Ik heb een 6800LE bij Mycom gekocht en ben uiterst tevreden.
Alles speelt snel genoeg (farcry,deusex) en ziet er gelikt uit.
Ik had de drivers van Nvidia geinstalleerd en het was ok.
Daarna heb ik een nieuwere driver van hun website geinstalleerd en alles was ok.
Toen heb ik de whql forcewaredrivers (waarvan XP toch zegt dat ze niet gecertificeerd zijn) en alles was nog steeds ok.
Point is, ik merk werkelijk geen enkel verschil tussen welke driver dan ook.
De boel wordt geen drol sneller niet voor mijn gevoel en ook niet in benchmarks (3dmark 2001,3dmark 2003 en Aquamark3)
Als ik sneller wil dan moet ik gewoon overclocken en ook eens van die oude Duron 1600 af, dan zal het ongetwijfeld iets uitmaken.
Voor mij lijkt dat driver-gedoe een beetje op die middeltjes die je aan je olie in je auto moet toevoegen en waar je dan 2 keer zo zuinig mee zou moeten rijden.
Het lijkt er toch wel een beetje op dat het meer gaat om minimale puntenverschillen dan dat het nu zulke enorme verbeteringen geeft.
Die kaart draait bij mij fantastisch op welke driver dan ook.
Tevens moest ik mijn voeding upgraden, maar omdat die dus even niet op voorraad was heb ik het er toch maar op gewaagd.
300W, veel te weinig volgens iedereen en volgens mij dus ook, maar wat schetst mijn verbazing,.... het draait als een zonnetje, 3v en 5v keurig iets erboven en 12 volt spot on.
Het systeem?
WinXp SP-1
directX 9.b
duron 1600
asrock k7s8ke rev3.0
2 ibm deskstars 40 gig
512MB 3200(400) ram
Lite-on cd rewriter
asus dvd writer
3 netwerkkaarten.
1 firewirekaartje
Soundblaster live 5.1 plus break-out op de voorkant
En dat allemaal op 300w voedinkje
En het draait als een zonnetje.
Waarom vertel ik dit allemaal?
Omdat ik er maar niet aan wil dat die drivers geen verschil zouden maken.
dus wie iets zinnigs kan zeggen is welkom.
.
Alles speelt snel genoeg (farcry,deusex) en ziet er gelikt uit.
Ik had de drivers van Nvidia geinstalleerd en het was ok.
Daarna heb ik een nieuwere driver van hun website geinstalleerd en alles was ok.
Toen heb ik de whql forcewaredrivers (waarvan XP toch zegt dat ze niet gecertificeerd zijn) en alles was nog steeds ok.
Point is, ik merk werkelijk geen enkel verschil tussen welke driver dan ook.
De boel wordt geen drol sneller niet voor mijn gevoel en ook niet in benchmarks (3dmark 2001,3dmark 2003 en Aquamark3)
Als ik sneller wil dan moet ik gewoon overclocken en ook eens van die oude Duron 1600 af, dan zal het ongetwijfeld iets uitmaken.
Voor mij lijkt dat driver-gedoe een beetje op die middeltjes die je aan je olie in je auto moet toevoegen en waar je dan 2 keer zo zuinig mee zou moeten rijden.
Het lijkt er toch wel een beetje op dat het meer gaat om minimale puntenverschillen dan dat het nu zulke enorme verbeteringen geeft.
Die kaart draait bij mij fantastisch op welke driver dan ook.
Tevens moest ik mijn voeding upgraden, maar omdat die dus even niet op voorraad was heb ik het er toch maar op gewaagd.
300W, veel te weinig volgens iedereen en volgens mij dus ook, maar wat schetst mijn verbazing,.... het draait als een zonnetje, 3v en 5v keurig iets erboven en 12 volt spot on.
Het systeem?
WinXp SP-1
directX 9.b
duron 1600
asrock k7s8ke rev3.0
2 ibm deskstars 40 gig
512MB 3200(400) ram
Lite-on cd rewriter
asus dvd writer
3 netwerkkaarten.
1 firewirekaartje
Soundblaster live 5.1 plus break-out op de voorkant
En dat allemaal op 300w voedinkje
En het draait als een zonnetje.
Waarom vertel ik dit allemaal?
Omdat ik er maar niet aan wil dat die drivers geen verschil zouden maken.
dus wie iets zinnigs kan zeggen is welkom.
.