Toon posts:

Zwart randje op CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helloooo :D:D:D

Gister had ik mijn CPU zitten overgeclocken van 800 naar verschillende standen, maar ik kon de multip. niet op halve waarden krijgen (bv 8.5 en 9.5 deed ie niet). Dus op advies van hier heb ik de bruggen opnieuw ingekleurd en heb hem nu op 9.5 lopen.

Maar toen ik de koeler eraf haalde zag ik een zwart randje op de CPU.......:(

Kan dat kwaad........of moet ik me eigen daar geen zorgen over maken :?

Ik had gister ook de 1ghz geprobeerd, met multip. op 10, maar toen begon bij de start van win98 meteen te piepen.........

PS, dit is GEEN grapje.

Verwijderd

Heb ik ook

Vooral ook zwarte vlekjes rond de 'open' L1 t/m L7 bruggetjes.

Kweetniet of het kwaad kan ...

Iemand anders ??

Verwijderd

Topicstarter
Rond de L3 burg en nog een brug zag ik ook al iets of wat donkere kleur zitten, maar dat was licht zwart. Midden op de cpu zit toch wel een behoorlijk zwarte vlek.

Ik snap dat het niet goed is dat mijn cpu zwart wordt, maar kan het erg kwaard ?

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

ehm, hoe warm word je cpu? denk anders eens aan betere cooling :)

Verwijderd

Een 800 die bij 1000 er al mee kapt?

Nou standaard booten die dan nog wel....

Er rekening mee houdend dat je voltage/fsb/mem etc wel goed hebt staan zou ik inderdaad maar eens naar je cooler kijken!
Als jij een deels zwarte core hebt zit er toch iets niet goed!

Misschien een hele stomme vraag.....heb je het plasticje wel aan de onderkant van je koeler verwijdert (kan toch :?)

Als dat het niet is....zit er dan geen pasta onder je koeler ofzo?

suc6

Verwijderd

Ik heb dat Zwarte sticker er op zitten kan dit kwaad dan???

Verwijderd

Hier zie je het ook:

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/ressen/athlon.jpg

Verwijderd

Dat ziet er niet echt gezond uit als ik het zelf zeg

Verwijderd

Hmmmm ok maar kan dat zwarte sticker aan de onderkant van je Cooler kan dat kwaad?? Zo ja, scheelt dit graden???

Please iemand, ik vind dit nl wel een beetje belangrijk. ThanXx

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Als je brakke koelpasta heb kan deze z`n vocht verliezen en dat kan je om je cpu zien zitten. Bij mij is dat ook zo, maar dat boeit niet. Maar dan moet je het met wasbenzine er wel af krijgen. Anders is er iets anders aan de hand.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29
Wat je daar donker ziet op die foto is geen verfikking of zo maar gewoon lijm o.i.d. van de proc zelf. Heeft niks met enige verbranding te maken.

Hoe warm wordt je proc?

• Rempage0611

Rempage0611

Over die sticker, hangt ervanaf, bij sommige koelers lijkt het inderdaad op een sticker maar als je ff aan het hoekje pulkt en er breekt al snel een klein stukje af dan is dat je koel-spul. Maar als je m erafhaalt en door pasta vervangt is het altijd beter.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 29 december 2000 13:47 schreef DaSTan het volgende:
Hmmmm ok maar kan dat zwarte sticker aan de onderkant van je Cooler kan dat kwaad?? Zo ja, scheelt dit graden???

Please iemand, ik vind dit nl wel een beetje belangrijk. ThanXx
ja dat moet je als de sodemieter van je koeler af halen, daardoor makt hij slecht contact waardoor hij z'n warmte niet kwijt kan.

39

• Rempage0611

Rempage0611

Ik keek net nog ff naar die foto maar bedoel je nou die rand die om je core heen zit en naar je smd componenten loopt??? Die zit er nl altijd op ook als je m nieuw koopt.

Verwijderd

Ok mooi, ik flikker dat zwarte stikkertje er zometeen effe vanaf. Alleen ik heb geen koelprut....

Effe kijken of het ook echt graden scheelt hehe...... :9~

Verwijderd

Topicstarter
Damn, er zit toch echt een zwarte brandplek op de cpu, maar hij loopt nog gewoon goed op 950 en 900 mhz.

Ik smeer er dadelijk wat pasta op, een extra cooler in de kast erbij zetten, wat koelblokjes op mijn videokaart en dan maar hopen dat ie nog een paar jaar mee gaat.

Verwijderd

Aan de buitenkant wordt de CPU het minst heet en kan dus nooit verbranding zijn, zou inderdaad wel een lijmlaag kunnen zijn aangezien de behuizing uit 2 helftjes bestaat..

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 14:58 schreef rht het volgende:
Aan de buitenkant wordt de CPU het minst heet en kan dus nooit verbranding zijn, zou inderdaad wel een lijmlaag kunnen zijn aangezien de behuizing uit 2 helftjes bestaat..
Doe jij ZOLANG met je PC >:)

Verwijderd

Topicstarter
damn, ik probeer ff een extra Fan te installeren.......|:(

Ik start pc, doet niets....

ik met mijn hoofd de pc weer in.....

WHAAAA brandlucht......snel aan/uit omgezet:'(

Ik schrik me dood, hard bonst in keel....

mmmm videokaart zat er niet goed in....

opnieuw opstarten vol spanning......pfew gelukkig, doet het nog.......
Pagina: 1