xp2400+ of celeron 2.8

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik ben een van mijn pc's aan het upgraden, van pentium III 500 naar een van de volgende configuraties:

xp2400+
asus a7v600x

of:

celeron 2.8
asrock p4vt8+

deze twee combo's zijn ongeveer vergelijkbaar in prijs, en aangezien ik maar weinig tijd heb en ongeduldig ben heb ik besloten dat ik het vanavond wil kopen bij Norrod. (paar extra tientjes neem ik voor lief) Tenzij iemand een veel betere tip heeft voor een winkel in de buurt van de route utrecht zwolle, maar dit terzijde.

Het is de bedoeling dat de computer gebruikt wordt voor internet, en in de toekomst als cubase workstation. Aangezien dat op de pentium III ook al lukte, en
beide configuraties een behoorlijk stuk beter zijn dan wat ik had zou het met beide
configuraties moeten lukken. (audio hardware zet ik gewoon over)

Verder zal hij in zijn vrije tijd wat videootjes moeten gaan converteren.

Welke van de twee configuraties kunnen jullie mij aanraden. Wat is meer waard voor mijn geld, en welke is nog het best upgrade-baar door over een jaar alleen
een processor te vervangen? wat zijn de verwachtingen voor verkrijgbaarheid van
socket A vs socket 478 (in de komende 1 á 2 jaar)

Ik ben overigens op deze vraag gekomen NA uitvoerig de search, pricewatch, google etc te hebben geraadpleegd, ik wilde alleen ook wat actieve input.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:04
Neem maar die athlon, die is veel sneller dan die celeron, en perfect upgradebaar.
(maar een 2500+ met barton-core is beter, op 333MHz FSB, stiller sneller en beter overclockbaar, voor een paar tientjes meer)

[ Voor 44% gewijzigd door naftebakje op 16-09-2004 10:49 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

pianoman schreef op 16 september 2004 @ 10:46:
Tenzij iemand een veel betere tip heeft voor een winkel in de buurt van de route utrecht zwolle, maar dit terzijde.
Kiest u maar:
http://www.tweakers.net/s...=&Start=&Sortering=Plaats

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik neem aan dat je weet dat je je geheugen ook moet vervangen (staat er niet bij en zal voor beide configuraties hetzelfde zijn).

Ik zou voor de AMD gaan. Reden: overclockbaarheid, mobo wat je gekozen hebt (alhoewel ik voorkeur heb voor Nvidia) en slechte ervaringen met Celeron

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor de Celeron gaan, maar dan wel de Celeron D, deze heeft 1MB cache, en vooral bij het soort werkaamheden wat jij er mee gaat doen, is de Celeron de betere keus.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Beiden configs gaan er binnen niet afzienbare tijd uit, aangezien de opvolgers inmiddels al redelijk ingeburgerd raken AMD met de Socket 754 en 939 en Intel met de 775.
Overigens zullen beiden configs best eenvoudig aan jouw eisen kunnen voldoen. Misschien zou je met video encoden wat meer hebben aan de hoeveelheid cache van de Celeron D.

Je moet keus dus laten afhangen van de eisen die jij er aan stelt, kijk wat er aan onboard spul op de bordjes zitten. Het is wel vrij budget maar in principe moet het wel voldoen.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Ik zou ook voor de athlon gaan. en ben het eens met voorgaande poster. Als je een athlonXP 2500 of 2600 (Barton core) te pakken kun krijgen zou ik daarvoor gaan.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Intel heeft bij mij de voorkeur maar voor mij ALLEEN met een Intelchipset. En dan is het snelheidsverschil nog zo groot dat je jezelf flink tekort doet door de Intel te nemen. AMD for sure, dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Toink op 16-09-2004 11:02 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier zijn boekdelen over volgeschreven, met name anandtech heeft een zeer uitgebreide review gedaan van Celeron vs. Duron en AXP, en een tweede met de Celeron-D.

En mbt verkrijgbaarheid CPU's over een x-jaar: dat is puur koffiedik kijken. Valt niets zinnigs over te zeggen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.