[TSC] Statsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik doe mee met de stampede, zo ben ik ook bij TSC terecht gekomen, maar ik heb een probleem met de stats die ik genereer zegmaar.

Ik heb hier een AMD 1.1 GHz en een P4 3.2 GHz met HT lopen, in totaal dus 3 clients, wel allemaal op dezelfde node (38333) geinstalleerd.

De AMD heeft inmiddels volgens Dspy 1933 "completed" en die P4 nog véééél meer, echter als ik dan naar mijn stats kijk (http://217.120.149.54/tsc...hp?subteam=DPC_Crazy_Cows) bij boeskool.org (en dus ook bij TSC zelf) dan klopt dat totaal niet met wat ik hier in totaal op deze node aan punten heb!

Rancor heeft al eens gezegd dat hij het verder ook niet wist, maar ik vind het toch wel irritant, ik bedoel het kost flink wat energie en dat vind ik zonde als dat allemaal voor veel minder dan mogelijk is, is. Desnoods stop ik er wel mee, want een verschil van 4000 punten (± 6000 - ± 2000) vind ik teveel.

Doe ik soms dubbele candidates/conformers/whatever?

Dus als iemand me uit kan leggen dat ik het verkeerd zie vind ik het best, maar dit kan niet zo doorgaan.

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Ik ben verder een TSC n00b, maar kan je wel nodes delen tussen machines?

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Ben je er zeker van dat je alle drie de pc's toegevoegd hebt op de site van d2ol? Of hoeft dat niet met éénzelfde node?

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Verwijderd

Als je 1 node gebruikt hoeft dat niet, maar mijn P4 HT 3.2 Ghz doet er zo'n 100 a 110 per dag (2 clients) Dus dat klopt wel.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Daarom deel ik dus nooit nodes. Dan kun je tenminste zien waar een probleem zit.

Maar versturen alle clients wel hun uitgerekende handel? Want als ik dit zo lees zou ik bijna zeggen dat die P4 staat te bufferen, of wordt tegengehouden door een firewall ofzo.

Edit: controleer ook even in het scherm van de clients of je nodenummer wel is wat je denkt. Je weet maar nooit ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Bastien op 16-09-2004 09:29 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Bastien schreef op 16 september 2004 @ 08:10:

Maar versturen alle clients wel hun uitgerekende handel? Want als ik dit zo lees zou ik bijna zeggen dat die P4 staat te bufferen, of wordt tegengehouden door een firewall ofzo.
Lijkt me de spijker op de kop.
Kijk maar naar de stats van node 38333 op TRI :)

@flipjevandejam, open je TSC client eens en kijk of links bovenin het 2 de knopje op groen staat (on-line), daarna kun je eventueel op het derde knopje klikken (status) en op manual update klikken zodat je tasks geflusht worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Fear-factoR op 16-09-2004 08:26 ]

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
je hebt 3 nodes.. en je score wat je verwacht is 3x zo hoog als wat je hebt.. is het niet zo dat je de scores van dspy optelt? dspy laat zien hoeveel punten aangekomen zijn @ sengent, maar omdat je 3 schermen hebt voor installs, maar het wel 1 node is, zie je 3x dezelfde punten totalen..
of het is dus iets wat bovenstaande zeggen :)

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 20:13

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

dsmeef schreef op 16 september 2004 @ 09:57:
je hebt 3 nodes.. en je score wat je verwacht is 3x zo hoog als wat je hebt.. is het niet zo dat je de scores van dspy optelt? dspy laat zien hoeveel punten aangekomen zijn @ sengent, maar omdat je 3 schermen hebt voor installs, maar het wel 1 node is, zie je 3x dezelfde punten totalen..
of het is dus iets wat bovenstaande zeggen :)
Als DSpy zegt dat je 6000 candidates hebt, dan heeft hij dat van de TSC server te horen gekregen. Dat gebeurt bij mij tenminste, zodra de client resultaten upload werkt hij meteen het totaal volgens TSC bij.
Je kunt het wellicht het beste testen door al je werk te flushen, dan een bepaald aantal taken te bufferen, en vervolgens je clients op offline te zetten. Als ze dan klaar zijn met alle taken en dus staan te niksen weet je hoeveel ze gedaan hebben. Dan van 1 client alles flushen, en eens kijken of dat aankomt.
Ik geloof dat de site van R4nc0R iedere 10 minuten ververst ofzo. Daarna de volgende client , enz.
Zo kom je er systematisch achter of al je results verwerkt worden.

specs

• flipjevandejam
  • Nu online
Ik heb EEN node en alle drie de clients draaien op die node, net nog even gechecked.
Dit is mogelijk, dat is me bevestigt door meerdere mensen. Als ik nu bij de client op de AMD pc kijk staat er "Analyzing Conformer #8, Completed Candidates 1954".

