Toon posts:

Vhs naar Dvd, blauw beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vhs naar Dvd, blauw beeld

Hallo, gister heb ik geprobeerd beelde te cappen die op een vhs band staan. Ik heb mijn video recorder aangesloten op mijn pc met een kabel die een scart aan sluiting heeft en aan de andere kant een stekkertje voor geuid en een voor s-video. Ik heb in mijn pc een pctv pro kaartje met een s-video (ingang/uitgang). Als ik denk dat ik alles goed heb gedaan krijg ik blauw beeld in vertual dub.

Kan iemand me stap voor stap uitleggen wat ik moet doen?
Ik heb al veel geprobeerd en veel topics doorgelezen.

Ik heb een systeem van 2,2 mhz en 160 gb, 512 mb en een gfoce 4, 4200 128mb.

Verwijderd

krijg je bij de software van je TV kaart zelf wel beeld?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg eerst alleen ruis, en strepen na dat ik wat dingen heb geinstaleerd werd het blauw.

Verwijderd

2,2 mhz is een beetje weinig, zullen er maar ghz van maken ;)
Welk programma gebruikte je om te capturen?
Kun je wel gewoon video kijken op je pc? (Vast wel maar toch)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 08:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met video kijken op je pc? Hehe ik bedoelde idd ghz. :+

Verwijderd

Macrovision?

Probeer je soms films te rippen? Dan kom je Macrovision tegen!

Als je eigen materiaal probeert te rippen dan is bovenstaande niet van toepassing....

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik bedoel is het omzetten van een vhsband naar een dvd.

En die banden zijn van mijzelf :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 08:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 08:22:
Wat ik bedoel is het omzetten van een vhsband naar een dvd.

En die banden zijn van mijzelf :)
OK dan nu de volgende vraag, als je alles aangesloten hebt op de computer en je drukt op play op de videorecorder krijg je dan beeld op de computer. M.a.w. kun je het beeld op de computer bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Het enige beeld wat ik krijg is blauw.

Verwijderd

Hier een linkje met uitleg.....

uitleg...

By the way het linkje is ge google d.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 08:43 . Reden: je bent een runt als je NIET met google stunt ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 22:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb je het schakelaartje op je scart kabel wel juist staan? Het lijkt er op dat deze op ontvangen staat ipv verzenden. Zit er geen schakelaar op? In dat geval is het waarschijnlijk een kabel die alleen de andere kant op wekrt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Dat is me opzich alwel duidelijk... misschien is er wat misgegaan met het installeren, ik heb ook adm drivers geistalleerd. Maar met welk programma moet ik precies opnemen?

Het wordt me iets duidelijker!

Verwijderd

Topicstarter
Janoz zei: Heb je het schakelaartje op je scart kabel wel juist staan? Het lijkt er op dat deze op ontvangen staat ipv verzenden. Zit er geen schakelaar op? In dat geval is het waarschijnlijk een kabel die alleen de andere kant op wekrt.

Humm, nee er zit geen aparte schakerlaar op... Heb ik een verkeerde kabel? Ze zeiden tegen mei dat deze geschikt was...

Verwijderd

Blaat :+ Er staat ook geen richting op de kabel aangegeven?

edit
Ik dacht ff verkeerd, ik had het wel met 2 verlengstukjes, die ik verkeerd om had, na het omdraaien van beide werkte ie wel. anyway, staat er geen richting aagegeven in de vorm van een pijltje??

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 08:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edit: Er staat idd op de verpakking een pijltje, die gaat van de pc naar de videorecorder... Dus misschien is het de verkeerde kabel?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 08:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welke software moet ik precies gebruiken?

Verwijderd

Als je je film afspeelt in je videorecorder, kun je dan wel gewoon je film op de pc kijken??

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 22:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als het een pc -> video kabel is dan kun je proberen wat je wilt met software, maar de enige oplossing is om een andere kabel te halen. Een compociet -> scart kabel kun je niet gebruiken voor scart -> composiet.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
janoz, je hebt gelijk.

Als ik het goed heb moet ik zo een kabel halen:

adapter die scart omzet naar svhs+audio
en tevens nog 3,5mm jackplug,

maar ik kan ook zo 1 halen:

scart adapter mt en svideo+compositie ingang+coax en rood witte geluid connectors. Op dit blok zit een schakelaar met de keuze input en output.
deze moet wel 2 richting zijn.

En zijn Pinnacle studio en Cyberlink PowerVCR aan te raden?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt dit? :?

