Toon posts:

Belachelijk hoge snelheid @Home - Is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik begon een kwartiertje geleden een Xbox iso te downloaden (1.35GB groot) op mijn @Home breedband accountje (4Mbit down - 512KB/s dus). Tot mijn grote verbazing moet ik melden dat de iso nu reeds binnen is!

Ja, de mond viel mij van verbazing open toen ik het volgende zag (screenie is clickable):

Afbeeldingslocatie: http://www.supersonic-games.com/images/huh.jpg

Nu is het vrij makkelijk om te zeggen dat dit gephotoshopped is, misschien is het mogelijk dit soort reacties in dit topic achterwege te laten. Als je denkt dat dit nep is, reageer liever niet.

Voor de mensen die open staan voor de mogelijkheid dat dit wel echt is: heeft iemand ENIG idee hoe dit in vredesnaam kan? Ik heb een snelheid gezien van 4.04MB per seconde, zelfs nog iets hoger dan op de screenshot.

De enige mogelijkheid die ik kan bedenken is dat @Home testen aan het doen is met hogere snelheden, zoals UPC dit ook aangekondigd heeft te gaan doen (zie nieuws: UPC start met VoIP en verhoogt snelheden kabelinternet). Maar zou hier niet speciale hardware voor nodig zijn? Dit kan toch niet werken icm de modems die nu gebruikt worden? En zou @Home dit niet aan kondigen? Niet dat ik het vervelend vind hoor, ik ga de hele nacht leechen - wie weet is het morgen weer normaal ;)

Overigens, ik heb geen DU meter en ja, DC++ zou natuurlijk de snelheid verkeerd kunnen schatten. Maar feit is wel dat er een file van 1.35GB op mijn HD stond die er 20 minuten eerder niet stond! Weer moet je me op mijn woord geloven wat dit betreft - als je dit niet kan of wil, jammer, dan is dit topic niet voor jou bedoeld.

Als jullie van de schrik bekomen zijn, geef alsjeblieft je reactie en denk met mij mee over hoe dit in vredesnaam mogelijk is!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-01 10:28
Heb je de file al getest? Het kan ook een lege file zijn die aangeeft dat ie 1.35 GB groot is. Dat is al vaker voorgekomen. Verder is het wel erg weird. Misschien heb je deze file toevallig van iemand uit jouw omgeving gedownload (uit vrijwel dezelfde ip range?) Je modem kan het normaal wel aan maar zou dan een andere configuratie geladen moeten hebben. Klinkt iig wel erg vreemd ja.

toevoeging
Je D: onderin het programma telt die snelheid niet mee. Weet je zeker dat de file niet al gecached was?

[ Voor 15% gewijzigd door CamU op 16-09-2004 02:37 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Topicstarter
Dit viel mij inderdaad ook al op, dat deze download niet werd geteld bij het totaal...Waarom dat is, geen idee!
De persoon is overigens geen @Home klant, zijn ip is zeer verschillend, en gezien de hub waar hij in zat vermoed ik ook dat het een Scandi is. Overigens, ook al is het m'n buurman, zolang hij niet bij @Home klant is moet de data al weer over zoveel servers gaan dat het nog steeds vreemd is.
Nog wat rare feiten:

Windows geeft echt aan dat de file 1.35 GB is (niet dat je daar al te veel op moet vertrouwen). Wanneer ik de ISO in Nero open, geeft Nero aan dat het aantal bytes per sector niet klopt met de bestandsgrootte oid.

Ah, je had gelijk....het gaat om een corrupte/lege file. Ik heb even geprobeerd de file in te pakken, en de gerarde iso is nog maar 900KB groot. Heel even was het leuk te denken dat ik een T3 lijn had gekregen van @Home, maar helaas :)

Topic kan gesloten worden.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 02:46:
Dit viel mij inderdaad ook al op, dat deze download niet werd geteld bij het totaal...Waarom dat is, geen idee!
De persoon is overigens geen @Home klant, zijn ip is zeer verschillend, en gezien de hub waar hij in zat vermoed ik ook dat het een Scandi is. Overigens, ook al is het m'n buurman, zolang hij niet bij @Home klant is moet de data al weer over zoveel servers gaan dat het nog steeds vreemd is.
Nog wat rare feiten:

Windows geeft echt aan dat de file 1.35 GB is (niet dat je daar al te veel op moet vertrouwen). Wanneer ik de ISO in Nero open, geeft Nero aan dat het aantal bytes per sector niet klopt met de bestandsgrootte oid.

Ah, je had gelijk....het gaat om een corrupte/lege file. Ik heb even geprobeerd de file in te pakken, en de gerarde iso is nog maar 900KB groot. Heel even was het leuk te denken dat ik een T3 lijn had gekregen van @Home, maar helaas :)

Topic kan gesloten worden.
Ook eens gehad, nou ja... 5 minuten downloaden op een 700 Mb file.... ach nou ja... het was maar 3Mb in transit... weggooien en weer op jacht!

There is no place like ::1

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 12:56
Gebeurt helaas vaker op DC++. Vooral met divx is dit oppassen, binen no-time een divx binnen die vervolgens heel moeizaam weer kwijt te raken is :P

Verwijderd

Ook op emule heb ik dat gehad, ineens een film klaar die je 1 uur geleden aanklikt.
Die werken NOOIT.

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 18:27
dat is gewoon een lame actie.

Het is namelijk hoogst waarschijnlijk een bestand van 700 Mb vol met nullen

Dit had je zelf trouwens ook kunnen vinden als je de search een beetje gebruikt had

lees dit maar eens en dit

[ Voor 55% gewijzigd door Volk op 16-09-2004 16:57 ]

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 07:50
Nou een vriend van mij haalt soms met @home die 49 euro is snelheden van 500 kb dat hoort toch ook niet

Dat waren wel echte files!

Verwijderd

PacinoAllstars schreef op 16 september 2004 @ 18:19:
Nou een vriend van mij haalt soms met @home die 49 euro is snelheden van 500 kb dat hoort toch ook niet

Idd dat klopt, ik heb ook @home en haal met de nieuwe snelheden ook die 500 kb wel.

In antwoord op je vraag: Geen id of het kan... Lijkt me wel erg snel gaan, al moet ik zeggen dat ik gisteren met DAP ook even op 900 kb zat. :)

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 17:07

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

PacinoAllstars schreef op 16 september 2004 @ 18:19:

Ik heb wel met 3 downloads tegelijkertijd boven de 600 kb/s gezeten, volcontinu. :7
Dus zo bijzonder is dat niet O-)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:44

Dentheman

Zie signature

Dit had ik een keer met mijn 56K modem, die download ging met 40-50 Kb/s ik zoiets van: wtf, 56:8=7 (en dat is nog theorie) toch geen 56 kb/s :9 bleek ook corrupt te zijn :(

Zie ondertitel

Pagina: 1