Printerserver probleem

Pagina: 1
Acties:

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:13
Hoi ik loop nu stage op een basisschool en daar hebben ze een probleem met de printerserver. De printer word wel herkend door de server, maar zodra je een testpagina wilt afdrukken krijg je een fout bij afdrukken. Voordat de server er spontaan mee ophield heeft ie het altijd gedaan... De printer in kwestie is een HP Deskjet 843C en de printerserver is een Trendnet TE100-ps1 Plus.

De server draait windows 2000 advanced server edition.

Als je verder nog informatie nodig hebt moet je het zeggen :P

Zeg het maar ;)

- Peter

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat voor fout is het dan precies? Er kan zoveel fout gaan.

{signature}

Verwijderd

Hoe heb je de printserver geinstalleerd staan, hoe heb je de printer op de server geinstalleerd staan etc wat is de foutmelding die je precies krijgt werkt de printer zonder printserver wel en dergelijke

• TNO
Oja :P vergeten er bij te zeggen..

in zowel XP als 98 geeft hij de fout "Fout Bij Afdrukken". Ook als je probeert vanaf de server te printen krijg je die foutmelding.

@ violent, de printer werkt prima zonder printserver. de printserver staat rechtstreeks naar de switch op het netwerk. Op zich zijn er ook geen problemen met drivers lijkt mij..

Verwijderd

heb je op de server een poort aangemaakt die naar de printserver staat te wijzen?

• TNO
Ja, maar maakt het uit of je die op RAW of LPR staat? De printer word wel weergegeven in de active directory..

• The Eagle
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Installeer de printer eens opnieuw, waarbij je er van tevoren voor gezorgd hebt dat er een LPT-poort aanwezig is op het werkstation.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TNO
Hoe bedoel je dat, de printer via het netwerk opnieuw installeren op een client? Of op de server?

Op de client heb ik het op 5 verschillende computers geinstalleerd en hij wil 'm prima installeren, maar printen komt er niet van :(

Verwijderd

en een testprint van de server lukt wel. En tevens een testprint uit de printserver

• TNO
Hij print helemaal niet!! Alleen als ik dat druk testpagina knopje op de printer zelf in druk.. dan print ie zo'n standaar HP geval!

Verder print ie niet vanaf server of client!!!

Verwijderd

Wat je kan proberen is een nieuwe printkabel of nieuwe printpoort. Verder kan je proberen of de printer het gewoon ook doet op een client pc door hem daar op aan te sluiten. En als het goed is kan je ook de verbinding van de computer naar de printer te testen in het calibreer menu. Als dit allemaal ook niet werkt, moet je gewoon ff de printer in het configuratie menu verwijderen in de server en de clients en op nieuw toevoegen. En zorg dat je de goeie printerpoorten sellecteerd.

• Voutloos
  • Niet online
Heb je de printserver uberhaupt al eens een reset gegeven?

Alle pc's, ook de pc die jij server noemt (beetje verwarrend aangezien er ook een printserver is, de pc met de 'serder' software is gewoon een client met configuratierechten) benaderen de printserver op een zelfde manier. Dan kan je het wel op zoveel pc's testen als je wil, maar je moet gewoon met een schone lei beginnen bij de printserver.

{signature}

• TNO
Ik wil niet lullig doen tegen je, maar als je had gelezen in mijn beginpost, is de printerserver GEEN computer, maar een kastje dat op de LPT poort van de printer zelf komt, van daar uit loopt een netwerkkabel naar de switch.

• Voutloos
  • Niet online
Dat snap ik, dat gaf ik juist aan met de tekst tussen haakjes over mogelijke verwarring.
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 10:44:
heb je op de server een poort aangemaakt die naar de printserver staat te wijzen?
Hier reageerde jij op met "server of client" en dus bespeurde ik een kans op miscommunicatie.

Maar dan blijft de vraag of je de printserver al een keer naar factory defaults hebt gebracht staan.

{signature}

• TNO
Dat is helaas ook een probleem, je schijnt via telnet een sessie te kunnen opstarten of via een windows GUI, nu weet ik natuurlijk niet het IP adres van het apparaat (volgens de handleiding 192.168.0.1) maar het interne netwerk (DHCP van de server) Zit op een 192.168.1.*** reeks. Als ik probeer te pingen naar 192.168.0.1 krijg ik een time out. We hebben ook nog de installatie instructie van de handleiding letterlijk gevolgd, maar op het moment dat we een test pagina wilden afdrukken, krijgen we weer de foutmelding die ik al eerder heb beschreven ... zucht. Mijn stage begeleidster heeft nu de printserver mee naar huis genomen en gaat nu het apparaat op haar eigen printer testen.
Pagina: 1