G4 Ti4200 Fan kapot

Pagina: 1
Acties:

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:17
Hey hallo, mijn oude G4 Ti4200 (Asus V8420) daar is de fan van overleden (optijd gemerkt) maar verder werkt alles nog.
Ik heb met Asus gebeld maar die willen geen nieuwe fan/koeler opsturen ik weet niet of ik hier dan goed zit maar heeft iemand een fan over?? of dat iemand een ander trucje weet? Mijn dank zal groot zijn ! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Falcon Heavy op 16-09-2004 10:41 ]

Verwijderd

Zoek ff online op een paar winkeltjes in de buurt. Er is beslist ene in de buurt die een VGA fan verkoopt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je kan de oude fan eraf halen, niet zo moeilijk gewoon de kunststof pinnetjes terugduwen en er een nieuwe fan opzetten. Zoek bij de grotere koelerfabrikanten, thermaltake heeft ze zeker, maar er zijn er natuurlijk veel meer ;)

Overigens valt je kaart inmiddels al buiten de garantie, denk dat Asus daarom geen koeler meer opstuurt (slechte service imho, maar goed)

[ Voor 24% gewijzigd door Turkish op 16-09-2004 10:44 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Frank Jansen schreef op 16 september 2004 @ 10:36:
ik weet niet of ik hier dan goed zit maar heeft iemand een fan over??
Heaas, hier heeft tweakers.net een andere afdeling voor:
http://www.tweakers.net/aanbod
of dat iemand een ander trucje weet? Mijn dank zal groot zijn ! _/-\o_
Je kan gewoon losse videokaartfans (VGA koelers) kopen. Een beetje computerzaak verkoopt deze, of je besteld de fan online:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/489

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Falcon Heavy
ok bedankt mensen ! het probleem is dat ik op het moment best wel ziek ben :r vandaar dat ik niet de moeite kan opbrengen om het goed op te zoeken maar met die pricewatch link (kon zelf niet echt vinden dus bedankt !) ga ik even stoeien !

Groetjes Frank!

Verwijderd

Had het zelfde probleem, mijn fan begon veel herrie te maken maar deed het nog wel. Heb er een zalman zm80d-hp op gegooid. Ben je meteen van het gezeur van fans af :D
Was trouwens wel een msi die van mij maar dat mag geen probleem zijn.

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 14:19

Goliath

hi ho silver... away

Kun je niet een passieve koeler -bijvoorbeeld deze - gebruiken

[ Voor 3% gewijzigd door Goliath op 16-09-2004 10:49 . Reden: Jurien was me voor... ]

Verwijderd

Ik zou de A1449 VGA GF4 coolmod koeler nemen.. hele goede kwaliteit/prijs :D (zelf ook eens moeten doen..). Kost maar 17 euri en ziet er ook nog leuk uit in het donker }) ..

http://www.eynstein.nl/Artikel.php?ID=3554

Suc6 met het vervange..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 10:56 ]

• Falcon Heavy
_/-\o_ mensen BEDANKT ! ik ga vanmiddag (als mijn lichaam mee wil werken) de Zalman ZM80D-HP kopen :) mycom had m op voorraad dus moet lukken.
Mijn dank is groot ! _/-\o_

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Nog een tip: als je die koeler gaat gebruiken, dan is het raadzaam om te zorgen voor een goede airflow in je behuizing, omdat die Zalman redelijk wat hitte genereert

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:50

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Uhhh, de videokaart genereert de hitte hoor, niet de koeler ;) En de hoeveelheid geproduceerde warmte blijft gelijk, wat voor koeling je ook gebruikt, alleen voert de ene koeler die warmte beter af dan een andere....

Maar dat is waarschijnlijk ook wat je bedoelt ;)

Specs

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar die van mij was ook kapot.
Ik had de kassabon nog van Computerland (kaart was buiten hun garantie maar binnen ASUS) tegen totale kosten van 25 euro opgestuurd en een vervanging teruggekregen :)

maare die van zalman van 17 euro ziet er ook bruut uit

[ Voor 11% gewijzigd door AwesomE op 16-09-2004 13:03 ]

...

