Toon posts:

Forcewaredrivers nvidiadrivers wat maakt het eigenlijk uit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 6800LE bij Mycom gekocht en ben uiterst tevreden.
Alles speelt snel genoeg (farcry,deusex) en ziet er gelikt uit.
Ik had de drivers van Nvidia geinstalleerd en het was ok.
Daarna heb ik een nieuwere driver van hun website geinstalleerd en alles was ok.
Toen heb ik de whql forcewaredrivers (waarvan XP toch zegt dat ze niet gecertificeerd zijn) en alles was nog steeds ok.
Point is, ik merk werkelijk geen enkel verschil tussen welke driver dan ook.
De boel wordt geen drol sneller niet voor mijn gevoel en ook niet in benchmarks (3dmark 2001,3dmark 2003 en Aquamark3)
Als ik sneller wil dan moet ik gewoon overclocken en ook eens van die oude Duron 1600 af, dan zal het ongetwijfeld iets uitmaken.
Voor mij lijkt dat driver-gedoe een beetje op die middeltjes die je aan je olie in je auto moet toevoegen en waar je dan 2 keer zo zuinig mee zou moeten rijden.
Het lijkt er toch wel een beetje op dat het meer gaat om minimale puntenverschillen dan dat het nu zulke enorme verbeteringen geeft.
Die kaart draait bij mij fantastisch op welke driver dan ook.
Tevens moest ik mijn voeding upgraden, maar omdat die dus even niet op voorraad was heb ik het er toch maar op gewaagd.
300W, veel te weinig volgens iedereen en volgens mij dus ook, maar wat schetst mijn verbazing,.... het draait als een zonnetje, 3v en 5v keurig iets erboven en 12 volt spot on.
Het systeem?
WinXp SP-1
directX 9.b
duron 1600
asrock k7s8ke rev3.0
2 ibm deskstars 40 gig
512MB 3200(400) ram
Lite-on cd rewriter
asus dvd writer
3 netwerkkaarten.
1 firewirekaartje
Soundblaster live 5.1 plus break-out op de voorkant
En dat allemaal op 300w voedinkje 8)7
En het draait als een zonnetje.
Waarom vertel ik dit allemaal?
Omdat ik er maar niet aan wil dat die drivers geen verschil zouden maken.
dus wie iets zinnigs kan zeggen is welkom.
_/-\o_

.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:51
Een 300 watt voeding is inderdaad wel genoeg voor dit systeem. Mocht je ooit besluiten om op intel over te gaan dan zal je er waarschijnlijk achter komen dat het te weinig is.

Voor de rest vindt ik de discussie wel interesant, want binnenkort heb ik ook een nieuwe nVidia FX kaart en ik wil het nu ook wel eens weten met die drivers.

*Bookmarked*

Verwijderd

Je moet eens afstappen van het 3dmark bench gedoe. Drivers willen niet alleen maar zeggen dat de 1 sneller werkt dan de ander. Hooguit kun je wat kwaliteitsverschil zien of een optimalisatie van het een en ander.

Snelheid behaal je dan ook meer met oc'en. Als een nieuw spel uit komt dan komt er gewoon een nieuwe driver update. Gelukkig doen ze dit standaard nu wekelijks, bij ATI dan, weet niet hoe het zit met Nvidia. Verder worden bugs in een nieuwere versie voor games eruit gehaald, of word er iets aan de interface van de driver veranderd.

Met andere woorden, wat ik al jaren niet meer doe, stap af van het benchen en kijk op het scherm of het netjes/beter loopt. Benchmarkers zijn imo zakkenvullers en draagt verder niets bij imo :)

Ik heb zelf nog steeds een p4 1.7, gig Rimm erop en een ATI 9800Pro, op een 300 watt voeding en trekt nog steeds ieder spel netjes _/-\o_ zonder enig verlies in de power. Mensen upgraden imo veel te snel met cpu's, omdat het zoveel uit zou maken, hier merk ik er weinig van op mijn 4 jaar oude systeempje.

Verwijderd

Topicstarter
Dank, je bevestigt dus mijn gevoel volledig, ik ervaar het exact zo.

Verwijderd

Ugh....

Nvidia maakt unified drivers. Dat betekent dat elke Forceware release een zo groot mogelijke ondersteuning biedt voor een gehele range Nvidia kaarten ; dat is dus inclusief alle kaarten die NIET specifiek op game performance zijn afgestemd en ook oudere kaarten. We hebben het dus ook over Nvidia QuadroFX's , QuadroNVS's en oudere GeForces. Nieuwe Forceware releases omvatten iedere keer weer updates / verbeteringen voor performance en ondersteuning in vele vakgebieden. Architecten, artsen, video editors en ingenieurs rekenen op volledige feature ondersteuning van hun Quadro's en de daarbij behorende stabiliteit. De onderscheiding in Forceware voor elk vakgebied is dus in Forceware numeriek. Toen ik nog m'n QuadroFX1000 had, draaide ik dus nog 45.28 voor de beste performance / stabiliteit in Maya. Denk je dat een architect zin heb in een videokaart related crash midden in een project ? Ik d8 van niet eh... Drivers omvatten dus veel meer dan het doel om gamekaarten spellen sneller te laten draaien.

Lees dus aub de Forceware release notes en er opent zich een hele wereld voor je aan details :o

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 08:21 ]

Verwijderd

Ik heb net een GeForce 6800 GT 256 MB gekocht en ik speel graag games vooral counter-strike 1.6 zon oud spel en met deze kaart loopt het spel nog slechter dan met mijn GeForce FX 5200 128 MB kvind et gewoon raar ik weet wel dat ik geen eens een optie heb voor openGL en ik weet dat het daar aan ligt :( maar ja :(

Verwijderd

geen cs spelen ^^ nee dat is flauw..

ik heb geen idee, ben er niet echt bekend mee, ik stel hier ook liever de vragen dan de antwoorden geven :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 08:52:
Ik heb net een GeForce 6800 GT 256 MB gekocht en ik speel graag games vooral counter-strike 1.6 zon oud spel en met deze kaart loopt het spel nog slechter dan met mijn GeForce FX 5200 128 MB kvind et gewoon raar ik weet wel dat ik geen eens een optie heb voor openGL en ik weet dat het daar aan ligt :( maar ja :(
Heb je al een reinstall gedaan na het installeren van deze kaart? Of je moet de oude nvidia driver geheel uit je systeem weten te krijgen, anders blijft er altijd wel iets over wat eventueel je nieuwe kaart negatief kan beïnvloeden.
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 08:58:
geen cs spelen ^^ nee dat is flauw..

ik heb geen idee, ben er niet echt bekend mee, ik stel hier ook liever de vragen dan de antwoorden geven :)
Reageer dan gewoon niet :/

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

nouwja er is 1 ding dat ik zeker weet normaal als je de drivers installde dan vroeg windows update of je een beveiligings update ervoor wou doen dan krijg je de optie openGL erbij en dan staat vertical sync (of aa) altijd aan ingestelt maar aangezien windows dat op de 1 of andere manier niet meer vraagt heb ik geen idee hoe ik dit kan oplossen :(

ik baal gewoon echt :'( :'( :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 09:21 ]

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
Met zo'n trage cpu zal je ook geen verschil zien nee. Er is wel verschil maar dat is zo klein in jouw geval dat het nooit de standaard variatie van een benchmark resultaat ontstijgt

http://specs.tweak.to/9714

Pagina: 1