[PHP] Cannot sent headers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Zenda
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 16:17

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Hallo iedereen ;o)

Ik krijg de volgende foutmelding:
Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/httpd/xxx.com/html/dsfoto/index.php:1) in /home/httpd/deltasign.com/html/dsfoto/index.php on line 2

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/httpd/xxx.com/html/dsfoto/index.php:1) in /home/httpd/deltasign.com/html/dsfoto/index.php on line 2

En het scriptje:

<?
session_start();
?>

Ik zit al een 2 uur te kutten hiermee, ik heb ob_start(); en ob_end_flush(); geprobeerd maar dat werkt ook niet..

Het rare is dat session_start(); helemaal bovenaan de pagina staat en er geen output voor is :/ Ik heb geeeen idee :) nog nooit zo'n foutmelding gekregen namelijk.. hellluupp :(

Zenda likes some milk every now and then..

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Haal de spatie / enter eens an het begin in dsfoto/index.php weg?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Normaal krijg je die als de headers al verstuurd zijn. Include je het bestand niet toevallig ergens in. Want als je puur doet wat je zegt, dus;
PHP:
1
2
3
<?
session_start();
?>

is er echt geen probleem.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Maar je hebt toevallig wel een entertje of een spatie voor de <?PHP staan?

[edit] 'tis nog vroeg :P

[ Voor 20% gewijzigd door PowerSp00n op 16-09-2004 10:52 ]

• Zenda

Zenda

goes milk!

Topicstarter
tis idd nog vroeg..

ik include het bestand nergens en tis gewoon een index.php die ik net HELEMAAL leeg heb gehaald, alle spaties dus ook, en daarna het volgende er typgewijs in heb gezet:

<?
session_start();
?>

Meer staat er niet in het bestandje.. en toch bitchen over die foutmelding die ik hierboven al een keer gecopy/paste heb.. ik heb dit echt nog nooit meegemaakt |:(

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

post de code eens, kunnen we even meekijken. Ik heb het ook wel eens en het kan echt mierenneuken zijn soms

[ Voor 43% gewijzigd door Thomasje op 16-09-2004 10:58 ]

• Zenda

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Mijn code is dus alleen:

<?
session_start();
?>

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
ik heb hier ook wel eens gedoe mee gehad in de vorm van wat ik destijds maar "UTF-8-meukjes" genoemd heb. Dat zijn een paar van die wazige karakters die in het begin van je document komen te zitten als je in UTF-8 modus gaat zitten editten (in UltraEdit had ik daar toen last van), terwijl je ze in je editor dus niet ziet. misschien dat dat het is, en sorry voor de vage uitleg 't is nog steeds vroeg...

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

Basszje

Reisvaap!]

Wat je dus zoals gezegd al moet proberen is de PHP tag helemaal aan het begin van het script te laten beginnen ( check voor spaties ) . en probeer dan de session_start code helemaal tegen de vraagtekens aan te mikken.

Ik heb ook wel 's gehad dat er ergens een te vroege enter of spatie stond en die stuur hij dan al gelijk.

Je kan ook overwegen om in php.ini de output buffering standaard aan te zetten .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Is er geen output buffer in PHP? bovendien vind ik het vreemd als een spatie binnen de tags staat dat deze verstuurt wordt naar de client? Of heb ik het mis?

• Pyro_Mani
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2021

Pyro_Mani

Me Hungry

Wat je kunt proberen is een nieuw bestand aanmaken met notepad
en daar dan gewoon
PHP:
1
<?php session_start(); ?>
inzetten.
Daarmee kun je het probleem wat hierboven staat omzeilen.
Kun je misschien ook vertellen welke editor en welke webserver je gebruikt,
misschien helpt dat bij het probleem.

Your vision will become clear only when you can look into your own heart.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Basszje schreef op 16 september 2004 @ 11:02:
en probeer dan de session_start code helemaal tegen de vraagtekens aan te mikken.
Lijkt me niet echt nodig, aangezien "open ruimte" tussen de PHP tags niet naar de browser wordt gestuurd....

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Zenda schreef op 16 september 2004 @ 10:59:
Mijn code is dus alleen:

<?
session_start();
?>
Waar mee typ je je PHP. Gebruik je een editor of gewoon Kladblok. Als ik in mijn editor iets schrijf en het bestand daarna in kladblok open staat bijna alles achter elkaar. Miss helpt het ofzo.

• Zenda

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Genoil schreef op 16 september 2004 @ 11:00:
ik heb hier ook wel eens gedoe mee gehad in de vorm van wat ik destijds maar "UTF-8-meukjes" genoemd heb. Dat zijn een paar van die wazige karakters die in het begin van je document komen te zitten als je in UTF-8 modus gaat zitten editten (in UltraEdit had ik daar toen last van), terwijl je ze in je editor dus niet ziet. misschien dat dat het is, en sorry voor de vage uitleg 't is nog steeds vroeg...
nou je had helemaal gelijk!! ik gebruik ook UltraEdit, copy/paste de code in notepad, uploade het scriptje en het werkt.. hartstikke bedankt!

• Zenda

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Nog even een update hoe je die kan oplossen zonder notepad te gebruiken.. In UltraEdit ga je naar:

File > Conversions > UTF-8 to ASCI :)

Pagina: 1