6800LE+doom3 probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-08 16:23
Hey,

Ik heb sinds kort een nieuwe computer met daarin een Geforce6800LE (XFX) en meteen doom 3 getest natuurlijk. Nou heb ik nogal last van fps drops. Het ene moment heb ik 60fps op high, draai ik me om, zakt ie opeens naar 4 fps. Op medium en low precies het zelfde. AA staat uit, nieuwste drivers...
Wat kan het probleem zijn?

PS: Specs: AMD 3000+, 1024MB geheugen...blablabla, aan de rest kan het niet liggen denk ik?

[ Voor 3% gewijzigd door Mivadebe op 16-09-2004 00:47 ]

Verwijderd

Ik heb zelf de GT voor mijn gevoel loopt het ook niet goed maar hoe kan je je fps zien in doom 3? dan kan ik wel eens kijken of ik ook zoiets heb

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Hier werkt het spel gewoon goed op een (aopen) 6800le geen extreme drops. Heb je wel je moederbord chipset drivers geïnstaleerd?
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 07:47:
Ik heb zelf de GT voor mijn gevoel loopt het ook niet goed maar hoe kan je je fps zien in doom 3? dan kan ik wel eens kijken of ik ook zoiets heb
Console naar benede halen (CTRL + ALT + `) (edit:) com_showfps 1. (thnx wiebbe het is nog vroeg :D)

[ Voor 5% gewijzigd door SICK op 16-09-2004 08:10 ]

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:32

Wiebbe

<none />

hoeveel geheugen heeft een 6800LE?

want high is eigenlijk alleen voor kaarten met 256 mb ram +, en ook al is die nog zo snel in berekeningen, zolang hij zijn geheugen moet swappen voor nieuwe textures krijg je fps drops zodra je je bijv omdraait :P

[edit]
het is com_showfps 1 btw ;)

[edit2]
volgens mij ben ik er net achter dat zon kaartje 128 mb heb, je kunt dus eigenlijk niet de High setting spelen, omdat er dan teveel geheugen word gebruikt die je videokaart niet kan laden. Hoe jammer het ook is, je moet 256 mb geheugen hebben, ander krijg je nou eenmaal de swapping :/

hetzelfde geld denk ik voor de 6800 GT, maar dan met Ultra High en High, Ultra heeft 512 nodig op zijn video kaarten ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Wiebbe op 16-09-2004 08:01 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Wiebbe schreef op 16 september 2004 @ 07:58:

[edit2]
volgens mij ben ik er net achter dat zon kaartje 128 mb heb, je kunt dus eigenlijk niet de High setting spelen, omdat er dan teveel geheugen word gebruikt die je videokaart niet kan laden. Hoe jammer het ook is, je moet 256 mb geheugen hebben, ander krijg je nou eenmaal de swapping :/

hetzelfde geld denk ik voor de 6800 GT, maar dan met Ultra High en High, Ultra heeft 512 nodig op zijn video kaarten ;)
Ik kan gewoon op high/ultra spelen zonder extreem zware drops met m'n 6800le dus dat is het denk ik niet :)

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

geloof me :P
dat is het dus wel, dat jou pc het misschien beter trekt om de texture te swappen is een ander verhaal, maar basicly is het zo dat ingame zelf (niet de timedemo) bij het inlopen van nieuwe kamers, je een framedrop zal krijgen. (misschien niet zo extreem als hij heeft)

ik bedoel de game detecteerd niet voor niks je settings automatisch op medium ipv High. omdat carmack wist dat 128 eigenlijk niet genoeg is voor High settings. (en al helemaal niet voor Ultra ;) )

het kan ook zijn dat zijn geheugen langzamer is dan het jouwe, hij nodig zijn pc moet defragmenteren, maar de key point is, dat 128mb te weinig is voor high, en hij moet gaan swappen..

