[Compaq Bios] Meer opties

Pagina: 1
Acties:

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
'avond !

Na mijn topic van gister over het niet functioneren van mijn wireless netwerkadapter heb ik m vandaag omgeruild.
De nieuwe kaart werkt ook niet, error 10.

Nu wil ik in mijn bios de IRQ instellingen aanpassen. Het systeem is een Compaq Armada E500.
Maar ik kan nergens die opties vinden. In de bios (f10 bij opstarten) staan maar enkele opties.

iemand enig idee hoe ik meer opties kan krijgen?

Verwijderd

Kijken welk moederbord het echt is en daarvan de originele niet-compaq bios flashen.

Je kan eens kijken welk moederbord het is met Everest van Lavasys: http://www.lavalys.com/products.php?lang=en.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 22:50 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:09

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dit gaat denk ik niet. Je kunt niet bij elke PC, IRQ settings gaan veranderen helaas. Pin me hier niet op vast trouwens.

Je kunt wel een ander IRQ kiezen voor je netwerk-kaart, door een ander PCI slot te gebruiken. Maar, 2 PCI sloten naast elkaar, gebruiken hetzelfde IRQ. Mag jij uitzoeken welke twee PCI sloten hetzelfde IRQ van elkaar lenen. :P

Oh, het ging over een laptop.... :/

[ Voor 12% gewijzigd door PD2JK op 15-09-2004 22:55 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• RedCellNL
Prutz0r schreef op 15 september 2004 @ 22:50:
Dit gaat denk ik niet. Je kunt niet bij elke PC, IRQ settings gaan veranderen helaas. Pin me hier niet op vast trouwens.

Je kunt wel een ander IRQ kiezen voor je netwerk-kaart, door een ander PCI slot te gebruiken. Maar, 2 PCI sloten naast elkaar, gebruiken hetzelfde IRQ. Mag jij uitzoeken welke twee PCI sloten hetzelfde IRQ van elkaar lenen. :P
Dit is voor mij niet helemaal duidelijk.
Het is een on-board lan poort en een pcmcia kaartje. Die laatste zorgt voor het conflict.

• RedCellNL
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 22:47:
Kijken welk moederbord het echt is en daarvan de originele niet-compaq bios flashen.

Je kan eens kijken welk moederbord het is met Everest van Lavasys: http://www.lavalys.com/products.php?lang=en.
Deze geeft: onbekend aan :'(

• RedCellNL
Na het installeren van de nieuwste drivers was ie opeens online.
thnx voor alle moeite !
Pagina: 1