor :D

En vanvoor staandespeakers kan er niet meer komen want de kabeltjes hangen boven al klaar ze komen mooi uit het pasgeverfde behang :).

Btw, ik kijk net naar dvd spelers van denon, maar soms staat er SACD bij, ik weet niet wat dat is? Het enige wat me opvalt is dat die dan wel behoorlijk duurder zijn!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb zelf deze set al twee jaar en het bevalt me prima....goed geluid (heb destijds een hele ochtend in een winkel zitten luisteren) en heb er geen spijt van....de speakers geven stemmen heel duidelijk door en de sub is ook prima (alhoewel ik merk dat als ie te hard staat dat hij het af en toe niet helemaal kan trekken....maar nou moet ik toegeven dat dat waarschijnlijk eerder mijn fout is :))

• frederick684
Hey walkman!! Mag ik vragen in welke combinatie je deze set gebruikt? Welke receiver zou ik graag weten...misschien is dat wel een goede aangever over welke receiver ik erbij zou kopen..ik denk momenteel aan de denon 1804, alé tstaat eigenlijk al vast maar nu ben ik wel benieuwd naar welke jij hebt. En ook eventueel als ik niet te onbeleefd ben :D hoeveel heb je er destijds voor betaald? de set is nu 700 euro op een duitse site...
dank !

• frederick684
Ooop s mijn vraag nog vergeten stellen :d:d
er is een cub en ook een cub2. je weet wel welke laatst is :). maaruh, iemand die daar grote verschillen in ziet?? want in die winkel is de cub...

• Walkman
  • Niet online
Ik heb er een Rotel receiver bijgekocht.....RSX-972, wat me prima bevalt. Eigenlijk viel die buiten m'n budget, maar het verschil in geluid was te groot om die te laten staan. Hoeveel ik er voor betaald heb? Het was niet goedkoop, twee jaar geleden gekocht en ik dacht dat ik voor de combinatie tussen de 2000 en 2500 euro kwijt was....weet niet meer precies wat de prijs van de losse componenten was.

Wat me opvalt aan het plaatje is dat de rand van de speaker nu zwart is, maar hij is dus ook in houtmotief te krijgen. Die van mij hebben een houtmotief en dat vindt ik persoonlijk mooier.

Nieuwe cub durf ik niets over te zeggen....op de site staat het volgende:

"The powerful amplification of the Cub subwoofer was an essential element in the success of the Sib & Cub system. Because of the compact and attractive design it was easy to integrate into the home but the new Cub2 subwoofer further develops this concept by being twice as powerful as its predecessor."
Dat klinkt dus goed!

Voor reviews:
http://www.focal.tm.fr/fr/home/sib-cub/revue.htm

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Voor mensen die zo een setje willen hebben klik hier.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• frederick684
Super die reviews. Ik ga toch bij mn volgende keuze blijven denk ik: dit setje dus en een denon 1804. Binnen dit en twee weken hopen we er in duitsland om te gaan. Ik twijfel enkel nog over de kleur van de speakers..dat cherryhout vind ik wel heel mooi maar we weten nog niet zo goed wat er het beste bij het interieur zal passen...

• Walkman
  • Niet online
Tsja, de keuze was er destijds niet en ik had al kersen, dus dat was makkelijk....je moet gewoon luisteren naar de specifieke combinatie tussen de boxen en de receiver en hoe dat klinkt...heel belangrijk....
Pagina: 1