USB draadloze muis van medion werkt niet op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 756 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
Ik heb gister de draadloze optische muis van medion bij de aldi gekocht.
Op mijn desktop pc werkte hij gister zonder problemen, maar nu wil ik 'm op m'n stage gebruiken voor m'n laptop (Dell inspiron 5100). Want daar heb ik geen muis bij.

Het probleem is alleen dat hij niet herkend wordt als muis. Windows (XP Home) zegt wel dat er 'iets' is aangesloten, maar weet niet wat.

Ik kan me niet voorstellen dat hij nu ineens stuk is, terwijl hij het gisteravond nog deed.

Wat doe ik fout, wie kan me helpen?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

drivers opzoeken van je muis en deze installeren misschien?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-12 21:24

EXX

EXtended eXchange

In BIOS aangeven dat je een externe muis gebruikt (ipv of naast de touchpad or whatever)?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
er zit een cd met drivers bij, die is geinstalleerd (net als op m'n desktop)
andere drivers kon ik niet vinden (medion.com, google)

Ik heb al in de bios gekeken, maar daar kan ik niks bijzonders aangeven, alleen wel of geen usb simulatie, zodat je non-usb OS'en toch met een usb muis/keyboard kunt gebruiken.

Heb al geprobeerd de touchpad te deinstalleren, (werd meteen weer geinstalleerd)...

drivers onderhand al 3 keer geinstalleerd. Ook geen progje van dell of zo gevonden waarin ik kan aangeven dat ik een externe muis gebruik...

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:22

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

J2pc schreef op 16 september 2004 @ 10:04:
Ik heb gister de draadloze optische muis van medion bij de aldi gekocht.
Op mijn desktop pc werkte hij gister zonder problemen, maar nu wil ik 'm op m'n stage gebruiken voor m'n laptop (Dell inspiron 5100). Want daar heb ik geen muis bij.

Het probleem is alleen dat hij niet herkend wordt als muis. Windows (XP Home) zegt wel dat er 'iets' is aangesloten, maar weet niet wat.

Ik kan me niet voorstellen dat hij nu ineens stuk is, terwijl hij het gisteravond nog deed.

Wat doe ik fout, wie kan me helpen?
De muis is geschikt voor USB 2.0, op USB 1.1 krijgt hij te weinig stroom.
Je kunt dit verhelpen door de muis op verschillende USB poorten aan te sluiten
en weer eruit te trekken. Laat hem vervolgens enig tijd op een USB poort aangesloten zitten en de muis zal herkend worden.

Laat even weten of het werkt.

Suc6

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Verwijderd

StickyFish schreef op 16 september 2004 @ 10:16:
[...]

en weer eruit te trekken. Laat hem vervolgens enig tijd op een USB poort aangesloten zitten en de muis zal herkend worden.

Suc6
nou gewoon gisteren op een pc met usb 1.1 geinstalleerd en geen problemen. Waarvoor is anders die externe adapter

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
StickyFish schreef op 16 september 2004 @ 10:16:
[...]

Suc6
Bedankt voor de tip maar nee. Op m'n desktop heb ik ook nog gewoon usb 1.1, en dat is geen probleem, daarbuiten zit er idd een adapter bij.

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

J2pc schreef op 16 september 2004 @ 10:20:
[...]

Bedankt voor de tip maar nee. Op m'n desktop heb ik ook nog gewoon usb 1.1, en dat is geen probleem, daarbuiten zit er idd een adapter bij.
Hier werkt het wel, heb het zelf uitgeprobeerd.

Steek de usb kabel in de pc, wacht totdat nieuwe hardware wordt gevonden (waarschijnlijk als onbekend apparaat), herhaal dit enkele malen totdat de muis herkend wordt.

Je hoeft hiervoor overigens geen drivers voor te installeren. Deze oplossing is aangedragen door de Medion helpdesk. 8)7 :9~

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
StickyFish schreef op 16 september 2004 @ 10:27:
[...]

Hier werkte het wel, hebben het zelf geprobeerd.

Steek de usb kabel in de pc, wacht totdat nieuwe hardware wordt gevonden (waarschijnlijk als onbekend apparaat), herhaal dit enkele malen totdat de muis herkend wordt.

Je hoeft hiervoor overigens geen drivers voor te installeren. Deze oplossing is aangedragen door de Medion helpdesk. 8)7 :9~
hmm, ga ik 't toch nog maar een paar keer proberen, ik laat 't nog wel ff weten.

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
Hij doet 't

Drivers eraf gegooid, opnieuw opgestart met muis erin.

Toen 2x erin er eruit en hij deed 't

(Voor andere mensen die hier een oplossing voor zoeken, het gaat dus om de Medion draadloze optische muis met 5 knoppen en laadstation, MD 40068, gekocht bij de aldi vanaf 15-9-2004)

Dus, geen drivers geinstalleerd, muis een paar keer erin en eruit (verschillende usb-ports) en op slot doet ie het.

Met dank aan stickyfish

[ Voor 5% gewijzigd door J2pc op 16-09-2004 10:46 ]

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

J2pc schreef op 16 september 2004 @ 10:45:
Hij doet 't

Drivers eraf gegooid, opnieuw opgestart met muis erin.

Toen 2x erin er eruit en hij deed 't

(Voor andere mensen die hier een oplossing voor zoeken, het gaat dus om de Medion draadloze optische muis met 5 knoppen en laadstation, MD 40068, gekocht bij de aldi vanaf 15-9-2004)

Dus, geen drivers geinstalleerd, muis een paar keer erin en eruit (verschillende usb-ports) en op slot doet ie het.

Met dank aan stickyfish
_/-\o_ Mooi!!!!!!!! _/-\o_

Pagina: 1