Toon posts:

[Sendmail] Problemen met mx records

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk voor een ISP in nederland maar ik heb een probleem. Sins een aantal weken zijn er een aantal domeinnamen verhuisd naar een anders ISP. Maar de heeft in zijn DNS entry's onze mx reccords laten staan.

Wij hebben al die domeinen uit onze dns servers gehaald. Maar nu krijgt onze mail server die helaas met sendmail werkt deze mails nog binnen.
Hij kan ze alleen niet verwerken en komen hierdoor in de que te staan.

Wij hebben de andere ISP al gebeld maar die willen de mx reccords niet aan passen.

Is er nu een manier om sendmail zo te configureren dat deze mails van de domainen gebounced worden ?

Als dit kan zo hoe moet ik dat dan doen.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Staan die domeinnamen nog in /etc/mail/local-host-names?
Als de mailserver die domeinnamen als niet-locaal beschouwd dan zou ik verwachten dat hij ze bounced met een "do not relay" melding, tenzij afkomstig van een IPnr uit je eigen klantenkring (waarvoor je wel relayed).

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 09:32:
Is er nu een manier om sendmail zo te configureren dat deze mails van de domainen gebounced worden ?
Uit /etc/mail/local-host-names halen, en/of anders

To:domein.nl Go away

in /etc/mail/access

[ Voor 3% gewijzigd door igmar op 16-09-2004 13:05 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het lijkt mij gewoon een kwestie van sendmail vertellen die mail niet meer te accepteren, volgens mij accepteert sendmail niet by default alle mail, je moet dus ergens aangeven dat hij die mail wel accepteert, als je dat uit de config sloopt ben je al heel ver volgens mij. Bij mijn weten is sendmail prima gedocumenteerd, dus er zal vast wel te vinden zijn hoe je zorgt dat hij geen mail aanneemt voor domeinen die je niet moet.

Dit topic is gesloten.