Bij de P4 Clients staat bij beide "200" als compl. candidates. Wat doe ik nou verkeerd.

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 20:13

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Bij mij staat er "160", terwijl het er echt 1604 zijn.
Hoe staan je buffers? Hoeveel results to upload heb je?

specs

Verwijderd

flipjevandejam schreef op 16 september 2004 @ 11:24:
Ik heb EEN node en alle drie de clients draaien op die node, net nog even gechecked.
Dit is mogelijk, dat is me bevestigt door meerdere mensen. Als ik nu bij de client op de AMD pc kijk staat er "Analyzing Conformer #8, Completed Candidates 1954".

Bij de P4 Clients staat bij beide "200" als compl. candidates. Wat doe ik nou verkeerd.
DSpy kijkt per instance, (dus 2x op je HT machine+1x op de AMD, en haalt het totaal apart op bij TSC). DSpy weet helemaal niet dat deze getallen allemaal dezelfde (zouden) moeten zijn.
Dat ze anders zijn, komt omdat ze op verschillende tijden opgehaald worden.
De totaal op TSC wordt berekend nadat je geupload heb en komt te voorschijn +/- 20 min. later, dus DSpy loopt in principe (per instance) altijd 6hr achter.
- eigenlijk haalt DSpy deze helemaal niet, maar leest van je updated nodeStatistics.xml
En 2000 is redelijk voor 16 dgn (als je niet 24x7 heb draaien)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 12:40 ]

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-01 21:17

My

Ik denk idd ook dat je de getallen van je Dspy bij elkaar optelt.
Als dat het niet is, moet je even screenies posten van je dspy. Dus per client één screenie van Dpsy.
Dan kunnen wij je misschien beter helpen :)

[ Voor 12% gewijzigd door My op 16-09-2004 17:44 ]

Verwijderd

Dit is een lastige, en sorry dat ik zo laat reageer.

Als je meerdere computers op 1 nodenummer laat draaien is het link om bij DSpy te checken, DSpy geeft bij elke node je totaalscore weer. De grafiek raadplegen is zelfs ook link omdat DSpy de resultaten kan 'mengen' (als met 1 DSpy meerdere computers/installaties gebruikt).

Afgaande op je score van 2K nu en dat je meedoet met de stampede heb ik even een ruwe schatting gedaan wat je aan score kunt verwachten, en let op dit is wel een natte-vingerwerk schatting!

De P4 3.2 kan er ongeveer tussen 120-150 per 24 uur maken.
De AMD 1.1 kan er ongeveer 40-60 per 24 uur maken.

Even snel rekensommetje met 19 dagen fulltime werk: 3000 tot 4000 op basis van 24 uur moet kunnen. Dus met je 2000 punten nu zit er iets mis of je draait niet 24/7. Aangezien ik het probleem eigenlijk niet vaker hoor dat stats niet aankomen terwijl verder iedereen ze wel krijgt ga ik er nu vanuit dat je ze niet 24/7 hebt draaien (of je draait veel zware programma's zoals games oid mee).

Maar vertrouw je het nu niet en wil je zeker zijn dat je stats aankomen, maak meer nodenummers aan voor elke installatie en houd ze in de gaten zodat je precies kunt vastpinnen bij welke computer het probleem zich bevindt. Bij je AMD is dat goed in de gaten te houden omdat dit 1 installatie is, de P4 HT met dubbele install moet je die twee installs eigenlijk samentellen want die krachtverdeling hoeft niet precies 50/50% te zijn. Zet er een verse DSpy op (dus de oude logs renamen of deleten) en zorg dat DSpy niet kan schakelen tussen de AMD en P4.

• flipjevandejam
  • Nu online
Hmm, ik moet zeggen dat ik ze niet 24/7 draai, vooral die P4 niet. Naja ik ben wel overtuigd dat de scores ± kloppen, dus het zal wel goed zijn.

Ik ben mee gaan doen omdat ik wel ff wilde helpen zonder me er helemaal in te moeten verdiepen zegmaar. Dit heb ik ± ondertussen wel moeten doen, maar goed. Ik heb wel eerder meegedaan met RC-5 64 dus ik weet wel een beetje hoe het werkt enzo met DC, maar ik moet wel zeggen dat het in mijn ogen allemaal nog wel net ff wat gebruikersvriendelijker kan :).

Bedankt voor de hulp iig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 07:59:
Als je 1 node gebruikt hoeft dat niet, maar mijn P4 HT 3.2 Ghz doet er zo'n 100 a 110 per dag (2 clients) Dus dat klopt wel.
Is dat niet wat weinig voor een 3.2 GHz HT :? Of draait er verder nog iets dat CPY-cycles afsnoept? Mijn XP3200@default doet er gemiddeld 123 p/d.
Wat voor OS gebruik je?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 17:03 ]

Pagina: 1