Toon posts:

MySQL error bij testen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb het volgende geinstalleerd:
- WinMySQLAdmin
- MySQL ODBC 3.51 Driver
Beide op dezelfde pc geinstalled.

Nu wil ik dus de driver configgen, maar ik krijg bij het testen steeds de melding:
Access denied for user darklegion@localhost..

Toch komen al me instellingen overeen met die in de admin prog.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 13:55
Meestal staat er dan achter "Access denied for user user@domain" het regeltje "Usering password: NO)". Indien dit zo is dan moet je een wachtwoord instellen.

Anders eens proberen als root in te loggen op je mysql database en je rechten controleren voor de gebruiker darklegion.

edit; als je een schone install hebt van mysql (daar zit dat admin prog bij) dan zijn de inloggegevens nog kaal volgens mij. Inloggen met "root" en geen wachtwoord zou het moeten oplossen. Natuurlijk stel je daarna wel even een wachtwoord in (dat kan dat programma trouwens niet).

[ Voor 37% gewijzigd door jan-marten op 16-09-2004 10:54 . Reden: meer info ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, zonder ww werkt ie idd wel.. maar ik wil eigenlijk wel een ww instellen.. en met ww werkt ie niet meer.. Jij zegt dat het programma het niet kan, hoe moet ik het dan doen?

• Pyro_Mani
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2021

Pyro_Mani

Me Hungry

je kunt in je mysql config bestand zoeken naar je wachtwoord en deze veranderen.
daarbij staat gelijk de auth type.

Your vision will become clear only when you can look into your own heart.

• jan-marten
DarkLegion heeft een kale install en daar zitten nog geen gebruikers in. Wat je nodig hebt is een programma welke dit voor jouw kan doen. Als je MySQL 4 gebruikt kun je de volgnede eens proberen:
MySQL Administrator Downloads (hier krijg ik wat fouten bij aangezien ik nog 3.x gebruik).

Als je apache/php draait kun je deze ook doen:
PhpMyAdmin.

En zit nu deze ook te proberen:
MyAdmin waar ook vanalles in schijnt te zitten.

En voor mijn weten heb je voor al deze geen MyODBC nodig. Dat is alleen een component die je gebruikt voor ODBC verbindingen (gebruik ik weleens in een office component zoals access).

Verwijderd

Topicstarter
ODBC koppeling heb ik idd niet nodig, maar was ff voor de test. Had ook kunnen testen met de control center..
Maar kan ik met phpmyadmin wel gebruikers aanmaken dan? das toch niks meer dan een webbased db prog?

• jan-marten
Met PhpMyAdmin kun je (als je die rechten hebt en dat is volgens mij zo bij een kale install) gewoon gebruikers toevoegen: zodra je phpmyadmin start kom je in het scherm waar je ook een nieuwe database aan kunt maken. Daaronder staat ook een link naar "Rechten" (of privileges in het engels).

Van daaruit kun je gebruikers beheren (toevoegen, rechten instellen etcetera).

Ik heb het volgende schema ongeveer gebruikt:

root alleen localhost met alles erop en eraan (incl wachtwoord uiteraard).
Voor de database die ik gebruik 1 aparte user maken die usage rechten en daarna alle rechten op de betreffende database (SELECT, INSERT, UPDATE, DELETE, CREATE, DROP, INDEX, ALTER).

Verwijderd

Topicstarter
en dan is mijn probleem ook opgelost ?heb je hetzelfde probleem gehad? Ik draai php, dus kan wel ff testen ..
Pagina: 1