Verwijderd

Je hebt
- een VHS recorder met: Composiet en RGB Scart (Svideo zit er dus niet)
- een TV kaart met: Composiet Cinch en Svideo MiniDin-4 (dus geen RGB input)

Afbeeldingslocatie: http://home.t-online.de/home/gunther.mayer/bttv/pinnacle_pctv_pro_may_2003a.jpg
Ofwel:
  • als je een actieve converter gebruik van RGB > Svideo heb je het meest scherpe beeld (afhankelijk van de kwaliteit van de [prijzige?] converter).
  • Nog simpeler is Composiet Scart > Composiet Cinch met wat doffer/softer beeld als Svideo.
  • Conversie van Composiet > Svideo gaat je geen winst opleveren. Ten eerste heb je dan al het verlies door het Composiet signaal, ten tweede ga je dan ook nog conversieverlies krijgen.
Kortom: het meest simpele is de composiet Scart > composiet cinch kabel + minijack (audio). Ofwel, deze kabel maar dan met een minijack ipv 2 cinch stekkers voor de audio (of gebruik voor die audio een cinch > minijack verloop).

Verkijk je trouwens niet op Scart:
Een RGB Scart kabel aansluiten op een Svideo kabel maakt nog niet dat de signalen ook omgezet worden, en gaat dus NIET werken zonder conversie!
http://utopia.knoware.nl/...on/Engineering/SCART.html
http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is nu als volgd:

Alleen blauw beeld, volgens mij is de windows32 capture kaart ofzo geselecteerd, terwijl mijn pinnacle pctv erwel goed inzit. Ik hem hem al een paar keer geprobeerd te installeren. Gister heb ik nieuwe kabels gehaald maar dit tot nu toe zonder resultaat. Ik zie onder hardware, mijn tv kaart ook niet staan. Heb hem ook al uit het slot gedaan en erna gereset in de hoop dat hij hem dan dan wel gewoon vindt... Zonder resultaat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 07:53:
De situatie is nu als volgd:

Alleen blauw beeld, volgens mij is de windows32 capture kaart ofzo geselecteerd, terwijl mijn pinnacle pctv erwel goed inzit. Ik hem hem al een paar keer geprobeerd te installeren. Gister heb ik nieuwe kabels gehaald maar dit tot nu toe zonder resultaat. Ik zie onder hardware, mijn tv kaart ook niet staan. Heb hem ook al uit het slot gedaan en erna gereset in de hoop dat hij hem dan dan wel beeld gewoon vindt... Zonder resultaat.
Heb je wel geluid ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik nog niet getest... Maar dat denk ik wel

Verwijderd

Hen je je tv kaart al eens geprobeerd in een andere pc? En heb je de nieuwste drivers al gedownload?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nieuwe drivers al gedraaid, en eerst werkt de kaart wel gewoon. Dat was nadat ik XP erop nieuw heb gezet. Het probleem is dat hij hem gewoon helemaal niet ziet

Verwijderd

Probeer anders eens je tv kaart in een ander slot te zetten...
En heeft dat effect?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 09:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het als ik thuis ben eens proberen, thanks alvast.

edit:
Nu heb ik wel wat streepjes!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 18:23 ]

Verwijderd

gebruik de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop ;)

Welke kabel gebruik je nu eigenlijk? Met composiet heb je iig de minste problemen te verwachten van je bekabeling - test het daar dus iig mee. 100% Blauw beeld is niks anders als je capture-overlay die zegt dat er geen signaalinput is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 18:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu een kabel met composiet. Alleen ik krijg nog steeds me tv kaart niet aan de praat. Hij staat ook niet onder hardware weergegeven.

Verwijderd

Indien je een scart -> svideo gaat kan ik je aanraden om even te kijken bij www.svideo.com voor de converter. Het is even een investering maar je kunt dan elke capturings programma gebruiken met scherper beeld en kleur in vergelijking met composiet.

Ik had in het verleden namelijk bij de lokale kabelboer zo'n svhs -> scart converter gehaald en kreeg daarbij zwart / wit beeld met virtualdub. Gebruikte ik Dscaler dan kreeg ik wel kleur (s-vhs over composite als input signaal), echter de recording mode van Dscaler heeft nog alpha status. Je kan het in ieder geval proberen voordat je die dure converter koopt bij svideo.com

Verwijderd

Topicstarter
Zolang me pc de tv kaart helemaal niet vindt, heeft dit weinig zin. In vertual dub kies ik capture avi, en geeft die meldingen dat hij geen capture kaart kan vinden. Ook bij hardware, staat niks met de naam pinnacle, behalve pinnacle manager ofzo. Ik heb hem al in een ander slot gedaan, en al een paar keer nieuwe drivers erop gezet... zonder resultaat. ik heb me nieuwe kabels dus nog helemaal niet kunnen testen
Pagina: 1