90watt voeding ipv 150watt

Pagina: 1
Acties:

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 09:04
Ja sorry geen idee waar dit geplaats moet worden vandaar dat ik overig pak...

Goed zit zo heb hier een oud celeron ding staan piepkleine atx kast

Voeding was tijdje terug doorgebrand toen heb ik die zelfde voeding opgezocht (Enlight Corporation SFX-2015) maarja zou allemaal moeilijk worden zeiden de leveranciers

vond ik een computershopje een 90watt merkloos maar lijkt em van een destkop.

Ding erin gezet werkt alleen is dit nou heel schadelijk?
Kan eigenlijk ook niet zien in de bios of wat op hoeveel watt het systeempje draait en kan er ook geen tool voor vinden...

dus 2vragen:

Is het schadelijk hoe en wat
Is er een tooltje om de volledige voltage van een systeem te meten

Alvast bedankt!

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Het lijkt me niet echt schadelijk, je krijgt hooguit een spontane reboot of freeze als er onvoldoende power is. Als het systeem goed draait, gewoon laten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door raoulduke op 16-09-2004 10:43 ]

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:41

_Ernst_

Mark It Zero!

Het wattage van een systeem kan niet software matig gemeten worden, alleen de voltages.
Als de computer het doet met die 90 watt voeding en stabiel loopt (geen vastlopers oid) dan is er geen probleem, gewoon doen dus.

Last.fm

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je systeem stabiel draaid moet het goed zijn. Wel kan het zijn dat je harde schijf af en toe wat tikt wegens onvoldoende stroom, dat had ik ook totdat ik mijn voeding verving. Houd het gewoon in de gaten, als je niks bijzonders merkt moet je gewoon lekker zo doorgaan.
Voltages uitlezen: Als het niet in je Bios te vinden is vraag ik me af of het uberhaupt kan, probeer MBR anders ofzo. :)

🌞🍃

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je zou een multimeter op een molex aan kunnen sluiten. Dan kun je iig de 12v en 5v meten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 09:04
Wow ben ik niet gewend van die snelle repleys nouja zit ook onboard vga/sound op, lethernetkaartje, 6gig schijfje en cdromspelertje en flop ofcoz

puur voor surfen dus zal wel goed zijn hoor :)

Enorm bedankt voor de snelle reacties!!
Pagina: 1