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:49

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wiebbe schreef op 16 september 2004 @ 08:15:
geloof me :P
dat is het dus wel, dat jou pc het misschien beter trekt om de texture te swappen is een ander verhaal, maar basicly is het zo dat ingame zelf (niet de timedemo) bij het inlopen van nieuwe kamers, je een framedrop zal krijgen. (misschien niet zo extreem als hij heeft)

ik bedoel de game detecteerd niet voor niks je settings automatisch op medium ipv High. omdat carmack wist dat 128 eigenlijk niet genoeg is voor High settings. (en al helemaal niet voor Ultra ;) )

het kan ook zijn dat zijn geheugen langzamer is dan het jouwe, hij nodig zijn pc moet defragmenteren, maar de key point is, dat 128mb te weinig is voor high, en hij moet gaan swappen..
Dat is in feite best goed op te lossen door je DoomConfig ietwat aan te passen en te zorgen dat er meer gecached wordt. Zo kon ik met een Radeon 9700 Pro 128MB ook prima op High spelen. Liep heel netjes :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

als de TS dan ff wil gaan proberen met deze guide:

ucguides.savagehelp.com/Doom3/Doom3Guide.htm

maar, compleet eromheen kom je er niet ;)
(alhoewel de 1024 mb best wel zal helpen)

• Mivadebe
Zelfs op LOW heb ik er dus last van. Het lijkt wel of ie bepaalde effecten niet aan kan. Ik heb dus ook al geprobeerd op TOTAAL minimale settings, zelfs de advanced options uit gezet...en toch blijft ie er last van hebben. Kan het er aan liggen dat ik hem op windows 98 draai? Lijkt me niet maar goed.
Ik vind het ook zo raar dat ie de ene room gewoon perfect 60fps draait en de ander in een keer 2fps.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
windows98 met 512mb? Als ik jou was zou ik toch eens win2k of winxp proberen ;)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
De drivers voor WinXP zijn veel beter dan die voor Win98, daar zal het wel aan liggen volgens mij.
Je kan porberen met andere mobo - en/of videokaartdrivers. Kijk ook eens met dxdiag of je agp wel op tenmiste 4x staat.
Overstappen naar Win 2K of XP zal zeker helpen. :)

Verwijderd

Paar vraagjes:
- je draait Windows '98 nog steeds op zo'n high-end systeem??? (die kan MAKKELIJK XP hebben..)
- Heb je een Athlon XP 3000 +, OF zo'n onboard CPU (AMD 3000 +), kan ik er niet duidelijk uithalen, maar als je dus zo'n onboard ding is, is het gewoon een ietwat overgeclockte Duron 1200/1400 waar zij (waarschijnlijk PCChips) een vééls te hoge rating aangeven...

Je videokaart lijkt mij het probleem niet, meer het besturingsprobleem.. Ik zou zeggen, installeer XP eens, desnoods als 2e operating system, en kijk of het dan goed werkt. Ik vraag mij nl. af of '98 nog wel goed kan omgaan met swapfiles van bijna 2 gieg, XP is gewoon veel stabieler dan '98, heeft beter uitgewerkte geheugen-managers enz. enz.

edit: iedereen was mij voor.. dus nu moeten wij jou wel verplichten om XP te installeren.. Dus.. DOE DAT DAN, en als het dan opgelost is, LAAT ONS DAN OOK HET RESULTAAT WETEN >:) :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 11:48 ]

• Mivadebe
Khad windows 98 geinstalleerd omdat ik mn XP cd kwijt ben. :X
Kan dus wel een tijdje duren voordat die geinstalleerd is. Maar goed, ik zal het eens proberen.

[ Voor 81% gewijzigd door Mivadebe op 16-09-2004 23:36 ]

• Mivadebe
Ok, Windows XP +SP1 geinstalleerd, nieuwste drivers etc etc...
6800LE @ 350/800
Doom 3 geprobeerd...LOOPT ALS EEN TREIN! (Ja met de settings op 'high'!)
FPS: 20-60, Meestal loopt net boven de 30.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:41
Vind je het gek, er was van te voren aangekondigd dat Doom 3 NIET kon draaien op windows 98. dus dat was het hem

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Pagina: 1