geblokt beeld bij DV-cam. ==> firewire kaart

Pagina: 1
Acties:

• Damien_psi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Ik heb laatst een firewire kaart van dynalink gekocht om mijn filmpjes uit mijn dv-camera op mijn pc te krijgen.
die van dynalink was het goedkoopst en was niet eens zo slecht volgens de recenties.

Nu lukt het aansluiten met het programma videowave 3 wel. Maar het beeld dat ik op mijn scherm krijg is geblokt alsof het gecodeerd is. Je ziet wel het beeld vaag achter de blokjes bewegen.
Ook kan ik de dv-camera via de computer besturen dus daar kan het niet aan liggen.
verder heb ik alle instellingen geprobeerd binnen het programma maar het beeld blijft gescrambled. :?

Weten jullie iets?

"For every task, There's a perfect tool." - Jihl Nabaat, FFXIII

Verwijderd

Ik gok erop dat je een JVC camera hebt. Als dat het geval is, is de standaard Windows DV driver geen beste vriendjes met je JVC camera. Ik heb ook een JVC camera en had ook voor de goedkoopste oplossing (lees Dynalink kaart) gekozen. Hierbij ontstond hetzelfde fenomeen als jij omschrijft. Mijn 'oplossing' was de betreffende kaart omruilen voor een Pinnacle/Miro Studio DV kaart (+- 350,-). Deze heeft een eigen DV driver welke wel met JVC camera's wil werken. Je moet overigens wel een patch bij Pinnacle dowloaden om het probleem te verhelpen. Het videobewerkingspakket die je bij de Studio DV kaart krijgt is overigens ook de $$ waard. Erg stabiel en eenvoudig in het gebruik.

Marcel