Verwijderd

Ik heb ook een kapotte VGA-fan gehad (dat was een GF4-440MX 64MB DDR-Pci), en daar heb ik gewoon een 8cm Case-fan op gemonteerd (met ty-wraps). Ge zijt een tweakert of ge zijt t niet! :Y)

Het punt wat ik wil maken is, Is het nou zo moeilijk om een creatieve oplossing te bedenken? Indien je geen klein fannetje te pakken kan krijgen, dan kun je er toch ook gewoon een grote aan vast plakken? Wel uitkijken met losse draadjes ect, en ik weet niet hoeveel ruimte er nog beschikbaar is in de Case van de TS...

NoFi, alleen mijn eige 0.02 rotmuntjes... 8)

/me had weer eens niet gezien dat de TS al een zalman ging kope...Ik moet toch maar eens alle vezels van de draad lezen voor ik tracht te blaaten... |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 13:10 . Reden: Over Zalman-oplossing heengelezen ]

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 20:56
Anders heb ik wel eentje voor je. Komt van m'n oud Point of View G4-Ti4200. Mail me anders op demoneyezATzonnet.nl
Kan je zo hebben :)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Verwijderd

wel opletten met er zomaar een grote fan op te moneteren. grote fan's hebben in't midden ook een grote 'as' waar geen ariflow is (of toch beduidend minder) en net in't midden van je heatsink, wordt de meeste warmte afgegeven...

• Falcon Heavy
Mensen bedankt voor jullie reacties, het punt is: dat het de pc van mn pa is en die wil NU dus CC generals kunnen spelen ;) ik ben :r ziek en geen tijd en zin om te tweaken .

Het gaat dus niet om MIJN pc ;)ook had ik Asus gebeld en het was NIET mogelijk om een nieuwe fan te krijgen van ze :? geen idee waarom maar zal wel te maken hebben met het feit dat het bijna weekend is :D

Hier mag een slotje op want mn pa staat voor de deur met een de Zalman

BEDANKT !

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een ti4200 van club3d (dik 2 jaar oud) en toen het fannetje laatst kapot ging kreeg ik zo gratis een nieuwe opgestuurd. Prima service dus van CLub3d :)

Maar wat je ook had kunnen doen is een klein (50mm ofzo) fannetje op de heatsink van de kaart schroeven (gewoon met 2 houtschroeven in de koelvinnen draaien). Het is dan het beste als je het oude fannetje er even uithaalt..

Ik heb vanwege het geluid uiteindelijk ook maar zo'n Zalman koeler gekocht. Het ding monteren is wel even een precies werkje, maar het is een stuk beter zo als ie geen enkel geluid meer maakt :)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Palomar schreef op 16 september 2004 @ 15:33:

Maar wat je ook had kunnen doen is een klein (50mm ofzo) fannetje op de heatsink van de kaart schroeven (gewoon met 2 houtschroeven in de koelvinnen draaien). Het is dan het beste als je het oude fannetje er even uithaalt..
*knip*
een 50 mm fannetje lijkt mij nogal luidruchtig.

[ Voor 39% gewijzigd door Satch op 16-09-2004 15:43 ]

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

bvk schreef op 16 september 2004 @ 12:24:
Uhhh, de videokaart genereert de hitte hoor, niet de koeler ;) En de hoeveelheid geproduceerde warmte blijft gelijk, wat voor koeling je ook gebruikt, alleen voert de ene koeler die warmte beter af dan een andere....

Maar dat is waarschijnlijk ook wat je bedoelt ;)
Dat is inderdaad wat ik bedoelde ja :) Zo dan: het koelblok staat veel hitte af, waardoor een goede airflow onontbeerlijk is.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
metal14 schreef op 16 september 2004 @ 15:42:
[...]

een 50 mm fannetje lijkt mij nogal luidruchtig.
ja klopt, ik had hem op 5V en daarmee bleef ie stabiel draaien (en weinig lawaai).

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 09:46
Palomar schreef op 16 september 2004 @ 15:33:
Ik heb een ti4200 van club3d (dik 2 jaar oud) en toen het fannetje laatst kapot ging kreeg ik zo gratis een nieuwe opgestuurd. Prima service dus van CLub3d :)

Ik heb vanwege het geluid uiteindelijk ook maar zo'n Zalman koeler gekocht. Het ding monteren is wel even een precies werkje, maar het is een stuk beter zo als ie geen enkel geluid meer maakt :)
Ik heb precies dezelfde als ik dit had geweten had ik geen nieuwe fan hoeven kopen.
Pagina: 1